Bensalastu

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Bensalastu

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Moro,

Jos autossani on jo bensalastu vakiokoneessa niin voinko enää lähteä vaihtamaan isompaa suutinta tai muita palikoita esim. turboa ilman että kyseinen bensalastu alkaa temppuilemaan eikä toimi enää toivotulla tavalla? Ja jos sitten vaihdan isompaa suutinta ja turboa niin jääkö kyseinen bensalastu sitten ns. "pullonkaulaksi" kokonaisuudessa vai pitääkö uusi lastukin hommata samalla?

Kiitos!

Pasi
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Jos bensalastu on vakiokoneessa niin se on sovitettu alkuperäisille suuttimille, eli jos vaihdat suuremmat suuttimet niin joudut myös vaihtamaan näihin sopivan bensalastun.
Sellaista taikalastua ei ole joka toimisi kaikilla kokoonpanoilla :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Näinpä vähän kuvittelinkin. Entäpäs miten suuremman turbon tai muiden viripalikoiden kohdalla?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja Jope »

Bensa loppuu kesken jos vaihdat suuremman turbon.. Tietysti jos sen virittää puhaltamaan vain 0,2bar niin ehkä sitten riittää soppakin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

meinaatko että suuttimet ja bensapumppu menisi myös vaihtoon jos suuremman turbon laittaa? entäpä jos turbon ja suuttimet pitää vakio kokoisena mutta vaihtaa muuta virikilkettä niin pitääkö lastu taas päivittää uuteen?
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ei auta pihistellä kun lastu+putkituunauksesta(stage3) mennää ylöspäin, siinä menee kerralla enemmän osaa vaihtoon. Jos kattelet esmes maptunin sivuilta niin sieltä saa osviittaa millasia kokoonpanoja stage4 ja ylöspäin. Ja nyrkkisääntönä softa ohjelmoitava aina raudan mukaiseksi.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin