Oivallinen Saab-päivä. Aaarrghh...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Oivallinen Saab-päivä. Aaarrghh...

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, töistä lähtiessä ei tonnari ahtanut, ei sitten tippaakaan. Olo oli kun tojotan ratissa. :evil: Enkä edes himaan asti ehtinyt, kun emäntä soittaa, että satku hyytyi Veturimiehentielle...laturi tai lataussäädin pskana. Siinä sitten hengenahdistusta potevalla tonnarilla poimitaan emäntä kyytiin, yhteen puolikelpoon akkuun himassa vähän lisää virtaa ja taas kohti Pasilaa...No, satku saatiin kotio, mutta kun ei lataa niin ei lataa. Ja tonnari ei ahda, ei edes peruspaineita mankkuvenan piuhan ollessa irti. Aika suurella todennäköisyydella hukkaportin tangon sokka irti, enpä viittinyt näppejäni polttaa varmentaakseni. Kyllä nyt alkaa pikkuhiljaa Saabistia ahistaa :( ...Tarttee varmaan ostaa kolmas vielä varuille :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Näitä sattuu. Helmikuussa meni yksi viikko, ettei yksikään kolmesta Saabistamme ollut ajokunnossa. Yhdestä tippui vilkkuviiksi, toisesta meni startti ja kolmas ei ollut silloin vielä kilvissäkään. Ja pakkastakin ties kuinka paljon. Kaiken pitää sattua yhdellä kertaa, ei se muuten tunnu missään...

Ja kun vaimon kiireitä nämä kiusaa, niin kuka kuulee kunniansa?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Niinhän se aina tuntuu menevän, siksi ei kannata olla kuin yksi ajokuntoinen auto niin on vähemmän korjattavia sitten kun kerran kaikkiin käyttöautoihin tulee aina yhtäaikaa ne viat :D

Niin, keväällä kun käyttötonnarista meni kansipahvi riemuitsin että onneksi on 900T8 jolla ajaa nyt, remppa kesti muistaakseni 3 päivää, toisena lopetti satku lataamisen, kele..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, kruunataan nyt se eilinen helmi-päivä. Ahto-ongelmien syyksi varmistui jumahtanut ahdin. Siivet ei pyöri edes kädellä liikutellen...Tähän kategoriaan jos lankeaa satkun laturiongelmat, niin pelkkä jännitteensäädin (14€ Motonetistä) ei taida piisata, vaan on sijoitettava uuteen laturiin... :evil: Hiilet oli muuten vielä hyvässä iskussa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No jotain hyvää sentään, satkun laturi alkoi pukkaamaan jännitettä "ihan homona" kun vaihdoin jännitteensäätimen. Nyt enää puolentuhatta donitsia fyffeä uuteen turpoon ja vanha turpo irroita sekä uusi asenna; saa suorittaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jussi3321
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2004 00:12
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Jussi3321 »

Mulla on VMTL! :lol:
onse
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V.J.S kirjoitti:No jotain hyvää sentään, satkun laturi alkoi pukkaamaan jännitettä "ihan homona" kun vaihdoin jännitteensäätimen. Nyt enää puolentuhatta donitsia fyffeä uuteen turpoon ja vanha turpo irroita sekä uusi asenna; saa suorittaa...
.. Omaan tahtiin.. :roll: Meinaakko laittaa samanlaisen T25:n tilalle vai onkia jostain esim T25/T28 hybridin?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JouniCSE kirjoitti: Meinaakko laittaa samanlaisen T25:n tilalle vai onkia jostain esim T25/T28 hybridin?
Kyllä jää hybridien kalastus odottelemaan "parempia aikoja". T25 on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto, jos kaupat menee kuralle, niin sitten pistetään TD04:n hankintaan PCS:ltä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

MIten olis pelkkä korjaussarja joltain turbo huollolta?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, olisihan sitä voinut yrittää tarjota turboa johonkin "korjaussarjaa" tarjoavaan putiikkiin, mutta isot pojat on kertonut, että täysin jumissa oleva ahdin on suurella todennäköisyydella melko hintava korjata (akselit yms uusiksi).

No, oli miten oli, "uusi" Garretti tuli tänään Matkahuollolla, joten nyt sitten riipimään tuota halvauksen saanutta ahdinta ulos ja uutta suoleen :P Vanhan romun ajattelin pitää "harjoittelukappaleena", tiedä vaikka siitä sais vielä kalun omin neuvoin. Tai jos vaikka askartelisi siitä itse T25/28 hybridin :idea: 8O :arrow: missäs autoissa majailee T28:n ahtopuolen omaavia ahtimia :?: :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

ainakin eskortti kosvortissa taitaa olla gt28 tai t28 turbo vakiona, siis uuemmissa kyseisissa autoissa. vai oliko vanhoissa. en muista.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

900aero-84 kirjoitti:ainakin eskortti kosvortissa taitaa olla gt28 tai t28 turbo vakiona, siis uuemmissa kyseisissa autoissa. vai oliko vanhoissa. en muista.
tais olla cossuissa T28 malliset, GT28:t on uuvempia
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jaahans, siis ei kun liittymän Cosworth RS klupin palstoille ja väijymään k*rvähtäneitä ahtimia eskorteista. :P :D

Meni muuten 4,5 tuntia vanhan ahtimen poistamiseen...Voe elämän kevät että on DP:n (3 tuumainen JiiTee) ja turbon pakosarjaan kiinnittävät mutterit kettumaisia avata :evil: Mikään kalu ei meinaa sopia...Noh, huomenna toimiva turpo paikoilleen ja ei kun kovaa ajoa 8) Siis heti ahtimen sisäänajon jälkeen.

Vanhassa ahtimessa on muuten siivet täysin ehjät. Ahtopuolella oli pientä öljymöhnää näkyvillä (vissiin huohottimelta), pakopuoli oli ihan hyvän näköonen (kuiva ja vaalean ruskea). Suurempia välyksiäkään ei tunnu, mutta silti ahdin oli täysin jumissa kun sen irrotin. Hetken sitä ihmeteltyäni ja räplättyäni ahdin alkoikin pyörimään ihan normaalisti 8O Veikkaisin kuitenkin että laakerit on sököt tai jotain, pitää purkaa joku päivä jahka inspiraatio iskee.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jesss!! Ahdin on vaihdettu, hyvin pukkaa painetta ja auto liikkuu taas niin kuin pitääkin. Ettei nyt liian putkeen olisi mennyt, niin turbo-vesipumppu vesiputki on kasassa "purukumilla" (tinattu) kun liitoskohta prakasi, ja kaiken kruunaa tietysti loistamaan äitynyt Check Engine valo...nyt on kyllä vitsit vähissä :evil: Luvassa siis vielä ainakin tuo vesiputken vaihto jahka saan ehyen tilalle...toivottavsti kestää tuo "paikkaus" siihen asti 8O Niin, ja kai se pitää setviä mitä tuon CE valon takana piilee...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

jariha kirjoitti:Näitä sattuu. Helmikuussa meni yksi viikko, ettei yksikään kolmesta Saabistamme ollut ajokunnossa. Yhdestä tippui vilkkuviiksi, toisesta meni startti ja kolmas ei ollut silloin vielä kilvissäkään. Ja pakkastakin ties kuinka paljon. Kaiken pitää sattua yhdellä kertaa, ei se muuten tunnu missään...

Ja kun vaimon kiireitä nämä kiusaa, niin kuka kuulee kunniansa?
Niinpä kaikkea sattu multa paloi ainoasta Saabista viime talvena kaikki neljä palkoventtiiliä kerralla... :twisted: ei hatuttanu ollenkaan...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Vastaa Viestiin