Vielä kerran SP:n lastuista...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Vielä kerran SP:n lastuista...

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ilmeni jälleen uusi mielenkiintoinen asia näistä sp:n lastuista. En tiedä onko kyseinen "ominaisuus" vain omassa lastussani vai ovatko muut huomanneet saman mutta lastussa ei tunnu olevan ollenkaan kierrosten rajoitinta 8O Normaalistihan meno katkeaa kaiketi 6050rpm jälkeen, itselläni kiertää nyt lastun vaihdon jälkeen ainakin 7000rpm, enempää en ole uskaltanut kokeilla kierrättää ettei tule koneesta muutakin pihalle kuin pakokaasua! Liekö lastussa joku vika vaiko vaan ominaisuus...7000rpm on muuten yhtä kuin 290km/h, ainakin teoriassa jos vain voimaa riittää 8)
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Ei ole tullut kokeiltua vielä... Olen aina vaihtanut ajoissa isommalle. :)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Oon kokeillu kolmosella rajoittimeen mut nelosella ei oo tarvinu kiekkoja pohjaan asti kokeilla.Eiköhän se siellä ole niinkuin muillakin pajoilla :) Noin 7000 on se raja.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Eikö tästä ollut joskus aikaisemmin juttua, että SP rukkaa saabin omia moottorin suojajärjestelmiä lastuissaan, jopa poistaa joitakin suojauksia, joten en yhtään ihmettele jos kierrosterajoitinta löydy. Maptun Maptun Maptun ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Buhlllshiiit!

Rajoitin löytyy kyllä ja tulee vastaan enne seiskaa. Rohkeesti kokeilemaan vaan. lähtee ne karstat liikenteeseen ja pysyy moottori terveenä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000cst kirjoitti:Eikö tästä ollut joskus aikaisemmin juttua, että SP rukkaa saabin omia moottorin suojajärjestelmiä lastuissaan, jopa poistaa joitakin suojauksia, joten en yhtään ihmettele jos kierrosterajoitinta löydy. Maptun Maptun Maptun ...
Niin oli huhua, että Speedparts olisi tuota nakutusherkkyyttä säätänyt vähän löysemmälle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

No minun lompakolla ei ole varaa ottaa sitä riskiä että SP rukkaa turva-asetuksia. Vaikka olisi pelkkä huhu ! Sitä paitsi SP:n kanssa asioiminen on ollut tosi takkuista kuulemani mukaan joka suhteessa joten sekin vielä pistää ahdistamaan jos esim olisin sattunut tilaamaan SP:ltä lastun ja se tai sen jälkeen tulee jotain jota pitäisi selvittää.

Käytän Maptunia niin kauan kun selviää jotain hirveää tai asioiminen vaikeutuu.


ps. raha ei kasva minun puissani ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Niin oli huhua, että Speedparts olisi tuota nakutusherkkyyttä säätänyt vähän löysemmälle.
Taisi olla enemmänkin kuin pelkkää "huhua". Ainakin sen perusteella, mitä Länsiauton hemmot kertoi mulle, kun olivat tutkineet mun autoa, kun se kävi niin tukkoisesti. No loppuen lopuksi auton tukkoisuuden syyksi varmistui kampiakselin asentoanturin viallisuus (pätkiminen), mutta hyvä että sai "kylkiäisenä" tuon tiedon SP:n softasta. Ja enempää en sitten viitsikään kertoa tuosta em. asiasta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eikös speedparts kieltänyt tuon huhun? Siis tarkoittaen sitä että sanoivat että varoarvoja ei oltu tukattu.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Nordic on ainakin nostanut rajoittimen hieman vajaa 7000rpm, että luulisi sen sieltä löytyvän. Jollei sitten ole lastussa vikaa.
STCF #3
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

peinu kirjoitti:Eikös speedparts kieltänyt tuon huhun? Siis tarkoittaen sitä että sanoivat että varoarvoja ei oltu tukattu.
Millä termillä sinä kutsut kierrosten rajoittimen siirtoa tai poistoa, jos se ei ole rukkaamista :?: :o

Se on yksi moottorin suojatoiminnoista ettei 1.vaihteella paukauta konetta ja me kaikki tiedämme miten kovasti saba repäisee...

SP:n lastut on suositut ja varmasti usammassa tapauksessa no problems, itse en vain sekaannu mihinkään joka viittaa rahan menoon jo huhu vaiheilla ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Eikös rajoitinta ole siirretty muidenkin firmojen lastuissa?
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Cruor kirjoitti:Eikös rajoitinta ole siirretty muidenkin firmojen lastuissa?
Riippuu putkasta, mulla Maptunin lastulla on ihan orkkis paikassa. En oikein ymmärrä miksi konetta pitäisi kierrättää ylemmäs kun ei se kuitenkaan tehoa siellä tuota sen paremmin. Lähes jokaisen perusnättivirisaban tehokäyrä jonka olen nähnyt on selvässä laskussa jo orkkis rajoittimen tienoilla. Esim B235R:n nokat on suunniteltu niin että tehopiikki osuu 5500 tienoille. Eli noilla nokilla on yks ja sama rundaako kone 6500 vai 7000rpm.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Olen osittain samaa mieltä, mutta taasen ainakin minun ajojani radalla jne. on helpottanut suuresti korkeammalla oleva rajoitin. Myöskin nelosella pääsee vedättämään pidemmälle, joka speedpartyssakin tuotti selvästi parempaa tuolosta.

Ja sitten kun sieltä korkealta tiputtaa ei kierrokset putoa liikaa...tosin Saabien väännön takia sitä ongelmaa ei liene.
STCF #3
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla rajoitin on 6500rpm. Maptunilta voinee itse valita minne haluaa kierrosrajoittimen. Eikö stage 5 ainakin kierrä 7000rpm.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin