Minusta se 2-vaihe on periaatteessa hyvä. Siinähän on jo ehtinyt opetella ajamaan omalla tyylillä. Kaikenlaisia tapoja ja rutiineja on kehittynyt. Ammattilainen voi sitten 2-vaiheessa huomata huonot sellaiset, ja antaa vinkkejä.
Tämä siis teoriassa
Itse muistan ainakin saaneeni neuvoja mm. taloudelliseen ajoon. Ne eivät luonnollisesti edes päteneet silloisella kaasari-mazdalla. Muutenkin nuori kuski on helposti sellainen luupää, että ei enää tuossa vaiheessa ota oppeja vastaan.
Onko muuten olemassa 3-vaihetta, jonne voisi mennä vähän kertailemaan juttuja?
OIZXXX kirjoitti:Ihan vaan kokemuksia "kakkosvaiheesta"...
Itse sain kortin 19.11.2004 ja vieläkin ajan "väliaikaisella" kortilla. Kaksi kertaa on kortti meinannut mennä vanhaksi, kun ei ole muistanut/tajunnut tyhmyyttään mennä ajamaan "toista astetta" ja yksi kipale törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, jonka seurauksena kortti pois...
Eli mulla alla kolme "inssiä" kerralla läpi, kuis muilla?
Sakkojen ja vaarallisuuksien takia tuli ajettua inssit ja kirjalliset triplana aikoinaan... Eli AB-kortin vuoksi yhteensä neljä kirjallista ja inssiä, eikä yhdessäkään kokeessa yhden ainoaa virhettä.
Inssi kysyi viimeisimmällä kerralla että mitä helvettiä sielä liikenteessä oikein tapahtuu kun olen tasaisesti vuoden välein ajamassa korttia uusiksi?
Itse ajoin kakkosvaiheen viime keväänä, kun kortti olis menny vanhaksi syksyllä. Mielestäni ihan hyvä juttu, mutta hinta saisi tosiaan olla korkeintaan puolet nykyisestä.
Oli silloin myös autokouluopettajan kanssa puhetta, että nykyään on väliaikaiselle kortille lisäajan myöntäminen muuttunut paljon tiukemmaksi kuin ennen.
Tuntuihan se vähän hoopolta kakkosvaihe ensiksi. Mutta säännöt, mitkä säännöt niin ihan mielellään sen suoritti pois alta het kun mahdollista. Viime aikoina on alkanut tuntumaan, että saisi olla vieläkin monimutkaisempaa ajokortin saanti. Ei muuten, mutta näitä teidenritareita on vähän liikaa välillä liikenteessä..
Itse sain aikoinaan kortin ekalla yrittämällä ja autokoulusta jäi mukavat muistot - opettajan kanssa oli ihan kiva istuskella kahvilla huoltoasemilla
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.
Eipä ollut v1984 kakkosvaihetta ABC tuli suoraan. Joutui kyllä pitää 80 lätkää takalasissa vuoden.
Pikku E:n sai lahjaksi kun uusin kortin. Eli nyt on ABEC.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.