Isä ja poika?Jussi kirjoitti:Mikä yhdistäisi esimerkiksi 2-tahtaria hivelevää pälvikaljuuntuvaa hardcore-museomiestä ja hyppyritukkaista teiniä joka liimaa lasikuitua ruosteen raiskaamaan 90-luvun taitteen turboon...
Positiivista Saabin lopettamisessa ?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Juu... mutta se nyt on vihonviimeinen asia joka takaisi sovun autoasioissaJonni Peura kirjoitti:Isä ja poika?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Näin toivoisi asian olevan. Olen omistanut vuosien varrella 7 Saabia vm. -85 nopasta vm. -06 femmaan. Kaikki ovat olleet mielestäni hyviä autoja ja yhtälailla Saabeja. Saabismi on Asenne.Jussi kirjoitti: Onko olemassa jokin suuri kaikkia yhdistävä aate ja sielujen sympatia?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Itse en ole ikinä oikein ymmärtänyt mitään tunnepohjaista autoihin suhtautumista tyyliin olet niitä tai näitä kun ajat sillä tai tällä. Mulle ne on pelkkää peltiä ja muovia ja pakollinen menoerä kun itseään ja perhettä pitää jollakin kuskata. Minkä auton olenkin aina ostanut on valinta joka kerta johtunut ihan pelkästään siksi että se on parhaiten täyttänyt ne kriteerit siinä hintaluokassa mikä on ollut tavoitteena. Asiaan vaikuttaa varmasti tausta entisenä ammattikuskina. Kun on kilometrejä takan tietty määrä niin kaikki se vähäinenkin glamour ajamisesta häviää. Ei kuitenkaan kiinnosta istua venkuloivassa kipossa jota pitää koko ajan ohjata että se menisi suoraan ja kun on nähnyt ihmisen raatoja X määrän teiden varsilla niin tulee sitä turvallisuuspuoltakin mietittyä. Ja hyvät penkit pitää olla. Mulle on ihan sama vaikka saabin valmistus loppuisikin mutta se johtuu vain siitä että nykyään tulee kilometrejä niin vähän että ne voi ajaa vaikka volvolla joka on minmusta ehkä olemukseltaan lähimpänä saabia autona.
9000CS 2,3
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Tahtarimiehen viha GM:n raiskaamaa 9-3:sta kohtaan on leppymätön...
Tottapuhuen olisi mielenkiintoista tosiaan tietää mitä ikäluokkaa on klubin kalusto.
Ja kyllä se 9-2X:kin on aito Saab vaikka perimältään onkin Subaru. Ja taatusti tuleva keräilyharvinaisuus.
Tottapuhuen olisi mielenkiintoista tosiaan tietää mitä ikäluokkaa on klubin kalusto.
Ja kyllä se 9-2X:kin on aito Saab vaikka perimältään onkin Subaru. Ja taatusti tuleva keräilyharvinaisuus.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Vertailun vuoksi mitenkähän moni Jaguar-harrastaja olisi mieluummin antanut lopettaa koko merkin samantien kun Ford tuli kuvioihin ja muutama vuosi myöhemmin halpamalli X-type julkistettiin ?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Hyvin sanottu !!2,3T sport kirjoitti:Autojen hankintapäätökset kun usein tehdään tunnepohjalla niin on kerrassaan loistavaa, että on olemassa "aito-saabisteja" jotka muistavat haukkua uusia saabeja ooppeleiksi ja siten ovat luomassa negatiivista mielikuvaa merkistä. Parhaimmillaan potentiaalinen ostaja marssii ostoksille toisen merkin automyymälään kun ei halua kuunnella esim. työpaikalta löytyvän "aito-saabistin" ivailua hänen 9-5 opelistaan
Uusien autojen myynnillähän ei ole mitään tekemistä merkin ja työpaikkojen säilymiselle vaan sillä 60-70luvulla myydyllä yksilöllähän ne tehtaat pyörii kun 2010 lähestyy.
Yhtälö on aika täydellinen kun 70-luvulla yleisiin (Fiat 600, 127, Datsunin 100A jne.) harvoin yli 1300kuutioisiin autoihin verrattuna 2litraiset kaasarisaabit olivat janoisia ja nyt 30-40vuotta myöhemmin Saabeista tietämättömät jaksavat vieläkin toitottaa kuinka armottomia bensasyöppöjä Saabit ovat muihin autoihin verrattuna.
Kun sitten tällaisien merkistä tietämättömien lisäksi nämä "aito-saabistit" vielä haukkuvat uusia malleja, ja usein vielä ilman omakohtaista kokemusta kyseisistä ajokeista, niin eikö olekin ihmeellistä että moni kiinnostunut jättää uuden Saabin ostamatta kun saisi puolustella hankintaansa vanhentuneita ja paikkaansa pitämättömiä väittämiä vastaan
Lisää vaan tällaisia "saabisteja"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Edelleen hyvin sanottu, tuntuu todella siltä että ollaan muualla kuin Saab-Clubin sivuilla !!HMK kirjoitti:Klubin linja tuskin on se, että vanhemmilla Saabeilla (96, 99 jne.) ajavat olisivat jotenkin ykkösasemassa? Ja mikäs estää fanaattisten museosaabien kannattajia perustamasta omaa kerhoansa. Kun uudemmilla Saabeilla ajavia lienee klubissa kuitenkin enemmistönä niin toivoisi kunnioitusta myös KAIKILTA vanhemmilla Saabeilla ajavilta. Ikinä en ole kuullut vanhempien Saabien mollausta uusilla ajavien puolelta, päinvastoin kylläkin.
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
poikkesin Suomi24 sivuilla Saab aihe sielläkin ja mielipiteitä riittää ... Saab ei jätä kylmäksi vaikka merkin taru olisikin loppu.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 20:43
- Paikkakunta: HämeenlinnanTuulos
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Ei sille vaan mitään voi että talous on menny alas ja eletään taantumaa saab teki silloin hyviä autoja kun oli oma yrityksensä ja kauppa kävi mut nyt kun GM:n alaisuudessa on ollut niin pelkkää harmia on ollut... Kattokaa vaikka tm:n tai tl:n rekisteröintitilastoja 70-80-luvulta kaikki halus ostaa saabin!! OPEL&GM=TÄYS BANKROTTI!!!!
Volvo V70 2.4T -02,Volvo 850 2.4-94 ,ja 850T5-95 KA ,, 96-77 "rock" KA , 96-65 ,96-77b,95-65,95V4-67, 95VAN-70 , 95-72 Tele, 95-74,95-75 Tele VO, 99LE-73,99L-7599-83,9000Aero-93, 95 V4-75 JOKKIS + n.30kplosiksi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Muistatko minkälaisia työsuhde-etuja auton oston suhteen tehtaalta sai aikoinaan? Meidän köyhässä perheessä tyydyttiin vielä -86 Saabin sijaan ranskalaiseen Peugeotin 205:n, kun edut olivat isän sanojen mukaan sen verran vaatimattomat että tulisi omaa työtä kannatettua.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Kyllä ne aika hyviä taisi olla 70-80-luvulla. Mahtoikohan olla vielä niin että Valmetin huoltokonttorikin antoi erityisen halvan lainan Saabin tai Talbotin ostoon. Eduthan koskivat vielä koko konsernia, ei pelkkää autotehdasta.Raimo Miettinen kirjoitti:Muistatko minkälaisia työsuhde-etuja auton oston suhteen tehtaalta sai aikoinaan? Meidän köyhässä perheessä tyydyttiin vielä -86 Saabin sijaan ranskalaiseen Peugeotin 205:n, kun edut olivat isän sanojen mukaan sen verran vaatimattomat että tulisi omaa työtä kannatettua.
Ei meidän perheessä ainakaan muistaakseni edes harkittu muuta kuin Saabia sinä aikana mitä isäukko oli Valmetilla töissä.
Vastaavia etuja muuten oli tarjolla Valmetin traktorinkin ostoon... ja Linnavuoren tehtaan tekemän dieselin sai veneen moottoriksi ihan eri hintaan kuin muut.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Meillä saabismi alkoi vuonna -84, jolloin isäukko siirtyi kylmästä Citroën GSA Pallaksesta lämpimään Saab 99:iin. Silloisen Yhtyneet Paperitehtaat nykyisen UPM:n työntekijänä sai hyvän alennuksen oman autonkin hankintaan. Sen jälkeen ei sitten Saabista ole luovuttu. Papalla on nyt kolmas menossa. Lienee myös viimeinen. Ei taida enää moisia etuja olla UPM:llä.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
En näe Saabin lopettamisessa mitään posiitiivista. Laatuun pitäisi kyllä jatkossa kiinnittää enemmän huomiota. Ajan edelleen tonnarilla mutta monesti olen kyllä vilkuillut femman suuntaan. Olisin luultavasti jo ostanut jos sitä saisi yhtä kestävällä koneella kuin tontussa (T5). Kaiken maailman huohotus- ja jakopääongelmat ei säväytä.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Vaikka oon tässä pitkän tovin miettiny niin ei kyllä tule mitään positiivista mieleen merkin lopettamisessa. Sen verran kuitenkin autohullu että oikeastaan minkä tahansa merkin lakkautus on menetys.
Ja ikuisuusjankutukseen vanhojen saabien ylivertaisuudesta: Kyllä nämä uudemmat tuntuvat ihan käypäsiä vehkeitä olevan. Lähes kaikilta ominaisuuksiltaan kuitenkin ihan toista luokkaa kuin kymmeniä vuosia sitten suunnitellut saabit. Myönnän toki, että OG 900 on puutteistaan huolimatta mukava ajettava.
Ken haikailee ysivitosta ilman huohotus- ja jakopääongelmia niin 2.2 on oiva ratkaisu
Ja ikuisuusjankutukseen vanhojen saabien ylivertaisuudesta: Kyllä nämä uudemmat tuntuvat ihan käypäsiä vehkeitä olevan. Lähes kaikilta ominaisuuksiltaan kuitenkin ihan toista luokkaa kuin kymmeniä vuosia sitten suunnitellut saabit. Myönnän toki, että OG 900 on puutteistaan huolimatta mukava ajettava.
Ken haikailee ysivitosta ilman huohotus- ja jakopääongelmia niin 2.2 on oiva ratkaisu
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334