vag konsernin bosch ongelmat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja mestari »

https://www.dropbox.com/s/ynbl9bulemzyr ... pumppu.pdf

mielenkiintoinen aihe, tosin niistä mitään tierä mutta onpahan varoituksena 8)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ja taas kerran vagistit saa paskaa niskaan. Jännä miten aina vaan ollaan myyntitilastojen kärjessä tollasella asiakaspalvelulla. Aika karua jälkeä pumpussa.
M97CSB234EFM57001 RE85
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ihan loistavaa että jotkut näkevät vähän vaivaa selvittääkseen näitä porsimisia! Ja pistävät hanttiin komponentti ja autonvalmistajille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja mestari »

yllättävää että ei olla mukamas tietoisia asiasta mutta johto sanelee mitä huollossa pitää sanoa. onneksi on netti niin voi katsella ulkomailla onko muilla samoja ongelmia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuvien perusteella täytyy sanoa että onpa ihmeellinen suunnittelumoka. Aika alkeellista, jos tosiaan männästä puuttuu yksinkertainen ohjuri, joka pitää sen oikeassa asennossa. Rakennehan on samankaltainen kuin venttiilikoneiston rullanokka-akseleissa. Jenkkien V8-rullanokissa käytetään nostajien sijasta nostajapareja, eli viereiset nostajat on kytketty yhteen estäen nostajien pyörimisen.

Kuva

Tuon raportin kirjoittajan kommentista, jonka mukaan mäntä pysyisi oikeassa asennossa niin kauan kuin nokka-aksellin pinta on kaareva, olen eri mieltä. Kyllä sen männän pitäisi päästä pyörähtämään sillä kaarevallakin osalla, koska kaarevuus on kuperaa eikä koveraa.

Jotenkin tuo rakenne näyttää siltä, että se voi toimia pitkään vain pyhällä hengellä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja Haza »

VAG, ja varsinkaan audi tai vw ei maksa mitään jos vaikka joku edellinenkin omistaja erehtynyt ostamaan auton jostain muualta kuin merkkiliikkeestä tai löytävät jonkun muun älyttömän syyn kieltäytyä.
Pahimmillaan ko. konsernin merkkiliikkeiden toiminta on sellaista että eivät ole tietävinään tehtaan goodwill jutuista (esim. 1,4TSI jakopää korjataan tehtaan piikkiin alle 100t ajetuista) vaan ilmeisesti maksattavat sekä asiakkailla että tehtaalla saman rempan kahteen kertaan ;)

Tyyppivikoja eivät tosiaan myönnä asiakkaille, kaikki on aina yksittäisiä tapauksia tai normaalia kulumista. Luonnollisesti myöskään määräaikaishuoltoja ei osata missään muualla kuin valtuutetuissa liikkeissä tehdä (turun audi centerissä tosin ei osata vaihtaa edes raitisilmasuodatinta oikein)

Kaiken tuon loanheiton jälkeen voisi todeta että ovat kyllä ihan oikeassa siinä että epäilevät bensan tankkaamista, pumppu kun ei kestä sitä yhtään.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Tässä vielä ko. ketju Vagarenalta

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0

Hommahan menee parhaimmillaan niin, että kun asiakas oikein taistelee niin lopulta liike saattaa EHKÄ myöntyä 50/50 korjaukseen eli maksavat puolet mikä tuntuu jo asiakkaasta voitolta. Liike vaan sitten laskuttaakin tehtaalta kulut 100% sti.
-*-Elämä on-*-
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja Jussi »

AZP kirjoitti:Jotenkin tuo rakenne näyttää siltä, että se voi toimia pitkään vain pyhällä hengellä.
Henkilöautojen osissa valitettavan yleinen ominaisuus jo vuosikymmeniä.

Ikävä kyllä tuoreemmat insinöörisukupolvet, joille jo koulunpenkillä ja työuran alkumetreilläkin on opetettu ja korostettu nykyajoneuvojen kyberfyysistä luonnetta ja jotka on opettu kompensoimaan kaikki hardware-puutteet softan määrän lisäämisellä tuovat ongelman korostetusti esille.

Ensiksi suunnitellaan huono mekanismi, sitten mitoitetaan se liian kireälle ja lopuksi vielä käytetään sitä liian rankassa toimintapisteessä... katastrofin ainekset ovat käsillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Millainen pumppu Saabin Cr koneista löytyy? Onko niissä samat suunnittelun kukkaset?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja Cona »

Täytyy sanoa, että tuo raportti oli perusteellisesti tehty ja hyvin perusteltu.

VAG-konsernin myyntimenestyksen aiheuttamaa voittokulkua ei ole pystyneet pysäyttämään TSI:hin, DSG:hen, Pietsosuuttimiin tai ruiskupumppuihin liittyvät kalliit vauriot. Eikä edes ko. merkkiorganisaation huolto- ja takuuosastojen toiminta.

Ei voi sanoa kuin, että täytyy ko. konsernin tuotteiden olla muilta ominaisuuksiltaan ylivertaisia.

Omistajien joukossa lienee muutama entinenkin joka on kyllästynyt ja vaihtanut Toyotaan, suurin osa niellee kiukun ja harmituksen jatkaen markkinajohtajan ratissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja Timon »

Cona kirjoitti:VAG-konsernin myyntimenestyksen aiheuttamaa voittokulkua ei ole pystyneet pysäyttämään TSI:hin, DSG:hen, Pietsosuuttimiin tai ruiskupumppuihin liittyvät kalliit vauriot. Eikä edes ko. merkkiorganisaation huolto- ja takuuosastojen toiminta
Veikkaan VAG-konsernin myyntilukemien alkavan tippua, kunhan yhä useampi volkkari tulee siihen ikään, missä nuo ongelmat alkavat ja tieto kalliista ongelmista saavuttaa noita autoja ostavan "suuren massan". Nythän näitä on lähinnä puitu nettifoorumeilla ja silloin tällöin jossain alan lehdessä on pieni maininta asiasta. Ongelmien saama julkisuus ei siis ole vielä tavoittanut suurta yleisöä.

Jos historiaa katsoo niin näkisin tässä jotain yhtäläisyyttä Ooppelin tilanteeseen 90-luvulla. Opel möi todella hyvin Suomessa aikanaan, sitten 90-luvulla alkoi suuret laatuongelmat ja myynti romahti ja Ooppelista tuli suoranainen huonon laadun symboli. Tästä 90-luvulla saavutetusta maineesta Opel taitaa kärsiä vieläkin, vaikka autot ovat käsittääkseni laadullisesti ihan hyviä. Muistelen jopa joku vuosi sitten nähneeni tutkimuksen, jonka mukaan Opel olisi vähävikaisin Saksalaismerkki.

Ennustan volkkarin siis tekevän ns "Ooppelit" tässä lähivuosien aikana 8)
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
-jasa-
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 21:02
Paikkakunta: Naantali

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja -jasa- »

itsellä oli edellinen VAG konsernin Audi A6 - 05 2.0 TDi ja sen myötä tuli tutuksi se että toiset tekee takaisin kutsuja ja korjaa suunnitteluvirheet, toiset taas maksattaa suunnitteluvirheet sumeilematta asiakkaalla - kuten esimerkiksi 8.60 euron öljypumpun akseli joka porsiessaan aiheutti 1950Euron katastrofin - puhumattakaan sitten pumppusuutin ongelmista, joita nyt omalle kohdalle ei onneksi sattunut.
Oli mulle kaksi VAG konsernin autoa samalla kertaa - eka ja viimeinen.
--JaSa
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja Haza »

Alle 2k€ on halvemmasta päästä jos 2,0TDI öljypumpun akselista on kulmat hukassa, turboja on mennyt niistä kasapäin kun on ilman öljynpaineita ajettu ja jotkut rikkoneet koneitakin kun öljyvalo syttyy vasta jos on yli 2500 kierroksia koneessa :lol:

Niissähän ei uusimman mallisissakaan öljypumpuissa ole kyseistä vikaa korjattu vaan uusissakin osissa on sillä akselilla ihan reilu välys jo valmiiksi.

Alkupään 2,0TDI:ssä löytyy lisäksi vastaavaa systeemiä mutta ratasvälityksen sijaan kampura pyörittää tasapainoakseli/öljypumppuyksikköä ketjun välityksellä. niistä sitten ketjut venyy ja kiristimet hajoilee joten ketju alkaa hyppiä ja jos ajoa jatkaa niin sutii alarattaan hampaattomaksi. Ketjua ei enää saa vaan pitäisi muuttaa uudemmalle systeemille ja siihen remppaan ei 2000€ riitä edes osiin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-jasa-
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 21:02
Paikkakunta: Naantali

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja -jasa- »

Haza kirjoitti:Alle 2k€ on halvemmasta päästä jos 2,0TDI öljypumpun akselista on kulmat hukassa, turboja on mennyt niistä kasapäin kun on ilman öljynpaineita ajettu ja jotkut rikkoneet koneitakin kun öljyvalo syttyy vasta jos on yli 2500 kierroksia koneessa :lol:

Niissähän ei uusimman mallisissakaan öljypumpuissa ole kyseistä vikaa korjattu vaan uusissakin osissa on sillä akselilla ihan reilu välys jo valmiiksi.

Alkupään 2,0TDI:ssä löytyy lisäksi vastaavaa systeemiä mutta ratasvälityksen sijaan kampura pyörittää tasapainoakseli/öljypumppuyksikköä ketjun välityksellä. niistä sitten ketjut venyy ja kiristimet hajoilee joten ketju alkaa hyppiä ja jos ajoa jatkaa niin sutii alarattaan hampaattomaksi. Ketjua ei enää saa vaan pitäisi muuttaa uudemmalle systeemille ja siihen remppaan ei 2000€ riitä edes osiin..
Niinpä..!!!! nuo jotka tekee takaisin kutsuja ei pitäisi huolestuttaa kansalaisia pätkääkään...
--JaSa
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: vag konsernin bosch ongelmat

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja joskus oli peri onglemana kuupan koneessa se että jölypumppu ei pyörinyt kun jakajalta tuleva akseli pyöristyi, korjaus oli se että nostettiin hieman jakajaa ja nykäistiin kuusiokoloakslei veke ja uusi tilalle ja taas mentiin. testikustannukset jotakin 10 markan luokkaa :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin