Toinen vaih(d)e

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Ässä
"Hölösuu"

Re: Toinen vaih(d)e

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Minusta se 2-vaihe on periaatteessa hyvä. Siinähän on jo ehtinyt opetella ajamaan omalla tyylillä. Kaikenlaisia tapoja ja rutiineja on kehittynyt. Ammattilainen voi sitten 2-vaiheessa huomata huonot sellaiset, ja antaa vinkkejä.

Tämä siis teoriassa :wink:
Itse muistan ainakin saaneeni neuvoja mm. taloudelliseen ajoon. Ne eivät luonnollisesti edes päteneet silloisella kaasari-mazdalla. Muutenkin nuori kuski on helposti sellainen luupää, että ei enää tuossa vaiheessa ota oppeja vastaan.

Onko muuten olemassa 3-vaihetta, jonne voisi mennä vähän kertailemaan juttuja? :roll:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
saba90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ite suoritin heti kun oli mahdollista,220e+omat bensat,autona toimi saab 90 vm87
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
mursu
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja mursu »

OIZXXX kirjoitti:Ihan vaan kokemuksia "kakkosvaiheesta"...

Itse sain kortin 19.11.2004 ja vieläkin ajan "väliaikaisella" kortilla. Kaksi kertaa on kortti meinannut mennä vanhaksi, kun ei ole muistanut/tajunnut tyhmyyttään mennä ajamaan "toista astetta" ja yksi kipale törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, jonka seurauksena kortti pois...
Eli mulla alla kolme "inssiä" kerralla läpi, kuis muilla?
Sakkojen ja vaarallisuuksien takia tuli ajettua inssit ja kirjalliset triplana aikoinaan... Eli AB-kortin vuoksi yhteensä neljä kirjallista ja inssiä, eikä yhdessäkään kokeessa yhden ainoaa virhettä.

Inssi kysyi viimeisimmällä kerralla että mitä helvettiä sielä liikenteessä oikein tapahtuu kun olen tasaisesti vuoden välein ajamassa korttia uusiksi? :)

Seitsemän vuotta meni kakkosvaiheeseen.
Kaks-Seiska
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Itse ajoin kakkosvaiheen viime keväänä, kun kortti olis menny vanhaksi syksyllä. Mielestäni ihan hyvä juttu, mutta hinta saisi tosiaan olla korkeintaan puolet nykyisestä.

Oli silloin myös autokouluopettajan kanssa puhetta, että nykyään on väliaikaiselle kortille lisäajan myöntäminen muuttunut paljon tiukemmaksi kuin ennen.
Saab 9-3 ss -05
espe
"Aero"

Viesti Kirjoittaja espe »

Kakkosvaihe 8O ???
Väliaikainen 8O ???
Never been there...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Mmp
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Mmp »

Tuntuihan se vähän hoopolta kakkosvaihe ensiksi. Mutta säännöt, mitkä säännöt niin ihan mielellään sen suoritti pois alta het kun mahdollista. Viime aikoina on alkanut tuntumaan, että saisi olla vieläkin monimutkaisempaa ajokortin saanti. Ei muuten, mutta näitä teidenritareita on vähän liikaa välillä liikenteessä..
Itse sain aikoinaan kortin ekalla yrittämällä ja autokoulusta jäi mukavat muistot - opettajan kanssa oli ihan kiva istuskella kahvilla huoltoasemilla :D
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.

9000 CD - 95
El Camino -79
kalle37
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Eipä ollut v1984 kakkosvaihetta ABC tuli suoraan. Joutui kyllä pitää 80 lätkää takalasissa vuoden.
Pikku E:n sai lahjaksi kun uusin kortin. Eli nyt on ABEC.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin