Ei näin
Tuollainen kyllä kannustaa edelleenkin taistelemaan itse auton kanssa korjaamolla käyttämisen sijasta
. Edellisessä Saabissani oli muuten sen ostaessani mukana hirmuinen nippu huoltokuitteja usean vuoden ajalta, kaikki vielä samasta firmasta. Siinä vehkeessä ei yksikään osa irronnut ekalla kertaa ikinä suosiolla, jäi vähän kuva että kaikki huollot ja korjaukset oli tehty irroittamatta ensimmäistäkään pulttia koko vehkeestä
.

Meikäläinenkin pyrkii tekemään kaiken ite. Rengastöitä en tee (siis vanteille laitot, tasapainotukset jne) ja öljyjä tosin en viitsi ite vaihtaa. Se on niin tympeetä hommaa, että saavat Öljypisteen jätkät vaihtaa mun puolesta. Näin tehtynä jäteöljyjä ei jää tallille pyörimään ja kädetkin pysyy puhtaina. Vaihdosta tulevat kustannukset on kuitenkin niin pienet teetettynä, että ei ne kata sitä vaivaa, miten paljon kuluu aikaa ja vaivaa yhden öljynvaihdon takia itse tehtynä. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Itse pyrin tekemään itse, jos taas en osaa tai en pysty, vien tutulle korjausmiehelle ja olen apurina ja seuraan miten homma toimii, vaikka tuttu onkin, niin haluan silti olla paikalla jos autoon kosketaan.
Peltihommat tosin teetän kaverilla, jonka töitä ei tarvitse seurata, lopputulos puhuu puolestaan, ja konttorilla peltien tarkistuksen välttää pelkästään kertomalla kyseisen hemmon koskeneen koriin
Peltihommat tosin teetän kaverilla, jonka töitä ei tarvitse seurata, lopputulos puhuu puolestaan, ja konttorilla peltien tarkistuksen välttää pelkästään kertomalla kyseisen hemmon koskeneen koriin

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Teetän?
Njaa, itse taasen suosin rahan vyöryttämistä talouselämään. Kun on peukalo keskellä kämmentä, niin sitten täytyy aina joskus kohdata rahallista puutetta.
Aeron kytkin-(yms. pientä) remontti meni viime kesänä korjaamosedälle. Ei valittamista, cruisekin alkoi toimimaan itsestään kun kytkinpoljin hitsattiin kuntoon. Ulomman vetonivelen vaihto myöskin korjaamolle, maksoi yli 100e, mutta tuli ainakin kuntoon. Kakkos-Saabia ei ole vielä hirveästi korjautettu, mutta jos auto menee katsastuksesta läpi, niin senkin kytkinremontti tod. näk. teetetään. Samoin venttiilien säätö jne..
Jos ei osaa niin sitten ei osaa. Aikaa autoille on lähinnä viikonloppuisin ja silloin olisi yllättäen niin paljon kaikkea muutakin. Mutta kyllähän kaikkea pientä pitää "harrastaa", tiivisteiden, öljyjen ja vahan vaihtoja..
Aeron kytkin-(yms. pientä) remontti meni viime kesänä korjaamosedälle. Ei valittamista, cruisekin alkoi toimimaan itsestään kun kytkinpoljin hitsattiin kuntoon. Ulomman vetonivelen vaihto myöskin korjaamolle, maksoi yli 100e, mutta tuli ainakin kuntoon. Kakkos-Saabia ei ole vielä hirveästi korjautettu, mutta jos auto menee katsastuksesta läpi, niin senkin kytkinremontti tod. näk. teetetään. Samoin venttiilien säätö jne..
Jos ei osaa niin sitten ei osaa. Aikaa autoille on lähinnä viikonloppuisin ja silloin olisi yllättäen niin paljon kaikkea muutakin. Mutta kyllähän kaikkea pientä pitää "harrastaa", tiivisteiden, öljyjen ja vahan vaihtoja..

-
- "Hirsch"
AivanReetu kirjoitti:
Ja jos tulee ongelmia apua kysyn täältä

"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Juuri tuon takia teen kaiken ite mitä pystyy, ja paljon tekeekin. En ole muuta kuin ECU:a vaihtanut merkkiliikkeessä. Tosin noinkin "uudesta autosta kuin minulla" loyty useita lisävarusteiden huolimatonta asennusta joita olen parannellut, esin webaston vesiputket helv.... lähellä downpipea ja johdotukset vain roikkui jne jne...
9-3.1972