Ilmeni jälleen uusi mielenkiintoinen asia näistä sp:n lastuista. En tiedä onko kyseinen "ominaisuus" vain omassa lastussani vai ovatko muut huomanneet saman mutta lastussa ei tunnu olevan ollenkaan kierrosten rajoitinta Normaalistihan meno katkeaa kaiketi 6050rpm jälkeen, itselläni kiertää nyt lastun vaihdon jälkeen ainakin 7000rpm, enempää en ole uskaltanut kokeilla kierrättää ettei tule koneesta muutakin pihalle kuin pakokaasua! Liekö lastussa joku vika vaiko vaan ominaisuus...7000rpm on muuten yhtä kuin 290km/h, ainakin teoriassa jos vain voimaa riittää
Oon kokeillu kolmosella rajoittimeen mut nelosella ei oo tarvinu kiekkoja pohjaan asti kokeilla.Eiköhän se siellä ole niinkuin muillakin pajoilla Noin 7000 on se raja.
Eikö tästä ollut joskus aikaisemmin juttua, että SP rukkaa saabin omia moottorin suojajärjestelmiä lastuissaan, jopa poistaa joitakin suojauksia, joten en yhtään ihmettele jos kierrosterajoitinta löydy. Maptun Maptun Maptun ...
9000cst kirjoitti:Eikö tästä ollut joskus aikaisemmin juttua, että SP rukkaa saabin omia moottorin suojajärjestelmiä lastuissaan, jopa poistaa joitakin suojauksia, joten en yhtään ihmettele jos kierrosterajoitinta löydy. Maptun Maptun Maptun ...
Niin oli huhua, että Speedparts olisi tuota nakutusherkkyyttä säätänyt vähän löysemmälle.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No minun lompakolla ei ole varaa ottaa sitä riskiä että SP rukkaa turva-asetuksia. Vaikka olisi pelkkä huhu ! Sitä paitsi SP:n kanssa asioiminen on ollut tosi takkuista kuulemani mukaan joka suhteessa joten sekin vielä pistää ahdistamaan jos esim olisin sattunut tilaamaan SP:ltä lastun ja se tai sen jälkeen tulee jotain jota pitäisi selvittää.
Käytän Maptunia niin kauan kun selviää jotain hirveää tai asioiminen vaikeutuu.
peinu kirjoitti:Niin oli huhua, että Speedparts olisi tuota nakutusherkkyyttä säätänyt vähän löysemmälle.
Taisi olla enemmänkin kuin pelkkää "huhua". Ainakin sen perusteella, mitä Länsiauton hemmot kertoi mulle, kun olivat tutkineet mun autoa, kun se kävi niin tukkoisesti. No loppuen lopuksi auton tukkoisuuden syyksi varmistui kampiakselin asentoanturin viallisuus (pätkiminen), mutta hyvä että sai "kylkiäisenä" tuon tiedon SP:n softasta. Ja enempää en sitten viitsikään kertoa tuosta em. asiasta.
Cruor kirjoitti:Eikös rajoitinta ole siirretty muidenkin firmojen lastuissa?
Riippuu putkasta, mulla Maptunin lastulla on ihan orkkis paikassa. En oikein ymmärrä miksi konetta pitäisi kierrättää ylemmäs kun ei se kuitenkaan tehoa siellä tuota sen paremmin. Lähes jokaisen perusnättivirisaban tehokäyrä jonka olen nähnyt on selvässä laskussa jo orkkis rajoittimen tienoilla. Esim B235R:n nokat on suunniteltu niin että tehopiikki osuu 5500 tienoille. Eli noilla nokilla on yks ja sama rundaako kone 6500 vai 7000rpm.
Olen osittain samaa mieltä, mutta taasen ainakin minun ajojani radalla jne. on helpottanut suuresti korkeammalla oleva rajoitin. Myöskin nelosella pääsee vedättämään pidemmälle, joka speedpartyssakin tuotti selvästi parempaa tuolosta.
Ja sitten kun sieltä korkealta tiputtaa ei kierrokset putoa liikaa...tosin Saabien väännön takia sitä ongelmaa ei liene.