Vai onko kaikki suorat pakopesät aina 6# eli A/R 0.41?
Kyseessä siis Volvo V70R ahdin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kiitos.
kertauksen vuoksijcarlson kirjoitti:Löytyy myös suoralla #7 pakopesällä. Itselleni asensin aiempaan autoon juuri tällaisen, eli #7 suoralla pakopesällä varustetun 18T:n. Oli peräisin Volvosta, muistaakseni Melett:n kataloogi kertoi CHRA:n osanumeron perusteella olevan Volvo V70/S70:sta (muistaakseni lisämerkintöinä R/AWD).
Samanlaiset kokemukset. Mitänyt max ahdot tulee hiukan myöhemmin ~3000rpm ja vähän ylikin. Johtunee hukkiksesta täälläkin. Herääminen kyllä tapahtuu alle 2000rpm, mutta sopivan rauhallisesti ilman välitöntä "murska" vääntöä. Normaali ajossa vaihdot ~2500rpm kohdin ja kiihtyvyys on silti ripeää. 0,8paineilla pysyi Carlsonin ex-auton rinnalla.jcarlson kirjoitti:Hyvinhän se toimi, heräsi siinä ~2krpm tienoilla tai vähän allekin. Penkitin 1 bar paineilla siitä vajaat 250hv joten kyllähän se ihan hyvin ylhäälläkin virtaa. Hukkaportin kanssa tosin oli vähän ongelmia, ehkä johtuen omatekoisesta tangon ja kellon kiinnityksistä, mutta todennäköisemmin siitä että vakiohukkaportti ei oikein virtaa kovin hyvin ja hukkaportin kellokin on aika löysä vakiona.