Onko niissä olemassa jokin loogisuus. Ilmeisesti isompi numero korreloi isompaa autoa?

Mä taas luulin et siellä on auton huippunopeus....Defeat kirjoitti:Joskus kuulin, että 9000 olisi tehty miellyttämään jenkkejä, kun tykkäävät kuulemma siellä, että auton perässä on paljon numeroita tjsp..
Vai antaneekohan se niille mielikuvan 9-litraisesta moottorista.
Ei ihan totta, tuo "98" on uudempi viritelmä kuin alkuperäinen ysiysi! Eli silloin kun ankanpyrstöstä päätettiin tehdä ysiysi, tuosta ysikuupan viritelmästä ei vielä ollut tietoa! En muista tarkkaan, miltä vuodelta tuo kuva on, mutta joka tapauksessa 70-luvun puolelta (about 73-75).Hepis kirjoitti:Eipä olisi jäänyt 98 välistä, jos Italdesignin näkemys aiheesta olisi päässyt tuotantoon:Toby kirjoitti:Siis alunperinhän Saabin mallinumerot olivat puhtaasti järjestysnumeroita 92:sta 97:ään (97=Sonett, kuten kai myös 94), mutta sitten hypättiin 99:ään, kun se kuullosti paremmalta.
Käsittääkseni päättelysi osui aivan kohdalleen!Suomik kirjoitti:Voisko tuo 102 johtua projektien laskennasta 99:stä eteenpäin? Eli 99:n jälkeen "oikeita" uusia malleja olisi 100=og900, 101=9000 ja 102=ng900
No, OK eihän og900 ollut markkinoille tullessaan varsinaisesti uusi malli, mutta erot 99:iin olivat kuitenkin varsin merkittävät.
Tämä koko teoria on siis lähtöisin allekirjoittaneen päänupista; faktasta ei TIETOAKAAN![]()
Niin, ja noppitietona, että tuossa -90-luvun alussa, perinteikkään Arvo Aaltosen lopeteltua toimintansa, Saabia myi Porissa merkkiliike nimeltä "Auto 9900"...