Mitsu 18T tietoa?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
Mitsu 18T tietoa?
Onkos jollakin tietoa että löytyykö mitsun TD04HL-18T ahdinta suoralla ja vinolla 7# (A/R 0.49) pakopesällä?
Vai onko kaikki suorat pakopesät aina 6# eli A/R 0.41?
Kyseessä siis Volvo V70R ahdin.
Kiitos.
Vai onko kaikki suorat pakopesät aina 6# eli A/R 0.41?
Kyseessä siis Volvo V70R ahdin.
Kiitos.
Löytyy myös suoralla #7 pakopesällä. Itselleni asensin aiempaan autoon juuri tällaisen, eli #7 suoralla pakopesällä varustetun 18T:n. Oli peräisin Volvosta, muistaakseni Melett:n kataloogi kertoi CHRA:n osanumeron perusteella olevan Volvo V70/S70:sta (muistaakseni lisämerkintöinä R/AWD).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, pitäisi löytyä myös suoralla #7 pakopesällä. Suora seiska vaan tuppaa olemaan harvinaisempi kuin vino ja usein puhutaankin, että suora olisi #6 ja vino #7 mutta saamani tiedon mukaan molempia valmistetaan tuolla 7# pesällä. itselle on sellainen ainakin tulossa, kunhan pystyvät tehtaalta toimittamaan, tuppaa olemaan pitkät toimitusajat mutta josko ensi kesäksi sellainen sitten.
Melett.com on hyvä lähdesivusto mutta sekään ei muistaakseni välttämättä kerro sitä, mikä noista on suoralla pakopesällä ja mikä taas vinolla. Täytyy vaan ottaa selvää eri nettilähteistä tai kysyä oikeasta paikasta. Volvopojilta ei välttämättä tähän tule oikeaa vastausta ainakaan omien kokemuksieni perusteella!
Ahdin lienee asiallinen peli hintaisekseen, kun lähde sitä ostamaan ensimmäisenä Volvolta vaan vähän katselee ympäriinsä.
Millaisia kokemuksia muilla lienee ahtimesta?
Melett.com on hyvä lähdesivusto mutta sekään ei muistaakseni välttämättä kerro sitä, mikä noista on suoralla pakopesällä ja mikä taas vinolla. Täytyy vaan ottaa selvää eri nettilähteistä tai kysyä oikeasta paikasta. Volvopojilta ei välttämättä tähän tule oikeaa vastausta ainakaan omien kokemuksieni perusteella!
Ahdin lienee asiallinen peli hintaisekseen, kun lähde sitä ostamaan ensimmäisenä Volvolta vaan vähän katselee ympäriinsä.
Millaisia kokemuksia muilla lienee ahtimesta?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
Kiitoksia vastauksista.
Eikös tossa pakopesässä se viimeinen numero kerro pesän koon?
Itselle kesällä laitoin 18T ahtimen s40 T4 volvoon ja oli suoralla pakopesällä ja muistaakseni 7 luki siinä viimeisenä numerona.
Herkästi kyllä herää kyseinen ahdin.
Oletin vaan ku joka paikassa tarjotaan 6# suoraksi ja 7# vinoksi että itselläki ois sit toi 6#.
Ton näkönen on toi oma 18T.
Eikös tossa pakopesässä se viimeinen numero kerro pesän koon?
Itselle kesällä laitoin 18T ahtimen s40 T4 volvoon ja oli suoralla pakopesällä ja muistaakseni 7 luki siinä viimeisenä numerona.
Herkästi kyllä herää kyseinen ahdin.
Oletin vaan ku joka paikassa tarjotaan 6# suoraksi ja 7# vinoksi että itselläki ois sit toi 6#.
Ton näkönen on toi oma 18T.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
kertauksen vuoksijcarlson kirjoitti:Löytyy myös suoralla #7 pakopesällä. Itselleni asensin aiempaan autoon juuri tällaisen, eli #7 suoralla pakopesällä varustetun 18T:n. Oli peräisin Volvosta, muistaakseni Melett:n kataloogi kertoi CHRA:n osanumeron perusteella olevan Volvo V70/S70:sta (muistaakseni lisämerkintöinä R/AWD).
Motortyp, Turboaggregat, Wastegate/hus, Boschsystem, Volvonummer
B5234T3 TD04HL-16T 218/60 M4.4 *8601238
B5234T3 TD04HL-16T 275/60 ME7 9471655
B5234T3 TD04HL-16T 275/60 ME7 *8601691
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 M4.3 1275663
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 M4.3 *8601239
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 M4.3 *8601226
B5234T4 TD04HL-18T 275/60 M4.4 9185628
B5234T4 TD04HL-18T 275/60 M4.4 *8601456
B5234T5 TD04HL-15G 150/40 M4.3 9146785
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 9454563
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 *8601461
B5244RT TD04HL-19T 300/70 ME7 9471657
B5244RT TD04HL-19T 300/70 ME7 *8601693
B5254T TD04HL-13G 150/30 M4.4 *8601227
"60" = #6 pakopesä "70" = #7 pakopesä
16T - B5234T4 250hp tuli 1996 i 850R man, suora turbiinin lähtö
16T - B5234T3 240hp 1997-1998, löytyy S/V/C70 T5, suora turbiinin lähtö
16T - B5234T3 240hp 1999-2000 ,löytyy S/V/C70 T5,vino turbiinin lähtö
16T - B5234T3 250hp 2001- kaikissa S60/V70N T5, vino turbiinin lähtö
18T - B5234T4 250hp 1997-1998 ainoastaan S/V70R man FWD/AWD, 275/60 hukkaportti ja suora turniinin lähtö
18T - B5234RT 250hp 1999 ainoastaan V70R AWD, 4-vxl aut, 300/70 hukkaportti ja vino turbiinin lähtö
19T - B5244RT 265hp 2000 ainoastaan V70R AWD, 5-vxl aut, 300/70 hukkaportti ja vino turbiinin lähtö
ei jos tämä lista pitää paikkansa, niin 18T #7 löytyy kahdella vollen koodilla.
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 9454563
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 ME7 *8601461
Kumpa noista sitten on suora, sitä ei tarinamme kerro.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
Hyvinhän se toimi, heräsi siinä ~2krpm tienoilla tai vähän allekin. Penkitin 1 bar paineilla siitä vajaat 250hv joten kyllähän se ihan hyvin ylhäälläkin virtaa. Hukkaportin kanssa tosin oli vähän ongelmia, ehkä johtuen omatekoisesta tangon ja kellon kiinnityksistä, mutta todennäköisemmin siitä että vakiohukkaportti ei oikein virtaa kovin hyvin ja hukkaportin kellokin on aika löysä vakiona.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Mullaki tuo 18t#7 suoralla pesällä.
Ulostulo about 2.75" kun vinossa on 3".
Ihan mukava tuo on 2.3 koneen kaverina. Mutta edelleen vakiokatti, softa ja cooleri.
Semmosenaan tuntuu ainaki liikahtavan paremmin kuin ex ng nordic stegi kolomosella.
Heti on pakko tähdentää että tuli ostettua tuo tonnari ahdin valmiiks paikoillaan.
Nyt pitää laittaa muut paikat kuntoon kun tuli pientä kansiremppaa.
Vaihtoivat sitten käyttöauto ja harrasteauto roolia keskenään
Ulostulo about 2.75" kun vinossa on 3".
Ihan mukava tuo on 2.3 koneen kaverina. Mutta edelleen vakiokatti, softa ja cooleri.
Semmosenaan tuntuu ainaki liikahtavan paremmin kuin ex ng nordic stegi kolomosella.
Heti on pakko tähdentää että tuli ostettua tuo tonnari ahdin valmiiks paikoillaan.
Nyt pitää laittaa muut paikat kuntoon kun tuli pientä kansiremppaa.
Vaihtoivat sitten käyttöauto ja harrasteauto roolia keskenään
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Samanlaiset kokemukset. Mitänyt max ahdot tulee hiukan myöhemmin ~3000rpm ja vähän ylikin. Johtunee hukkiksesta täälläkin. Herääminen kyllä tapahtuu alle 2000rpm, mutta sopivan rauhallisesti ilman välitöntä "murska" vääntöä. Normaali ajossa vaihdot ~2500rpm kohdin ja kiihtyvyys on silti ripeää. 0,8paineilla pysyi Carlsonin ex-auton rinnalla.jcarlson kirjoitti:Hyvinhän se toimi, heräsi siinä ~2krpm tienoilla tai vähän allekin. Penkitin 1 bar paineilla siitä vajaat 250hv joten kyllähän se ihan hyvin ylhäälläkin virtaa. Hukkaportin kanssa tosin oli vähän ongelmia, ehkä johtuen omatekoisesta tangon ja kellon kiinnityksistä, mutta todennäköisemmin siitä että vakiohukkaportti ei oikein virtaa kovin hyvin ja hukkaportin kellokin on aika löysä vakiona.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Ihan mainio ahdinhan tuo ainakin omien kokemusten perusteella on vaikka monilla täällä ollut hieman toisenlaisiakin mielipiteitä siitä. Ainakin mulla toimii 2L T16 koneessa. Ahtaa alhaalta asti ja vetää ihan hyvin loppuun asti, paineita 1.5bar...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic