mielenkiintoinen aihe, tosin niistä mitään tierä mutta onpahan varoituksena
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Henkilöautojen osissa valitettavan yleinen ominaisuus jo vuosikymmeniä.AZP kirjoitti:Jotenkin tuo rakenne näyttää siltä, että se voi toimia pitkään vain pyhällä hengellä.
Veikkaan VAG-konsernin myyntilukemien alkavan tippua, kunhan yhä useampi volkkari tulee siihen ikään, missä nuo ongelmat alkavat ja tieto kalliista ongelmista saavuttaa noita autoja ostavan "suuren massan". Nythän näitä on lähinnä puitu nettifoorumeilla ja silloin tällöin jossain alan lehdessä on pieni maininta asiasta. Ongelmien saama julkisuus ei siis ole vielä tavoittanut suurta yleisöä.Cona kirjoitti:VAG-konsernin myyntimenestyksen aiheuttamaa voittokulkua ei ole pystyneet pysäyttämään TSI:hin, DSG:hen, Pietsosuuttimiin tai ruiskupumppuihin liittyvät kalliit vauriot. Eikä edes ko. merkkiorganisaation huolto- ja takuuosastojen toiminta
Niinpä..!!!! nuo jotka tekee takaisin kutsuja ei pitäisi huolestuttaa kansalaisia pätkääkään...Haza kirjoitti:Alle 2k€ on halvemmasta päästä jos 2,0TDI öljypumpun akselista on kulmat hukassa, turboja on mennyt niistä kasapäin kun on ilman öljynpaineita ajettu ja jotkut rikkoneet koneitakin kun öljyvalo syttyy vasta jos on yli 2500 kierroksia koneessa![]()
Niissähän ei uusimman mallisissakaan öljypumpuissa ole kyseistä vikaa korjattu vaan uusissakin osissa on sillä akselilla ihan reilu välys jo valmiiksi.
Alkupään 2,0TDI:ssä löytyy lisäksi vastaavaa systeemiä mutta ratasvälityksen sijaan kampura pyörittää tasapainoakseli/öljypumppuyksikköä ketjun välityksellä. niistä sitten ketjut venyy ja kiristimet hajoilee joten ketju alkaa hyppiä ja jos ajoa jatkaa niin sutii alarattaan hampaattomaksi. Ketjua ei enää saa vaan pitäisi muuttaa uudemmalle systeemille ja siihen remppaan ei 2000€ riitä edes osiin..