Eikä se muuten parane niin kauan, kun sitä asennevammaa on molemmilla puolilla, pahenee vain. Henkilöautokuskit kiroaa euroopan omaavia raskaansarjankuskeja (joita muuten ON) ja raskaansarjankuskit (nekin, jotka ovat oikeasti ammattilaisia) kiroavat sitten niihin euroopanomistajiin leipiintyneitä henkilöautokuskeja ja oravanpyörähän on valmis, kirotaan ja nokitellaan kahteen suuntaan.jusa_71 kirjoitti: kyllähän homma on niin että asenne vamma on henkilöauton kuskeissa.
Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
totta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ihan omaa tyhmyyttään mennä siihen perään tunkemaan, jos haluaa kiihdyttää ennen ylämäkeä on parempi jättää reilu väli kuin yrittää painostaa viiden metrin päässä perästä.core2 kirjoitti:... ylämäki kauempana näkyvissä eivätkä nosta yhtään vauhtiaan jotta 60 tonnia painava auto voisi yrittää kiihdyttää edes hiukan ennen mäkeä...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
eli rekkakuskit ei osaa ennakoida...... ja juuh voi olla että rekkakuskit on sukupuuttoon kuoleva alalaji........ eli nälkäkuolema koittaa rahtareille..jusa_71 kirjoitti:ei millään pahalla mutta jospa antaisit työrauhan isommille(rekoille)
rekkakun lähtee risteyksestä kuin lehmämakuultaan johtuen painosta ja välityksistä-
niitä kun ei piruvie saa kiihtymään 7s 0-100km/h
mikä varmaan monia miellyttäs.
kyllähän homma on niin että asenne vamma on henkilöauton kuskeissa.
jahka taas tulee talvi niin tämähän huomataan taas jälleen kerran valitettavasti
esim. rampeissa kun rekka istahtaa kiinni kun ei päästetä/anneta tilaa niille.
tämä on valitettavasti tosiasia mistä ei päästä mihinkään.
no mutta sitten jotkut "viisaat" sanoo laitetaan kaikki rautateille niin siitähän riemu repee
nälkäkuolema siitä seuraa kun kattoo miten vr toimii
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
*itullakos jätät rakoa kun pikkupaskiainenkin hiljentää myös, tää on todettu monta kertaa vaikka itse ajankin tukkirekkaa helvetin harvoin, mutta jonka kyydissä tämän ilmiön olen kokenut.wesku kirjoitti:Ihan omaa tyhmyyttään mennä siihen perään tunkemaan, jos haluaa kiihdyttää ennen ylämäkeä on parempi jättää reilu väli kuin yrittää painostaa viiden metrin päässä perästä.core2 kirjoitti:... ylämäki kauempana näkyvissä eivätkä nosta yhtään vauhtiaan jotta 60 tonnia painava auto voisi yrittää kiihdyttää edes hiukan ennen mäkeä...
Usko vain "wesku" meitä löytyy joka junaan ja sit on vielä asemalle jäävät.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Mielestäni ei ole tavallisen taatelin tallaajan velvollisuus helpottaa rahtarin elämää vaan rahtarin tehtävä se itse. Joten eiköhän se ole sitä kuljettajan ammattitaitoa sompailla tuolla liikenteessä.
p.s. Vaikka olenkin omasta mielestä joustava liikenteessä ja hyvä lukemaan liikennettä niin minä en ainakaan riko lakia sen takia, että rekka pääsee paremmin mäen päälle.
p.s. Vaikka olenkin omasta mielestä joustava liikenteessä ja hyvä lukemaan liikennettä niin minä en ainakaan riko lakia sen takia, että rekka pääsee paremmin mäen päälle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Sama täällä, mutta en myöskään hidasta vauhtianikaan vittuillakseni jollekin työtään tekevälle rekkakuskille, mutta usko pois näin monet tekevät.dimebak kirjoitti: p.s. Vaikka olenkin omasta mielestä joustava liikenteessä ja hyvä lukemaan liikennettä niin minä en ainakaan riko lakia sen takia, että rekka pääsee paremmin mäen päälle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Onhan noita jotka jarruttelevat ja keskaria näyttelevät kun näkee raskasta kalustoa. Hyvin usein kyseessä Saabisti.
Onneksi ei tarvi enää ajaa ja katsella noita kusipäitä.
Onneksi ei tarvi enää ajaa ja katsella noita kusipäitä.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Jos joku tulee ajelemaan sekunnin päähän takapuskurista ihan turha tulla vaatimaan mitään joustoja, ja vielä vähemmän jos on oletettavasti ilmajarrut perääntunkijalla.core2 kirjoitti:Sama täällä, mutta en myöskään hidasta vauhtianikaan vittuillakseni jollekin työtään tekevälle rekkakuskille, mutta usko pois näin monet tekevät.dimebak kirjoitti: p.s. Vaikka olenkin omasta mielestä joustava liikenteessä ja hyvä lukemaan liikennettä niin minä en ainakaan riko lakia sen takia, että rekka pääsee paremmin mäen päälle.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
?-?-?-?-?-?wesku kirjoitti: Jos joku tulee ajelemaan sekunnin päähän takapuskurista ihan turha tulla vaatimaan mitään joustoja, ja vielä vähemmän jos on oletettavasti ilmajarrut perääntunkijalla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Mitä tossa tien päällä olen pari tuhatta tuntia vuoden mittaan plus omat ajot, sanoisin aika harvoin kohdalle osuneen todella röyhkeästi ajavan raskaan kaluston kuljettajan, mutta joka ikinen päivä ainakin Turussa näkee väkisin kiilaavia henkilöautoilijoita. Tullaan väkisin eteen, ajetaan päin punaisia jne. Ja jos vähän asiasta "huomauttaa" esim. pitkillä vilkuttelemalla, ollaan keskisormi pystyssä. Myös suojatien eteen pysähtyneen auton ohittelijat on järjestään henkilöauton kuljettajia - tosin en tarkoita tässä kohtaa takseja. Vilkun käyttö on täysin mitä sattuu. Linja-autoja ei päästetä pysäkiltä, vaikka takaa tulevalla on selvä väistämisvelvollisuus - tässäkin kohtaa syyllistetään linja-autonkuljettajaa isomman oikeudella ajosta, vaikka itse ollaan selkeästi väärässä. Joskus ammattilainenkin turhautuu kaikenmaailman idioottien sähläilyyn, ja tahallisiakin mokia tulee.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kannetaan kortemme kekoon... Ei mitään pahaa Turkulaisia kohtaan, itsekkin olen asunut siellä. Miksi pääsen sujuvasti kehä ykköseltä aina Tuomaansillalle missä alkaa jono? Ja jätetään sitä väliä siihen hidastelevaan henkilöautoon ennen ylämäkeä, kerätään saman tien kymmenen hidastelevaa tunkeilijaa lisää. Avataan kirja ja kaadetaan kuppi kahvia ja kuunnellaan mankasta "Tutun turbon vihellyksen kuulen"? tai vilkautellaan valoja ja annetaan koneen laulaa?KN/Lieto kirjoitti:mutta joka ikinen päivä ainakin Turussa näkee väkisin kiilaavia henkilöautoilijoita. Tullaan väkisin eteen, ajetaan päin punaisia jne.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tässäkin valitettavasti moni bussikuski on tulkinnut asian niin että sieltä pysäkiltä saa surutta tunkea yhden tai useamman kaistan yli vasemmalle. Viimeksi pari viikkoa sitten tässä http://maps.google.com/maps?q=Tuomiokir ... 9,,0,12.52 bussi 28 meinasi tulla vasemmalle kaistalle kylkeen tilanteessa jossa ei edes ollut mitään jonoutumista. Arvasin ettei kuitenkaan uskalla tulla ja jatkoin vaan suoraan niin että joutui vetämään takaisin, sen jälkeen sitten oli hauskaa seurata Hämeenkadulla mielenosoitusta kun oli varmaan ammattilaisen isomman oikeutta loukattu verisestiKN/Lieto kirjoitti:Linja-autoja ei päästetä pysäkiltä, vaikka takaa tulevalla on selvä väistämisvelvollisuus - tässäkin kohtaa syyllistetään linja-autonkuljettajaa isomman oikeudella ajosta, vaikka itse ollaan selkeästi väärässä. Joskus ammattilainenkin turhautuu kaikenmaailman idioottien sähläilyyn, ja tahallisiakin mokia tulee.
Myös tasa-arvoisiin risteyksiin vedetään ihan surutta isomman oikeudella. Hyvä esimerkki tässä http://maps.google.com/maps?q=Vanha+Lit ... ,,0,-17.82 2 tasa-arvoista oikealta tulevaa, rajoitus 40, yleensä vedetään minkä pysäkiltä lähtee välittämättä yhtään mitään oikealta tulevista risteyksistä. Ja tämä ei ole tosiaan mikään yksittäinen havainto, ihan sama asennevamma ollut tässä kohdassa kuskeilla jo 80-luvusta lähtien. Ja sitten kun "erehdyt" tuossa bussin eteen hidastelemaan ja vielä risteyksiin jarruttelemaan niin parhaimmillaan yrittänyt jopa lähteä ohi risteyksessä.
Ja sitten vielä kolmantena varsin vaarallisena toimintana piennarta ohitukset motarilla Espoossa, siitä taitaa ollakin juttuani aiempana tässä ketjussa.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Aina on vika isomassa... Tiedän useamman tasaarvoisen risteyksen Turussa missä henkilöautot eivät KOSKAAN osanneet väistää oikealta tulevaa linja-autoa, valitettavasti joku on tunkenut moneen paikkaan väistämiskolmiot nykyään näihin paikkoihin. Vanhan Littoistentien ja Jaanintien risteyksessä sai usein tappouhkauksia kun henkilöauto ei suostunut väistämään ennen kun hänen oli pakko, samoin Lausteella Kirjurinkaudulta Maistraatinkadulle käännyttäessä. Ilmeisesti tämä tuottaa tulosta pidemmällä tähtäimellä jos ei anneta ammattimiehille tilaa liikenteessä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tää on paha, etenkin kun ainoat kuskit joilla teoriassa voisi olla näkyvyyttä alueelle, jonka takia tuo pysähtymispakko on, katselevat yläviistosta. Tuon lisäksi olisi petrattavaa siinä, että ylipäätään pysähtyy antamaan tietä suojatielle tahtovalle jalankulkijalle.KN/Lieto kirjoitti:Myös suojatien eteen pysähtyneen auton ohittelijat on järjestään henkilöauton kuljettajia - tosin en tarkoita tässä kohtaa takseja.
Tässä tapahtuu ihan selkeitä virheitä, valitettavasti niitäkin kahteen suuntaan. Hirveän moni kuvittelee, että tuo linja-auton sekaanpäästövaatimus olisi jotenkin kytköksissä taajama-alueeseen, mitä se ei ole. Tästä johtuu varmasti osa noin päin olevista virheistä taajaman ulkopuolella. Toisaalta valitettavan usein ainakin Vantaalla (joskin tänä kesänä on ollut huomattavaa parannusta!) se bussikuski ei varoita lähtöhaaveistaan vaan lähtee vain liikkeelle pakottaen myös pysäkin kohdalla olevat väistämään. Tilaa on huomattavasti helpompi antaa oikeaoppisesti pysäkkiä lähestyessä, jos vilkku menee päälle jo hetkeä aikaisemmin.KN/Lieto kirjoitti:Vilkun käyttö on täysin mitä sattuu. Linja-autoja ei päästetä pysäkiltä, vaikka takaa tulevalla on selvä väistämisvelvollisuus - tässäkin kohtaa syyllistetään linja-autonkuljettajaa isomman oikeudella ajosta, vaikka itse ollaan selkeästi väärässä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla