Mitsu 18T tietoa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Mitsu 18T tietoa?

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

Onkos jollakin tietoa että löytyykö mitsun TD04HL-18T ahdinta suoralla ja vinolla 7# (A/R 0.49) pakopesällä?

Vai onko kaikki suorat pakopesät aina 6# eli A/R 0.41?

Kyseessä siis Volvo V70R ahdin. :)

Kiitos.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Löytyy myös suoralla #7 pakopesällä. Itselleni asensin aiempaan autoon juuri tällaisen, eli #7 suoralla pakopesällä varustetun 18T:n. Oli peräisin Volvosta, muistaakseni Melett:n kataloogi kertoi CHRA:n osanumeron perusteella olevan Volvo V70/S70:sta (muistaakseni lisämerkintöinä R/AWD).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Jep, pitäisi löytyä myös suoralla #7 pakopesällä. Suora seiska vaan tuppaa olemaan harvinaisempi kuin vino ja usein puhutaankin, että suora olisi #6 ja vino #7 mutta saamani tiedon mukaan molempia valmistetaan tuolla 7# pesällä. itselle on sellainen ainakin tulossa, kunhan pystyvät tehtaalta toimittamaan, tuppaa olemaan pitkät toimitusajat mutta josko ensi kesäksi sellainen sitten.

Melett.com on hyvä lähdesivusto mutta sekään ei muistaakseni välttämättä kerro sitä, mikä noista on suoralla pakopesällä ja mikä taas vinolla. Täytyy vaan ottaa selvää eri nettilähteistä tai kysyä oikeasta paikasta. Volvopojilta ei välttämättä tähän tule oikeaa vastausta ainakaan omien kokemuksieni perusteella!

Ahdin lienee asiallinen peli hintaisekseen, kun lähde sitä ostamaan ensimmäisenä Volvolta vaan vähän katselee ympäriinsä.

Millaisia kokemuksia muilla lienee ahtimesta?
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

Kiitoksia vastauksista. :)

Eikös tossa pakopesässä se viimeinen numero kerro pesän koon?

Itselle kesällä laitoin 18T ahtimen s40 T4 volvoon ja oli suoralla pakopesällä ja muistaakseni 7 luki siinä viimeisenä numerona. :)

Herkästi kyllä herää kyseinen ahdin.

Oletin vaan ku joka paikassa tarjotaan 6# suoraksi ja 7# vinoksi että itselläki ois sit toi 6#.

Ton näkönen on toi oma 18T.
Kuva
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

7 oli juu mun ahtimen pakopesän viimenen numero. ;)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jcarlson kirjoitti:Löytyy myös suoralla #7 pakopesällä. Itselleni asensin aiempaan autoon juuri tällaisen, eli #7 suoralla pakopesällä varustetun 18T:n. Oli peräisin Volvosta, muistaakseni Melett:n kataloogi kertoi CHRA:n osanumeron perusteella olevan Volvo V70/S70:sta (muistaakseni lisämerkintöinä R/AWD).
kertauksen vuoksi

Motortyp, Turboaggregat, Wastegate/hus, Boschsystem, Volvonummer

B5234T3 TD04HL-16T 218/60 M4.4 *8601238
B5234T3 TD04HL-16T 275/60 ME7 9471655
B5234T3 TD04HL-16T 275/60 ME7 *8601691
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 M4.3 1275663
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 M4.3 *8601239
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 M4.3 *8601226
B5234T4 TD04HL-18T 275/60 M4.4 9185628
B5234T4 TD04HL-18T 275/60 M4.4 *8601456
B5234T5 TD04HL-15G 150/40 M4.3 9146785
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 9454563
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 *8601461
B5244RT TD04HL-19T 300/70 ME7 9471657
B5244RT TD04HL-19T 300/70 ME7 *8601693
B5254T TD04HL-13G 150/30 M4.4 *8601227


"60" = #6 pakopesä "70" = #7 pakopesä


16T - B5234T4 250hp tuli 1996 i 850R man, suora turbiinin lähtö
16T - B5234T3 240hp 1997-1998, löytyy S/V/C70 T5, suora turbiinin lähtö
16T - B5234T3 240hp 1999-2000 ,löytyy S/V/C70 T5,vino turbiinin lähtö
16T - B5234T3 250hp 2001- kaikissa S60/V70N T5, vino turbiinin lähtö
18T - B5234T4 250hp 1997-1998 ainoastaan S/V70R man FWD/AWD, 275/60 hukkaportti ja suora turniinin lähtö
18T - B5234RT 250hp 1999 ainoastaan V70R AWD, 4-vxl aut, 300/70 hukkaportti ja vino turbiinin lähtö
19T - B5244RT 265hp 2000 ainoastaan V70R AWD, 5-vxl aut, 300/70 hukkaportti ja vino turbiinin lähtö

ei jos tämä lista pitää paikkansa, niin 18T #7 löytyy kahdella vollen koodilla.
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 9454563
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 *8601461
Kumpa noista sitten on suora, sitä ei tarinamme kerro.
#1730
500whp.net member
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

Siinäpä olisi kuva 7# suorasta turbiinista 18Tssä. :)

Kuva
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Turbiini pitäisi käsittääkseni olla halkaisijaltaan sama, oli pakopesä mikä tahansa, jos kysymys on TD04:sta. 7# tarkoittaisi pakoaukon kokoa neliösentteinä juuri ennen turbiinia.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä, turbiinipyörä on sama kaikissa TD04HL-ahtimissa. #-luku viittaa pakopesän kokoon tietysti..

Tutulta näyttää tuo ahtimen kuva.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

jcarlson kirjoitti:Kyllä, turbiinipyörä on sama kaikissa TD04HL-ahtimissa. #-luku viittaa pakopesän kokoon tietysti..

Tutulta näyttää tuo ahtimen kuva.
Mites sun autossa kyseinen ahdin pelitti?

Mulla ainakin herää tosi alhaalla ja vetää kyllä ihan tappiin asti. .)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hyvinhän se toimi, heräsi siinä ~2krpm tienoilla tai vähän allekin. Penkitin 1 bar paineilla siitä vajaat 250hv joten kyllähän se ihan hyvin ylhäälläkin virtaa. Hukkaportin kanssa tosin oli vähän ongelmia, ehkä johtuen omatekoisesta tangon ja kellon kiinnityksistä, mutta todennäköisemmin siitä että vakiohukkaportti ei oikein virtaa kovin hyvin ja hukkaportin kellokin on aika löysä vakiona.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Uskaltaisin väittää että kuvassa pilkistävä hukkaportti virtaa hyvin koska on virtauksen suuntainen.

16T turbohan on vakiona 250hp vehkeessä, eli varaa on silloin vielä varmasti isompiinkin.



Kuva


T. Pasi
99T-museopeli
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Mullaki tuo 18t#7 suoralla pesällä.
Ulostulo about 2.75" kun vinossa on 3".

Ihan mukava tuo on 2.3 koneen kaverina. Mutta edelleen vakiokatti, softa ja cooleri.
Semmosenaan tuntuu ainaki liikahtavan paremmin kuin ex ng nordic stegi kolomosella.
Heti on pakko tähdentää että tuli ostettua tuo tonnari ahdin valmiiks paikoillaan.
Nyt pitää laittaa muut paikat kuntoon kun tuli pientä kansiremppaa.
Vaihtoivat sitten käyttöauto ja harrasteauto roolia keskenään :roll:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

jcarlson kirjoitti:Hyvinhän se toimi, heräsi siinä ~2krpm tienoilla tai vähän allekin. Penkitin 1 bar paineilla siitä vajaat 250hv joten kyllähän se ihan hyvin ylhäälläkin virtaa. Hukkaportin kanssa tosin oli vähän ongelmia, ehkä johtuen omatekoisesta tangon ja kellon kiinnityksistä, mutta todennäköisemmin siitä että vakiohukkaportti ei oikein virtaa kovin hyvin ja hukkaportin kellokin on aika löysä vakiona.
Samanlaiset kokemukset. Mitänyt max ahdot tulee hiukan myöhemmin ~3000rpm ja vähän ylikin. Johtunee hukkiksesta täälläkin. Herääminen kyllä tapahtuu alle 2000rpm, mutta sopivan rauhallisesti ilman välitöntä "murska" vääntöä. Normaali ajossa vaihdot ~2500rpm kohdin ja kiihtyvyys on silti ripeää. 0,8paineilla pysyi Carlsonin ex-auton rinnalla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ihan mainio ahdinhan tuo ainakin omien kokemusten perusteella on vaikka monilla täällä ollut hieman toisenlaisiakin mielipiteitä siitä. Ainakin mulla toimii 2L T16 koneessa. Ahtaa alhaalta asti ja vetää ihan hyvin loppuun asti, paineita 1.5bar...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin