No, tämä on minun mielipiteeni.
Mustat museokilvet
Mustat museokilvet
Itsellä on hieman "pistänyt silmään" museorekisteröidyissä vm -72 ja sitä uudemmissa autoissa mustien kilpien käyttö. Museokilvet sinällään on ok mutta kyllä ne pitäisi olla kyseiselle vuosimallille tyypilliset valkopohjaiset kilvet.
No, tämä on minun mielipiteeni.
No, tämä on minun mielipiteeni.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mustat museokilvet
Olen muuten samaa mieltä, mutta uudet kilvet tulivat niin loppuvuonna 1972, että itse miellän tuon vuotiset vielä mustakilpisiksi.tsaarela kirjoitti:Itsellä on hieman "pistänyt silmään" museorekisteröidyissä vm -72 ja sitä uudemmissa autoissa mustien kilpien käyttö. Museokilvet sinällään on ok mutta kyllä ne pitäisi olla kyseiselle vuosimallille tyypilliset valkopohjaiset kilvet.
No, tämä on minun mielipiteeni.
Re: Mustat museokilvet
Eikös ne kilvet vaihtuneet portaittain läänien mukaan? Eli jossain sai jo alkuvuodesta -72 valkoiset kilvet, kun toisaalla jaettiin samaan aikaan vielä mustia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mustat museokilvet
Jep, ja joillakin paikkakunnilla noita mustia kilpiä oli vielä varastossa pidempäänkin jaossa.Lahti411 kirjoitti:Eikös ne kilvet vaihtuneet portaittain läänien mukaan? Eli jossain sai jo alkuvuodesta -72 valkoiset kilvet, kun toisaalla jaettiin samaan aikaan vielä mustia.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Mustat museokilvet
Jep, nuo alkupäät on tietty rajatapauksia ja sanotaan, että jos auton malli ei ulkoisesti ole muuttunut niihin verrattuina, joita on mustiin kilpiin laitettu, niin se vielä menee mutta jokin 80-luvun alun auto mustissa kilvissä meinaa jo vähän tökkiä. Ei millään pahalla, museokilpisten 70-80 -luvun taitteen autojen omistajat. Hienon teon olette autoja entisöidessänne tehneet. 
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mustat museokilvet
Minultakin on kyselty miksi fiatissa ei ole mustia kilpiä. Olen toistuvasti sanonut ettei ole, kun ei kuulu. Tilasin siihen samat kilvet, millä se on ensirekisteröity. Yhtennkään 126:n ei kuulu mustat kilvet, kun ensimmäiset saatiin suomeen -73. Malli kyllä tuli muualle -72.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Mustat museokilvet
On helppo olla samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa. Vaaleakilpisten ajalla, kannatan uusien samamoisten tilausta museoautoo. Ne ovat jopa edulliset, vaikka tänään ei mikään niin edullista taida ollakaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Mustat museokilvet
Kun museorekisteröinnin ideana on taltioida ajoneuvohistoriaa, niin parasta ajoneuvohistorian taltiointia on mielestäni käyttää alkuperäistä tunnusta ja alkuperäisiä tai alkuperäisten näköisiä kilpiä silloin, jos siihen mahdollisuus on. Itsellä '72 heinäkuussa ensirekisteröidyssä museoautossa alkuperäinen tunnus ja valkoiset kilvet, kuten siinä uutenakin oli. Kilvet tosin vaihtuneet välillä auton ollessa poistettuna rekisteristä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Mustat museokilvet
Mulla oli aikoinaan varaosa emssi mallia -73 ja siinä oli ollut alunperin mustapohjainen lyhyt kilpi. Museokajakissani on edelleen alkuperäinen valkopohjainen pitkä kilpi. Itse käytän jatkossakin alkuperäistä tunnusta, koska se on osa ajoneuvon historiaa. Näin myös museomoottoripyörässä, tosin se on kilvitetty Heinolassa silloisessa Mikkelin läänissä ja siis M -alkuinen kilpi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Mustat museokilvet
Kyllä, mutta poikkeuksena tuonti-museoautot. Silloin saattaa kyllä nuo mustat kilvet olla järkevä ratkaisu kuitenkin. "Big-Oa":n 900 GLE esimerkkinä.
Re: Mustat museokilvet
Etpä ole yksin mielipiteesi kanssa. Samaa ajatellut monesti itsekin.tsaarela kirjoitti:Itsellä on hieman "pistänyt silmään" museorekisteröidyissä vm -72 ja sitä uudemmissa autoissa mustien kilpien käyttö. Museokilvet sinällään on ok mutta kyllä ne pitäisi olla kyseiselle vuosimallille tyypilliset valkopohjaiset kilvet.
No, tämä on minun mielipiteeni.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Mustat museokilvet
Aivan, ja samalla se osoittaa, että ekat 900:t ovat oikeasti jo vanhoja autoja.Tri-Lo kirjoitti:Kyllä, mutta poikkeuksena tuonti-museoautot. Silloin saattaa kyllä nuo mustat kilvet olla järkevä ratkaisu kuitenkin. "Big-Oa":n 900 GLE esimerkkinä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Mustat museokilvet
Mustan kilven pitäisi lisäksi olla enintään viisimerkkinen, liian pitkät näyttävät aina vääriltä.
Re: Mustat museokilvet
Niin tai mieluummin ehkä kuitenkin eurokilvet? Mielestäni uudet ja puhtaat eurokilvet sopivat hienosti -76 924 Porscheeni joka oli museorekisterissä. Eikait museoautossa tarvitse olla yhtään sen vanhemmanmallisia rekisterikilpiä kuin uusissakaan autoissa, turhaan vaan herättäisivät tarpeetonta huomiota autoharrastajien keskuudessaTri-Lo kirjoitti:Kyllä, mutta poikkeuksena tuonti-museoautot. Silloin saattaa kyllä nuo mustat kilvet olla järkevä ratkaisu kuitenkin. "Big-Oa":n 900 GLE esimerkkinä.
(Jos saan aikaiseksi joskus vuosi/muutosikatsastaa tuon 99:ini, niin siihenkin kyllä hankin ehdottomasti uudet eurokilvet noiden vanhanaikaisten alkuperäisten valkoisten kilpien tilalle)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mustat museokilvet
Omasta mielestä eurokilvet kuuluvat vain autoon, joka on ensirekisteröity sen jälkeen kun noita alkoi saada (olikohan se 5/2001).
Itsellä on tuo Scimitar kanssa sellainen, että sillä ei ole vanhaa suomalaista rekisteritunnusta. Jos sen joskus museoon vääntää niin kiusaus mustiin kilpiin voi olla melko iso. 99,9% yleisöstä ei tunnista tuon vuosimallin ja esimerkiksi vm. 1971 eroja.
Itsellä on tuo Scimitar kanssa sellainen, että sillä ei ole vanhaa suomalaista rekisteritunnusta. Jos sen joskus museoon vääntää niin kiusaus mustiin kilpiin voi olla melko iso. 99,9% yleisöstä ei tunnista tuon vuosimallin ja esimerkiksi vm. 1971 eroja.