Tämäpä, muutaman kympin vuoksi menettää asiakkaita!
Melko lyhytnäköistä… Vaikka tuo mitä 9000CD23T tuossa juuri kirjoitti kertoo juuri sitä samaa tarinaa pajasta jossa ei osata hoitaa asiakaskontakteja ja ei omata kummoisiakaan jälkimarkkinointitaitoja.
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1 ... __subsec_1
( 6 luku Tavaran virheen seuraamukset
Ostajan oikeudet 30 §
Jos tavarassa on virhe eikä se johdu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, ostaja saa tämän luvun säännösten mukaisesti vaatia virheen korjaamista, uutta toimitusta tai hinnanalennusta taikka purkaa kaupan sekä lisäksi vaatia vahingonkorvausta. Hän saa myös 42 §:n mukaisesti pidättyä kauppahinnan maksamisesta. )
- Jos tuote on väärä niin sitä ei voi ”pakottaa” vaihtamaan muuhun tavaraan. Rahat tulee maksaa takaisin jos ei korvaavaa tuotetta ole, on ihan hyvän kauppatavan mukaista
-Kertoo että asenne on johtoa myöden viksallaan, pidetään pennosista kiinni ja menetetään mahdollisesti isoja rahoja kun asiakas ei enää uskalla ostaa ”sovitettavia” tuotteita.
- On myös huomionarvoista, että jos myyjä on antanut väärän tuotteen, edelle vääränpuolen osa, on ostajalla myös oikeus vahingonkorvaukseen, matkakulut vaihtamisen vuoksi! Aika harva tätä edes kysyy…
Tähän caseen:
Laitoin männäperjantaina 8.00 mailia Broman groupin (omistaa ko kipsan) koko johtokunnalla ja kerroin kuinka hienosti heillä toimii jälkimarkinointi ja miten olen asian tiimoilta ollut yhteydessä KKV:hen ja poliisiin reklamaation loppuunsaattamiseksi. Juttua tutkitaan siis lievänä petoksena.
En tiedä vaikuttiko mailini vai Šheriffin soitto saanut joulumieltä kasöörrin,kun rahat oli tilillä jo klo 10.00

mahdollisesti johdossa oli joku sen aamukahvilla lukennut tai saanut puhelun ja ottanut pikaisesti yhteyttä pikkupäälliikköönsä

varmasti mukava herätys.
Toivottavasti joku muukin osaa tästä ottaa opiksi ja vaatia oikeuksiaan kun myyjätaho kusettaa. Kannattaa kiivetä komentoketjussa heti sinne ylimmälle portaalle, jos homma ei ala toimimaan. Muskeleita saa virannomaisilta isompaakin toimijaa vastaan.
Jos KKV:n neuvot ei heti kiinnosta, niin viimeistään Šheriffin yhteydenotto alkaa jo hiukan pelottaa
Toivottavasti mätänetissäkin oppivat jotain, vaikka en missään tilanteessa aio kokeilla onko heillä mikään parantunut ja muistan tästäkin mukavasta tapauksesta kertoa aina sopivan tilaisuuden tullen kaikille tapaamillenni ihmisille.