Oivallinen Saab-päivä. Aaarrghh...
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oivallinen Saab-päivä. Aaarrghh...
Noniin, töistä lähtiessä ei tonnari ahtanut, ei sitten tippaakaan. Olo oli kun tojotan ratissa.
Enkä edes himaan asti ehtinyt, kun emäntä soittaa, että satku hyytyi Veturimiehentielle...laturi tai lataussäädin pskana. Siinä sitten hengenahdistusta potevalla tonnarilla poimitaan emäntä kyytiin, yhteen puolikelpoon akkuun himassa vähän lisää virtaa ja taas kohti Pasilaa...No, satku saatiin kotio, mutta kun ei lataa niin ei lataa. Ja tonnari ei ahda, ei edes peruspaineita mankkuvenan piuhan ollessa irti. Aika suurella todennäköisyydella hukkaportin tangon sokka irti, enpä viittinyt näppejäni polttaa varmentaakseni. Kyllä nyt alkaa pikkuhiljaa Saabistia ahistaa
...Tarttee varmaan ostaa kolmas vielä varuille 
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Näitä sattuu. Helmikuussa meni yksi viikko, ettei yksikään kolmesta Saabistamme ollut ajokunnossa. Yhdestä tippui vilkkuviiksi, toisesta meni startti ja kolmas ei ollut silloin vielä kilvissäkään. Ja pakkastakin ties kuinka paljon. Kaiken pitää sattua yhdellä kertaa, ei se muuten tunnu missään...
Ja kun vaimon kiireitä nämä kiusaa, niin kuka kuulee kunniansa?
Ja kun vaimon kiireitä nämä kiusaa, niin kuka kuulee kunniansa?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Niinhän se aina tuntuu menevän, siksi ei kannata olla kuin yksi ajokuntoinen auto niin on vähemmän korjattavia sitten kun kerran kaikkiin käyttöautoihin tulee aina yhtäaikaa ne viat 
Niin, keväällä kun käyttötonnarista meni kansipahvi riemuitsin että onneksi on 900T8 jolla ajaa nyt, remppa kesti muistaakseni 3 päivää, toisena lopetti satku lataamisen, kele..
Niin, keväällä kun käyttötonnarista meni kansipahvi riemuitsin että onneksi on 900T8 jolla ajaa nyt, remppa kesti muistaakseni 3 päivää, toisena lopetti satku lataamisen, kele..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noniin, kruunataan nyt se eilinen helmi-päivä. Ahto-ongelmien syyksi varmistui jumahtanut ahdin. Siivet ei pyöri edes kädellä liikutellen...Tähän kategoriaan jos lankeaa satkun laturiongelmat, niin pelkkä jännitteensäädin (14€ Motonetistä) ei taida piisata, vaan on sijoitettava uuteen laturiin...
Hiilet oli muuten vielä hyvässä iskussa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No jotain hyvää sentään, satkun laturi alkoi pukkaamaan jännitettä "ihan homona" kun vaihdoin jännitteensäätimen. Nyt enää puolentuhatta donitsia fyffeä uuteen turpoon ja vanha turpo irroita sekä uusi asenna; saa suorittaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
.. Omaan tahtiin..V.J.S kirjoitti:No jotain hyvää sentään, satkun laturi alkoi pukkaamaan jännitettä "ihan homona" kun vaihdoin jännitteensäätimen. Nyt enää puolentuhatta donitsia fyffeä uuteen turpoon ja vanha turpo irroita sekä uusi asenna; saa suorittaa...
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä jää hybridien kalastus odottelemaan "parempia aikoja". T25 on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto, jos kaupat menee kuralle, niin sitten pistetään TD04:n hankintaan PCS:ltä.JouniCSE kirjoitti: Meinaakko laittaa samanlaisen T25:n tilalle vai onkia jostain esim T25/T28 hybridin?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
MIten olis pelkkä korjaussarja joltain turbo huollolta?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, olisihan sitä voinut yrittää tarjota turboa johonkin "korjaussarjaa" tarjoavaan putiikkiin, mutta isot pojat on kertonut, että täysin jumissa oleva ahdin on suurella todennäköisyydella melko hintava korjata (akselit yms uusiksi).
No, oli miten oli, "uusi" Garretti tuli tänään Matkahuollolla, joten nyt sitten riipimään tuota halvauksen saanutta ahdinta ulos ja uutta suoleen
Vanhan romun ajattelin pitää "harjoittelukappaleena", tiedä vaikka siitä sais vielä kalun omin neuvoin. Tai jos vaikka askartelisi siitä itse T25/28 hybridin
missäs autoissa majailee T28:n ahtopuolen omaavia ahtimia

No, oli miten oli, "uusi" Garretti tuli tänään Matkahuollolla, joten nyt sitten riipimään tuota halvauksen saanutta ahdinta ulos ja uutta suoleen
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
ainakin eskortti kosvortissa taitaa olla gt28 tai t28 turbo vakiona, siis uuemmissa kyseisissa autoissa. vai oliko vanhoissa. en muista.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jaahans, siis ei kun liittymän Cosworth RS klupin palstoille ja väijymään k*rvähtäneitä ahtimia eskorteista.
Meni muuten 4,5 tuntia vanhan ahtimen poistamiseen...Voe elämän kevät että on DP:n (3 tuumainen JiiTee) ja turbon pakosarjaan kiinnittävät mutterit kettumaisia avata
Mikään kalu ei meinaa sopia...Noh, huomenna toimiva turpo paikoilleen ja ei kun kovaa ajoa
Siis heti ahtimen sisäänajon jälkeen.
Vanhassa ahtimessa on muuten siivet täysin ehjät. Ahtopuolella oli pientä öljymöhnää näkyvillä (vissiin huohottimelta), pakopuoli oli ihan hyvän näköonen (kuiva ja vaalean ruskea). Suurempia välyksiäkään ei tunnu, mutta silti ahdin oli täysin jumissa kun sen irrotin. Hetken sitä ihmeteltyäni ja räplättyäni ahdin alkoikin pyörimään ihan normaalisti
Veikkaisin kuitenkin että laakerit on sököt tai jotain, pitää purkaa joku päivä jahka inspiraatio iskee.
Meni muuten 4,5 tuntia vanhan ahtimen poistamiseen...Voe elämän kevät että on DP:n (3 tuumainen JiiTee) ja turbon pakosarjaan kiinnittävät mutterit kettumaisia avata
Vanhassa ahtimessa on muuten siivet täysin ehjät. Ahtopuolella oli pientä öljymöhnää näkyvillä (vissiin huohottimelta), pakopuoli oli ihan hyvän näköonen (kuiva ja vaalean ruskea). Suurempia välyksiäkään ei tunnu, mutta silti ahdin oli täysin jumissa kun sen irrotin. Hetken sitä ihmeteltyäni ja räplättyäni ahdin alkoikin pyörimään ihan normaalisti
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jesss!! Ahdin on vaihdettu, hyvin pukkaa painetta ja auto liikkuu taas niin kuin pitääkin. Ettei nyt liian putkeen olisi mennyt, niin turbo-vesipumppu vesiputki on kasassa "purukumilla" (tinattu) kun liitoskohta prakasi, ja kaiken kruunaa tietysti loistamaan äitynyt Check Engine valo...nyt on kyllä vitsit vähissä
Luvassa siis vielä ainakin tuo vesiputken vaihto jahka saan ehyen tilalle...toivottavsti kestää tuo "paikkaus" siihen asti
Niin, ja kai se pitää setviä mitä tuon CE valon takana piilee...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
Saab.96
- "Hölösuu"
- Viestit: 4081
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Niinpä kaikkea sattu multa paloi ainoasta Saabista viime talvena kaikki neljä palkoventtiiliä kerralla...jariha kirjoitti:Näitä sattuu. Helmikuussa meni yksi viikko, ettei yksikään kolmesta Saabistamme ollut ajokunnossa. Yhdestä tippui vilkkuviiksi, toisesta meni startti ja kolmas ei ollut silloin vielä kilvissäkään. Ja pakkastakin ties kuinka paljon. Kaiken pitää sattua yhdellä kertaa, ei se muuten tunnu missään...
Ja kun vaimon kiireitä nämä kiusaa, niin kuka kuulee kunniansa?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.