vag konsernin bosch ongelmat
vag konsernin bosch ongelmat
https://www.dropbox.com/s/ynbl9bulemzyr ... pumppu.pdf
mielenkiintoinen aihe, tosin niistä mitään tierä mutta onpahan varoituksena
mielenkiintoinen aihe, tosin niistä mitään tierä mutta onpahan varoituksena
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Ja taas kerran vagistit saa paskaa niskaan. Jännä miten aina vaan ollaan myyntitilastojen kärjessä tollasella asiakaspalvelulla. Aika karua jälkeä pumpussa.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Ihan loistavaa että jotkut näkevät vähän vaivaa selvittääkseen näitä porsimisia! Ja pistävät hanttiin komponentti ja autonvalmistajille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: vag konsernin bosch ongelmat
yllättävää että ei olla mukamas tietoisia asiasta mutta johto sanelee mitä huollossa pitää sanoa. onneksi on netti niin voi katsella ulkomailla onko muilla samoja ongelmia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Kuvien perusteella täytyy sanoa että onpa ihmeellinen suunnittelumoka. Aika alkeellista, jos tosiaan männästä puuttuu yksinkertainen ohjuri, joka pitää sen oikeassa asennossa. Rakennehan on samankaltainen kuin venttiilikoneiston rullanokka-akseleissa. Jenkkien V8-rullanokissa käytetään nostajien sijasta nostajapareja, eli viereiset nostajat on kytketty yhteen estäen nostajien pyörimisen.
Tuon raportin kirjoittajan kommentista, jonka mukaan mäntä pysyisi oikeassa asennossa niin kauan kuin nokka-aksellin pinta on kaareva, olen eri mieltä. Kyllä sen männän pitäisi päästä pyörähtämään sillä kaarevallakin osalla, koska kaarevuus on kuperaa eikä koveraa.
Jotenkin tuo rakenne näyttää siltä, että se voi toimia pitkään vain pyhällä hengellä.
Tuon raportin kirjoittajan kommentista, jonka mukaan mäntä pysyisi oikeassa asennossa niin kauan kuin nokka-aksellin pinta on kaareva, olen eri mieltä. Kyllä sen männän pitäisi päästä pyörähtämään sillä kaarevallakin osalla, koska kaarevuus on kuperaa eikä koveraa.
Jotenkin tuo rakenne näyttää siltä, että se voi toimia pitkään vain pyhällä hengellä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: vag konsernin bosch ongelmat
VAG, ja varsinkaan audi tai vw ei maksa mitään jos vaikka joku edellinenkin omistaja erehtynyt ostamaan auton jostain muualta kuin merkkiliikkeestä tai löytävät jonkun muun älyttömän syyn kieltäytyä.
Pahimmillaan ko. konsernin merkkiliikkeiden toiminta on sellaista että eivät ole tietävinään tehtaan goodwill jutuista (esim. 1,4TSI jakopää korjataan tehtaan piikkiin alle 100t ajetuista) vaan ilmeisesti maksattavat sekä asiakkailla että tehtaalla saman rempan kahteen kertaan
Tyyppivikoja eivät tosiaan myönnä asiakkaille, kaikki on aina yksittäisiä tapauksia tai normaalia kulumista. Luonnollisesti myöskään määräaikaishuoltoja ei osata missään muualla kuin valtuutetuissa liikkeissä tehdä (turun audi centerissä tosin ei osata vaihtaa edes raitisilmasuodatinta oikein)
Kaiken tuon loanheiton jälkeen voisi todeta että ovat kyllä ihan oikeassa siinä että epäilevät bensan tankkaamista, pumppu kun ei kestä sitä yhtään.
Pahimmillaan ko. konsernin merkkiliikkeiden toiminta on sellaista että eivät ole tietävinään tehtaan goodwill jutuista (esim. 1,4TSI jakopää korjataan tehtaan piikkiin alle 100t ajetuista) vaan ilmeisesti maksattavat sekä asiakkailla että tehtaalla saman rempan kahteen kertaan
Tyyppivikoja eivät tosiaan myönnä asiakkaille, kaikki on aina yksittäisiä tapauksia tai normaalia kulumista. Luonnollisesti myöskään määräaikaishuoltoja ei osata missään muualla kuin valtuutetuissa liikkeissä tehdä (turun audi centerissä tosin ei osata vaihtaa edes raitisilmasuodatinta oikein)
Kaiken tuon loanheiton jälkeen voisi todeta että ovat kyllä ihan oikeassa siinä että epäilevät bensan tankkaamista, pumppu kun ei kestä sitä yhtään.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Tässä vielä ko. ketju Vagarenalta
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0
Hommahan menee parhaimmillaan niin, että kun asiakas oikein taistelee niin lopulta liike saattaa EHKÄ myöntyä 50/50 korjaukseen eli maksavat puolet mikä tuntuu jo asiakkaasta voitolta. Liike vaan sitten laskuttaakin tehtaalta kulut 100% sti.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0
Hommahan menee parhaimmillaan niin, että kun asiakas oikein taistelee niin lopulta liike saattaa EHKÄ myöntyä 50/50 korjaukseen eli maksavat puolet mikä tuntuu jo asiakkaasta voitolta. Liike vaan sitten laskuttaakin tehtaalta kulut 100% sti.
-*-Elämä on-*-
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Henkilöautojen osissa valitettavan yleinen ominaisuus jo vuosikymmeniä.AZP kirjoitti:Jotenkin tuo rakenne näyttää siltä, että se voi toimia pitkään vain pyhällä hengellä.
Ikävä kyllä tuoreemmat insinöörisukupolvet, joille jo koulunpenkillä ja työuran alkumetreilläkin on opetettu ja korostettu nykyajoneuvojen kyberfyysistä luonnetta ja jotka on opettu kompensoimaan kaikki hardware-puutteet softan määrän lisäämisellä tuovat ongelman korostetusti esille.
Ensiksi suunnitellaan huono mekanismi, sitten mitoitetaan se liian kireälle ja lopuksi vielä käytetään sitä liian rankassa toimintapisteessä... katastrofin ainekset ovat käsillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Millainen pumppu Saabin Cr koneista löytyy? Onko niissä samat suunnittelun kukkaset?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Täytyy sanoa, että tuo raportti oli perusteellisesti tehty ja hyvin perusteltu.
VAG-konsernin myyntimenestyksen aiheuttamaa voittokulkua ei ole pystyneet pysäyttämään TSI:hin, DSG:hen, Pietsosuuttimiin tai ruiskupumppuihin liittyvät kalliit vauriot. Eikä edes ko. merkkiorganisaation huolto- ja takuuosastojen toiminta.
Ei voi sanoa kuin, että täytyy ko. konsernin tuotteiden olla muilta ominaisuuksiltaan ylivertaisia.
Omistajien joukossa lienee muutama entinenkin joka on kyllästynyt ja vaihtanut Toyotaan, suurin osa niellee kiukun ja harmituksen jatkaen markkinajohtajan ratissa.
VAG-konsernin myyntimenestyksen aiheuttamaa voittokulkua ei ole pystyneet pysäyttämään TSI:hin, DSG:hen, Pietsosuuttimiin tai ruiskupumppuihin liittyvät kalliit vauriot. Eikä edes ko. merkkiorganisaation huolto- ja takuuosastojen toiminta.
Ei voi sanoa kuin, että täytyy ko. konsernin tuotteiden olla muilta ominaisuuksiltaan ylivertaisia.
Omistajien joukossa lienee muutama entinenkin joka on kyllästynyt ja vaihtanut Toyotaan, suurin osa niellee kiukun ja harmituksen jatkaen markkinajohtajan ratissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Veikkaan VAG-konsernin myyntilukemien alkavan tippua, kunhan yhä useampi volkkari tulee siihen ikään, missä nuo ongelmat alkavat ja tieto kalliista ongelmista saavuttaa noita autoja ostavan "suuren massan". Nythän näitä on lähinnä puitu nettifoorumeilla ja silloin tällöin jossain alan lehdessä on pieni maininta asiasta. Ongelmien saama julkisuus ei siis ole vielä tavoittanut suurta yleisöä.Cona kirjoitti:VAG-konsernin myyntimenestyksen aiheuttamaa voittokulkua ei ole pystyneet pysäyttämään TSI:hin, DSG:hen, Pietsosuuttimiin tai ruiskupumppuihin liittyvät kalliit vauriot. Eikä edes ko. merkkiorganisaation huolto- ja takuuosastojen toiminta
Jos historiaa katsoo niin näkisin tässä jotain yhtäläisyyttä Ooppelin tilanteeseen 90-luvulla. Opel möi todella hyvin Suomessa aikanaan, sitten 90-luvulla alkoi suuret laatuongelmat ja myynti romahti ja Ooppelista tuli suoranainen huonon laadun symboli. Tästä 90-luvulla saavutetusta maineesta Opel taitaa kärsiä vieläkin, vaikka autot ovat käsittääkseni laadullisesti ihan hyviä. Muistelen jopa joku vuosi sitten nähneeni tutkimuksen, jonka mukaan Opel olisi vähävikaisin Saksalaismerkki.
Ennustan volkkarin siis tekevän ns "Ooppelit" tässä lähivuosien aikana
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: vag konsernin bosch ongelmat
itsellä oli edellinen VAG konsernin Audi A6 - 05 2.0 TDi ja sen myötä tuli tutuksi se että toiset tekee takaisin kutsuja ja korjaa suunnitteluvirheet, toiset taas maksattaa suunnitteluvirheet sumeilematta asiakkaalla - kuten esimerkiksi 8.60 euron öljypumpun akseli joka porsiessaan aiheutti 1950Euron katastrofin - puhumattakaan sitten pumppusuutin ongelmista, joita nyt omalle kohdalle ei onneksi sattunut.
Oli mulle kaksi VAG konsernin autoa samalla kertaa - eka ja viimeinen.
Oli mulle kaksi VAG konsernin autoa samalla kertaa - eka ja viimeinen.
--JaSa
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Alle 2k€ on halvemmasta päästä jos 2,0TDI öljypumpun akselista on kulmat hukassa, turboja on mennyt niistä kasapäin kun on ilman öljynpaineita ajettu ja jotkut rikkoneet koneitakin kun öljyvalo syttyy vasta jos on yli 2500 kierroksia koneessa
Niissähän ei uusimman mallisissakaan öljypumpuissa ole kyseistä vikaa korjattu vaan uusissakin osissa on sillä akselilla ihan reilu välys jo valmiiksi.
Alkupään 2,0TDI:ssä löytyy lisäksi vastaavaa systeemiä mutta ratasvälityksen sijaan kampura pyörittää tasapainoakseli/öljypumppuyksikköä ketjun välityksellä. niistä sitten ketjut venyy ja kiristimet hajoilee joten ketju alkaa hyppiä ja jos ajoa jatkaa niin sutii alarattaan hampaattomaksi. Ketjua ei enää saa vaan pitäisi muuttaa uudemmalle systeemille ja siihen remppaan ei 2000€ riitä edes osiin..
Niissähän ei uusimman mallisissakaan öljypumpuissa ole kyseistä vikaa korjattu vaan uusissakin osissa on sillä akselilla ihan reilu välys jo valmiiksi.
Alkupään 2,0TDI:ssä löytyy lisäksi vastaavaa systeemiä mutta ratasvälityksen sijaan kampura pyörittää tasapainoakseli/öljypumppuyksikköä ketjun välityksellä. niistä sitten ketjut venyy ja kiristimet hajoilee joten ketju alkaa hyppiä ja jos ajoa jatkaa niin sutii alarattaan hampaattomaksi. Ketjua ei enää saa vaan pitäisi muuttaa uudemmalle systeemille ja siihen remppaan ei 2000€ riitä edes osiin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: vag konsernin bosch ongelmat
Niinpä..!!!! nuo jotka tekee takaisin kutsuja ei pitäisi huolestuttaa kansalaisia pätkääkään...Haza kirjoitti:Alle 2k€ on halvemmasta päästä jos 2,0TDI öljypumpun akselista on kulmat hukassa, turboja on mennyt niistä kasapäin kun on ilman öljynpaineita ajettu ja jotkut rikkoneet koneitakin kun öljyvalo syttyy vasta jos on yli 2500 kierroksia koneessa
Niissähän ei uusimman mallisissakaan öljypumpuissa ole kyseistä vikaa korjattu vaan uusissakin osissa on sillä akselilla ihan reilu välys jo valmiiksi.
Alkupään 2,0TDI:ssä löytyy lisäksi vastaavaa systeemiä mutta ratasvälityksen sijaan kampura pyörittää tasapainoakseli/öljypumppuyksikköä ketjun välityksellä. niistä sitten ketjut venyy ja kiristimet hajoilee joten ketju alkaa hyppiä ja jos ajoa jatkaa niin sutii alarattaan hampaattomaksi. Ketjua ei enää saa vaan pitäisi muuttaa uudemmalle systeemille ja siihen remppaan ei 2000€ riitä edes osiin..
--JaSa
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
Re: vag konsernin bosch ongelmat
ja joskus oli peri onglemana kuupan koneessa se että jölypumppu ei pyörinyt kun jakajalta tuleva akseli pyöristyi, korjaus oli se että nostettiin hieman jakajaa ja nykäistiin kuusiokoloakslei veke ja uusi tilalle ja taas mentiin. testikustannukset jotakin 10 markan luokkaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,