No, onko se yhtä laadukas?t.t.j kirjoitti:Ei ole mitään järkeä hommata kaupallista virisoftaa kun foorumiltakin löytyy tekijöitä.
Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Ei vaan laadukkaampi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Alustavasti uskon, ja uskon enemmän kun perustelet vielä!?t.t.j kirjoitti:Ei vaan laadukkaampi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Foorumin softagurut osaavat varmasti kertoa paremmin, mutta käsittääkseni joissakin kaupallisissa softissa on ollut esim nakukartat päin helvettiä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Tällainenkin topicci löytynyt...
Logeista poimittu:
80-120 4.1s kolmosella lentävänä ja autona NG9-3 2.0T avo automaatti 19" pyörillä.
3330-4850rpm/ IAT 30->33ast.
Onko tuo sitten hyvä tai huono, siihen en ota kantaa, tuohon se kuitenkin meni.
Logeista poimittu:
80-120 4.1s kolmosella lentävänä ja autona NG9-3 2.0T avo automaatti 19" pyörillä.
3330-4850rpm/ IAT 30->33ast.
Onko tuo sitten hyvä tai huono, siihen en ota kantaa, tuohon se kuitenkin meni.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kaksi mittausta tiellä sekä dynossa:
Allekirjoituksen Saab 185hv (tod. tehoa ei mitattu):
80-120km/h
3.v 5,0s
4.v 7,0s
5.v 11,2s
100-150km/h
3-4.v n.9,2s
Lämpötila noin 15 C-astetta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Oliko tämä dynolappu nyt siis vakiosta 185hv 2.0T:stä? Jos oli, niin mielenkiintoisia lukemia...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Mikä ihime monttu tuossa 2krpm kohalla on?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Juu, taisi kait vetää aikaisemmalla vaihteella eli 3lla aika pitkälle ja sitten vaihtoi. Dyno, joka on käytetty Bosch-merkkinen, oli heille uudehko tuttavuus, joten dynoajo oli vielä haussa. Kysyinkin, onko tulos luotettava ja väitti olevan. Kierrosluvun haussa meni aikaa jonkin verran, lopulta se oikea sitten pelasi. Dyno oli kalibroitu viime viikolla käsittääkseni, kun kysyin asiasta.aero kirjoitti:Mikä ihime monttu tuossa 2krpm kohalla on?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Entiseltä omistajalta kysyin autoa ostaessa, niin hän sanoi, että auto oli alkujaan 154hv, mutta sitten tehoja oli nostettu Saabin omalla virillä käsittääkseni sinne 185hv asti. Pitää asia vielä varmistaa, onko tehoversio sittenkin 190-200hv! Luulen itse, että auto 185hv. Sitten tehtiin myös toinen veto ja vitosella tuli 153,5kW ja vääntöä suunnilleen kait samat.AZP kirjoitti:Oliko tämä dynolappu nyt siis vakiosta 185hv 2.0T:stä? Jos oli, niin mielenkiintoisia lukemia...
210hv@314Nm / 28C-astetta
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
En nyt ekana tuohon juhokaren autoon lähtisi virisoftaa ostamaan vaan ennemmin 3" DP jos ei löydy jo. Aika hyvin jos softa tosiaan vakio.. BSR oli penkittänyt vakiosta noin 200hp. Taisi olla 98 tai parempaa tankissa. Mites tuo lämpötila, oliko siis imuilman lämpö vai ympäristön lämpötila?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Niin, vuosia takaa muistan erään Saabistin penkittäneen NG900 2.0Turbosta 215hv@315Nm ja siinä oli lämpötila alhaammalla (jotain nollan tiennoilla), mutta ajokilometrejä oli autossa jo 200 000km. Tankissa oli parempaa ja keskihyvää eli puolet ABCn E98a ja sitten Shellin V-Poweria puolet! Eli, uskon vahvasti, että myös polttoaine vaikutti ja annoin myös vaikuttaa. Lämpötila-anturi oli moottoritilassa venttiilikannen vieressä, jos oikein muistan. Hallissa oli lämpötilaa jotain yli 20asteen kuitenkin!KAPU2 kirjoitti:En nyt ekana tuohon juhokaren autoon lähtisi virisoftaa ostamaan vaan ennemmin 3" DP jos ei löydy jo. Aika hyvin jos softa tosiaan vakio.. BSR oli penkittänyt vakiosta noin 200hp. Taisi olla 98 tai parempaa tankissa. Mites tuo lämpötila, oliko siis imuilman lämpö vai ympäristön lämpötila?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
185hv:ksi väitti entinen omistaja, joka on myös auton ensimmäinen omistaja. Liikkeessä olivat tehneet tuon tehonnoston, ja 185hv:ksi olivat nimellistehon väittäneet olevan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Tämän päivän testit (race chrono)
-vm.01 femma aero vakio 230hv 4,5s
-sama femma biopower + tp1 3,6s
-vm.01 femma aero vakio 230hv 4,5s
-sama femma biopower + tp1 3,6s
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Tulipa kokeiltua tänään huvikseen pitkästä aikaa.
Autona Saab 99 2.0 1972 pikkasen viilattuna.
Viitisen vetoa ajelin, kaikki kolmosvaihteella joka ei oikein ole hyvä, kun vetoalue ei ihan osu kohdalle. Kakkospykälä taas liian lyhyt. Nelonen yhtä tyhjän kanssa..
Paras oli 3,7 sekkaa, huonoin 3,9.
Tuosta varmasti saa nipistettyä vielä, kun saisi kunnolla pelaamaan (uutta palikkaa).
Autona Saab 99 2.0 1972 pikkasen viilattuna.
Viitisen vetoa ajelin, kaikki kolmosvaihteella joka ei oikein ole hyvä, kun vetoalue ei ihan osu kohdalle. Kakkospykälä taas liian lyhyt. Nelonen yhtä tyhjän kanssa..
Paras oli 3,7 sekkaa, huonoin 3,9.
Tuosta varmasti saa nipistettyä vielä, kun saisi kunnolla pelaamaan (uutta palikkaa).
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S