Motonet ja loistava palvelu.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7854
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Osramin valmistama 30.- akkulaturi. Mutta se periaate.
Kummallista että rupeavat kinaamaan tuollaisesta summasta..?
Puuilo tms..liikkeet olisivat varmaan sanoneet että ota hyllystä uusi tilalle.
Ainakin meidän myymälässä olisi asia käsitelyty noin,siinä olisi kaikki päässeet halvemmalla.
Mutta tosin työkaverin varaosa akku ( sähkötyökalu ) takuukäsittely , se kyllä kesti kauan.
Mutta suurin syy taisi olla tuoteryhmä päällikön kiire tms...mutta homma hoitui lopulta kuitenkin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja Soki »

Tämäpä, muutaman kympin vuoksi menettää asiakkaita!
Melko lyhytnäköistä… Vaikka tuo mitä 9000CD23T tuossa juuri kirjoitti kertoo juuri sitä samaa tarinaa pajasta jossa ei osata hoitaa asiakaskontakteja ja ei omata kummoisiakaan jälkimarkkinointitaitoja.

https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1 ... __subsec_1
( 6 luku Tavaran virheen seuraamukset
Ostajan oikeudet 30 §
Jos tavarassa on virhe eikä se johdu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, ostaja saa tämän luvun säännösten mukaisesti vaatia virheen korjaamista, uutta toimitusta tai hinnanalennusta taikka purkaa kaupan sekä lisäksi vaatia vahingonkorvausta. Hän saa myös 42 §:n mukaisesti pidättyä kauppahinnan maksamisesta. )

- Jos tuote on väärä niin sitä ei voi ”pakottaa” vaihtamaan muuhun tavaraan. Rahat tulee maksaa takaisin jos ei korvaavaa tuotetta ole, on ihan hyvän kauppatavan mukaista
-Kertoo että asenne on johtoa myöden viksallaan, pidetään pennosista kiinni ja menetetään mahdollisesti isoja rahoja kun asiakas ei enää uskalla ostaa ”sovitettavia” tuotteita.
- On myös huomionarvoista, että jos myyjä on antanut väärän tuotteen, edelle vääränpuolen osa, on ostajalla myös oikeus vahingonkorvaukseen, matkakulut vaihtamisen vuoksi! Aika harva tätä edes kysyy…


Tähän caseen:

Laitoin männäperjantaina 8.00 mailia Broman groupin (omistaa ko kipsan) koko johtokunnalla ja kerroin kuinka hienosti heillä toimii jälkimarkinointi ja miten olen asian tiimoilta ollut yhteydessä KKV:hen ja poliisiin reklamaation loppuunsaattamiseksi. Juttua tutkitaan siis lievänä petoksena.

En tiedä vaikuttiko mailini vai Šheriffin soitto saanut joulumieltä kasöörrin,kun rahat oli tilillä jo klo 10.00 :lol: mahdollisesti johdossa oli joku sen aamukahvilla lukennut tai saanut puhelun ja ottanut pikaisesti yhteyttä pikkupäälliikköönsä :roll: varmasti mukava herätys.

Toivottavasti joku muukin osaa tästä ottaa opiksi ja vaatia oikeuksiaan kun myyjätaho kusettaa. Kannattaa kiivetä komentoketjussa heti sinne ylimmälle portaalle, jos homma ei ala toimimaan. Muskeleita saa virannomaisilta isompaakin toimijaa vastaan.
Jos KKV:n neuvot ei heti kiinnosta, niin viimeistään Šheriffin yhteydenotto alkaa jo hiukan pelottaa :oops:

Toivottavasti mätänetissäkin oppivat jotain, vaikka en missään tilanteessa aio kokeilla onko heillä mikään parantunut ja muistan tästäkin mukavasta tapauksesta kertoa aina sopivan tilaisuuden tullen kaikille tapaamillenni ihmisille.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4873
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Motonet ja loistava palvelu.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei liity tämä viestini asiakaspalveluun vaan Motonetin tarjoamiin osiin. Muutama esimerkki.

1.
Tämän tietävät monet saabistitkin.
Aikoinaan kun oli 9-3 TTiD, niin joka kerta olisivat myyneet väärän öljynsuodattimen. Tuossa mallissa kun oli sama suodatin kuin 2.0 CDTI Insigniassa eikä sama kuin 1.9TiD Saab tai Opel.

2.
Olin ostamassa Golfiin etujousia. Auto on GT Sport, jossa on "urheilualusta".
Tutkin netistä maksamastani sivuston palvelusta OE osanumeron ko. auton alustanumerolla. Seuraavaksi hain Autodocin sivuilta useamman jousivalmistajan (Sachs, Kyb, Monroe, Lesjöfors) oman koodin tälle OE osanumerolle. Sitten menin Motonettiin ostamaan tähän autoon GT-, Sport-, urheilualustan- jousia. Siellä oli useita eri malleja, jotka kävisivät tähän. Heidän mielestään.
Pyysin antamaan valmistajan koodin näihin tarjottuihin. Yksikään ei vastannut. Myös jousen mittoja vertailtiin huvikseen, niin olivat liian pitkiä.

Menin paikalliseen varaosaliikkeeseen.
Siellä kerrottiin heti mikä on ko. auton OE- jousen koodi ja sitä vastaava Lesjöforsin jousi, mikä oli jopa hyllyssä :o

Mitä tästä opimme, jonka itse olen oppinut jo kauan sitten.
Motonetista voi ostaa auton varaosia, mutta täytyy itse olla tasan tarkkaan tietoinen mikä osa sinne kuuluu ja onko heidän tarjoama osa oikea ja löytyykö sitä oikeaa ylipäänsä ollenkaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin