Isä ja poika?Jussi kirjoitti:Mikä yhdistäisi esimerkiksi 2-tahtaria hivelevää pälvikaljuuntuvaa hardcore-museomiestä ja hyppyritukkaista teiniä joka liimaa lasikuitua ruosteen raiskaamaan 90-luvun taitteen turboon...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Isä ja poika?Jussi kirjoitti:Mikä yhdistäisi esimerkiksi 2-tahtaria hivelevää pälvikaljuuntuvaa hardcore-museomiestä ja hyppyritukkaista teiniä joka liimaa lasikuitua ruosteen raiskaamaan 90-luvun taitteen turboon...
Juu... mutta se nyt on vihonviimeinen asia joka takaisi sovun autoasioissaJonni Peura kirjoitti:Isä ja poika?
Näin toivoisi asian olevan. Olen omistanut vuosien varrella 7 Saabia vm. -85 nopasta vm. -06 femmaan. Kaikki ovat olleet mielestäni hyviä autoja ja yhtälailla Saabeja. Saabismi on Asenne.Jussi kirjoitti: Onko olemassa jokin suuri kaikkia yhdistävä aate ja sielujen sympatia?
Hyvin sanottu !!2,3T sport kirjoitti:Autojen hankintapäätökset kun usein tehdään tunnepohjalla niin on kerrassaan loistavaa, että on olemassa "aito-saabisteja" jotka muistavat haukkua uusia saabeja ooppeleiksi ja siten ovat luomassa negatiivista mielikuvaa merkistä. Parhaimmillaan potentiaalinen ostaja marssii ostoksille toisen merkin automyymälään kun ei halua kuunnella esim. työpaikalta löytyvän "aito-saabistin" ivailua hänen 9-5 opelistaan![]()
Uusien autojen myynnillähän ei ole mitään tekemistä merkin ja työpaikkojen säilymiselle vaan sillä 60-70luvulla myydyllä yksilöllähän ne tehtaat pyörii kun 2010 lähestyy.
Yhtälö on aika täydellinen kun 70-luvulla yleisiin (Fiat 600, 127, Datsunin 100A jne.) harvoin yli 1300kuutioisiin autoihin verrattuna 2litraiset kaasarisaabit olivat janoisia ja nyt 30-40vuotta myöhemmin Saabeista tietämättömät jaksavat vieläkin toitottaa kuinka armottomia bensasyöppöjä Saabit ovat muihin autoihin verrattuna.
Kun sitten tällaisien merkistä tietämättömien lisäksi nämä "aito-saabistit" vielä haukkuvat uusia malleja, ja usein vielä ilman omakohtaista kokemusta kyseisistä ajokeista, niin eikö olekin ihmeellistä että moni kiinnostunut jättää uuden Saabin ostamatta kun saisi puolustella hankintaansa vanhentuneita ja paikkaansa pitämättömiä väittämiä vastaan
Lisää vaan tällaisia "saabisteja"
Edelleen hyvin sanottu, tuntuu todella siltä että ollaan muualla kuin Saab-Clubin sivuilla !!HMK kirjoitti:Klubin linja tuskin on se, että vanhemmilla Saabeilla (96, 99 jne.) ajavat olisivat jotenkin ykkösasemassa? Ja mikäs estää fanaattisten museosaabien kannattajia perustamasta omaa kerhoansa. Kun uudemmilla Saabeilla ajavia lienee klubissa kuitenkin enemmistönä niin toivoisi kunnioitusta myös KAIKILTA vanhemmilla Saabeilla ajavilta. Ikinä en ole kuullut vanhempien Saabien mollausta uusilla ajavien puolelta, päinvastoin kylläkin.
Kyllä ne aika hyviä taisi olla 70-80-luvulla. Mahtoikohan olla vielä niin että Valmetin huoltokonttorikin antoi erityisen halvan lainan Saabin tai Talbotin ostoon. Eduthan koskivat vielä koko konsernia, ei pelkkää autotehdasta.Raimo Miettinen kirjoitti:Muistatko minkälaisia työsuhde-etuja auton oston suhteen tehtaalta sai aikoinaan? Meidän köyhässä perheessä tyydyttiin vielä -86 Saabin sijaan ranskalaiseen Peugeotin 205:n, kun edut olivat isän sanojen mukaan sen verran vaatimattomat että tulisi omaa työtä kannatettua.