Vielä kerran SP:n lastuista...
Vielä kerran SP:n lastuista...
Ilmeni jälleen uusi mielenkiintoinen asia näistä sp:n lastuista. En tiedä onko kyseinen "ominaisuus" vain omassa lastussani vai ovatko muut huomanneet saman mutta lastussa ei tunnu olevan ollenkaan kierrosten rajoitinta
Normaalistihan meno katkeaa kaiketi 6050rpm jälkeen, itselläni kiertää nyt lastun vaihdon jälkeen ainakin 7000rpm, enempää en ole uskaltanut kokeilla kierrättää ettei tule koneesta muutakin pihalle kuin pakokaasua! Liekö lastussa joku vika vaiko vaan ominaisuus...7000rpm on muuten yhtä kuin 290km/h, ainakin teoriassa jos vain voimaa riittää 
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Niin oli huhua, että Speedparts olisi tuota nakutusherkkyyttä säätänyt vähän löysemmälle.9000cst kirjoitti:Eikö tästä ollut joskus aikaisemmin juttua, että SP rukkaa saabin omia moottorin suojajärjestelmiä lastuissaan, jopa poistaa joitakin suojauksia, joten en yhtään ihmettele jos kierrosterajoitinta löydy. Maptun Maptun Maptun ...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No minun lompakolla ei ole varaa ottaa sitä riskiä että SP rukkaa turva-asetuksia. Vaikka olisi pelkkä huhu ! Sitä paitsi SP:n kanssa asioiminen on ollut tosi takkuista kuulemani mukaan joka suhteessa joten sekin vielä pistää ahdistamaan jos esim olisin sattunut tilaamaan SP:ltä lastun ja se tai sen jälkeen tulee jotain jota pitäisi selvittää.
Käytän Maptunia niin kauan kun selviää jotain hirveää tai asioiminen vaikeutuu.
ps. raha ei kasva minun puissani ...
Käytän Maptunia niin kauan kun selviää jotain hirveää tai asioiminen vaikeutuu.
ps. raha ei kasva minun puissani ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Taisi olla enemmänkin kuin pelkkää "huhua". Ainakin sen perusteella, mitä Länsiauton hemmot kertoi mulle, kun olivat tutkineet mun autoa, kun se kävi niin tukkoisesti. No loppuen lopuksi auton tukkoisuuden syyksi varmistui kampiakselin asentoanturin viallisuus (pätkiminen), mutta hyvä että sai "kylkiäisenä" tuon tiedon SP:n softasta. Ja enempää en sitten viitsikään kertoa tuosta em. asiasta.peinu kirjoitti:Niin oli huhua, että Speedparts olisi tuota nakutusherkkyyttä säätänyt vähän löysemmälle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Millä termillä sinä kutsut kierrosten rajoittimen siirtoa tai poistoa, jos se ei ole rukkaamistapeinu kirjoitti:Eikös speedparts kieltänyt tuon huhun? Siis tarkoittaen sitä että sanoivat että varoarvoja ei oltu tukattu.
Se on yksi moottorin suojatoiminnoista ettei 1.vaihteella paukauta konetta ja me kaikki tiedämme miten kovasti saba repäisee...
SP:n lastut on suositut ja varmasti usammassa tapauksessa no problems, itse en vain sekaannu mihinkään joka viittaa rahan menoon jo huhu vaiheilla ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Riippuu putkasta, mulla Maptunin lastulla on ihan orkkis paikassa. En oikein ymmärrä miksi konetta pitäisi kierrättää ylemmäs kun ei se kuitenkaan tehoa siellä tuota sen paremmin. Lähes jokaisen perusnättivirisaban tehokäyrä jonka olen nähnyt on selvässä laskussa jo orkkis rajoittimen tienoilla. Esim B235R:n nokat on suunniteltu niin että tehopiikki osuu 5500 tienoille. Eli noilla nokilla on yks ja sama rundaako kone 6500 vai 7000rpm.Cruor kirjoitti:Eikös rajoitinta ole siirretty muidenkin firmojen lastuissa?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Olen osittain samaa mieltä, mutta taasen ainakin minun ajojani radalla jne. on helpottanut suuresti korkeammalla oleva rajoitin. Myöskin nelosella pääsee vedättämään pidemmälle, joka speedpartyssakin tuotti selvästi parempaa tuolosta.
Ja sitten kun sieltä korkealta tiputtaa ei kierrokset putoa liikaa...tosin Saabien väännön takia sitä ongelmaa ei liene.
Ja sitten kun sieltä korkealta tiputtaa ei kierrokset putoa liikaa...tosin Saabien väännön takia sitä ongelmaa ei liene.
STCF #3
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere