Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

OIZXXX kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:nyt ei oo nallen lääkitys kohdallaan.. ihastuin kaupan pihalla nissan qube "paketti" autoon....
Kyllä mäkin tykkään..

http://www.nettiauto.com/nissan/cube/3562577

Jännä toi takaovi, ja jollain pervolla tavalla tuo miellyttää silmää koko kampe..
Ensi näkemältä näyttää rumalle. Toisella kierroksella mafiapomon unelmalle. Kolmannella kierroksella, pidennettynä mallina hautausurakoitsijan unelma auto :mrgreen:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja VKe »

PojatPojat, kohta tulee moderaattorit ja laittaa stopin tommoiselle pervoilulle :mrgreen:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja viggen »

Mainoksesta nissan cube: ¨näitä ei tule joka päivä vastaan.¨
Kommentti: onneksi !
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Cube ainakin oli, ellei ole edelleen, Japanin myydyin auto. Minkä muun tahansa maan kohdalla ihmettelisin suuresti mutta japanilaisilta jotain tuollaista osaa jo odottaa...

Ihmettelen sitä, että kun BMW on muuntanut mallistonsa muutamassa vuodessa tylsistä (3-sarja) ja/tai rumista (original X3) malleista varsin omaperäisiin ja hienoihin laitteisiin (nykyiset 1/3/5/6), niin milloin Baijerissa tajutaan että on ihmisiä jotka haluavat turvallisesti aliohjaavan ja talvella ylivoimaisen etuvetoisen auton. Mini on turhan mini. (petaan tässä sitä mahdollista tulevaisuudenkuvaa että Saab ei jatka ja täytyy valita uusi auto 2020-luvulla)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

Johan se on tajuttu ja 1-sarjasta on jo lähdetty kehittämään kiskovaa vajaavetoa. Isommissa sarjoissa onkin jo ennestään tarjolla turvallisesti neljällä vetarilla voimaa renkaille siirtäviä malleja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:Johan se on tajuttu ja 1-sarjasta on jo lähdetty kehittämään kiskovaa vajaavetoa.
Täytyy toivoa että saavat sen valmiiksi ennen kuin täytyy siihen suuntaan tähystää autovalinnassa. Tuo uusi 1-sarjalainenhan on kaikilta muilta osin ainakin koeajoraporttien perusteella erittäin hyvä tuote. Muotoilu on edelleen varsin omintakeista mutta uutta sentään voi kutsua ihan hyvällä omallatunnolla hyvännäköiseksi, vanhan kohdalla mentiin siinä vaiheessa myötätunnon puolelle...
Isommissa sarjoissa onkin jo ennestään tarjolla turvallisesti neljällä vetarilla voimaa renkaille siirtäviä malleja.
Neliveto = paljon ylimääräisiä osia ja tietokoneita, ylimääräistä turvallisuuden tunnetta kiihdytyksissä ja mutkissa mikä pahimmillaan kostautuu jarrutuksessa (kun jarruttavien pyörien lukumäärä ei olekaan tuplat normaalista). En myöskään välitä siitä ikäänkuin leijumisen tunteesta joka tulee kun nelivetoisella autolla hidastetaan vauhtia kiihdyttämisen jälkeen liukkaalla pinnalla, sen tuntee turhan hyvin pelkääjänkin paikalle...

Mieluummin takaveto kuin neliveto, ja mieluummin etuveto kuin takaveto. :mrgreen: Taidan olla melko yksin näiden mielipiteideni kanssa yliohjauksen ja quattron ihannoinnin aikakaudella, nooh siihen on jo totuttu, ei haittaa. 8)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja haffu »

Neliveto > takaveto > etuveto. Ratin ja penkin välistä lopulta löytyy se ohjastaja, joka määrää suunnan lähes joka tapauksessa.
Seuraavan käyttökulkineen paikasta taistelee 02-05 9-5 Aero ja 00-03 BMW 530i/d.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rattivaihde kirjoitti: Neliveto = paljon ylimääräisiä osia ja tietokoneita, ylimääräistä turvallisuuden tunnetta kiihdytyksissä ja mutkissa mikä pahimmillaan kostautuu jarrutuksessa (kun jarruttavien pyörien lukumäärä ei olekaan tuplat normaalista). En myöskään välitä siitä ikäänkuin leijumisen tunteesta joka tulee kun nelivetoisella autolla hidastetaan vauhtia kiihdyttämisen jälkeen liukkaalla pinnalla, sen tuntee turhan hyvin pelkääjänkin paikalle...
Sopivan merkin kun valitsee niin eipä niissä paljon tietokoneita oo, epc yms. hommat vaatii ne anturit kuiteskii.

Mä pitkästä aikaa kävin ajelees tonnarin kanssa vähän pidemmän lenkin, joku vajaa pari sataa kilsaa ja mukavaa kyytiähän tuo tarjos, ainoo vaan kun kotimatkal rupes tiet vetää jäähän niin ei oikein tienny et itkeiskö vai nauraisko ku osittain jäisellä tiellä jopa matalapaineturbo sudahteli vähän välii. On vaa nelikolla ajelles päässy unohtuun et miten kovil nastat olikaa turboS:n kans. :mrgreen:

Ei kai tuota leijumista esiinny kuin kiinteillä nelivedoilla ilman abseja?
Nykyajan kytkeytyvissä nelikoissahan veto jopa irtoo jarrutuksen ajaksi.

Valitettavasti, takatasku ei taivu saabin nelikoihin eikä ees 9-2x:ään ni saaabastelut on jääny kuupalla kruisailuun.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

tetammi kirjoitti:Ei kai tuota leijumista esiinny kuin kiinteillä nelivedoilla ilman abseja?
Nykyajan kytkeytyvissä nelikoissahan veto jopa irtoo jarrutuksen ajaksi.
Ei se varmaankaan ihan samanlaista ole kuin jossain ralliautossa tai vastaavassa, mutta ainakin VAG-konsernin nelivetoisissa tuotteissa tulee kovemmassa vauhdissa liukkaalla hidastaessa sellainen olo kuin oltaisiin yhtäkkiä ilmapatjan päällä, hiukka vaikea kuvailla mutta ei ole koskaan tullut vastaavaa etuvetoisissa vastaan...

Oma mielipiteeni nelivedoista on että maasturissa tyyliin Niva/Defender se on varmasti hyödyllinen maastossa, muutoin ihmiset ovat pärjänneet etu- tai takavetoautoillaan arkiajonsa tähänkin asti joten nelivedolle ei ole tarvetta. Jos tie nousee pystyyn vika on reitinvalinnassa tai tienhoidossa. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja VKe »

Mitä ihmeen järkee on asentaa kilsan välein kelikameroita 1-tielle???
http://www2.liikennevirasto.fi/alk/keli ... rat_1.html

No on siinä järkee. Voi kilsan välein kotoa kattoon kuinka huonossa kunnossa asfaltti on kun kaikki päällysterahat on kulutettu kameroihin...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rattivaihde kirjoitti:Oma mielipiteeni nelivedoista on että maasturissa tyyliin Niva/Defender se on varmasti hyödyllinen maastossa, muutoin ihmiset ovat pärjänneet etu- tai takavetoautoillaan arkiajonsa tähänkin asti joten nelivedolle ei ole tarvetta. Jos tie nousee pystyyn vika on reitinvalinnassa tai tienhoidossa. :D
Niin mäki luulin kunnes nelikko tuli lähes vahinkos alle. :D
On se vaa vähän eri kun ei tarvii liikennevalois ja risteyksis sutii vaan voi vaan mennä.

Eiköhä suomen tiehoidon taso oo täsä muutamana talvena tullu selväks, tiestön kunto rapautuu sitä tahtii että tuskin rahaa irtoo nykyistä enempää aurauksiin.
Neliveto vaa helpottaa elämää huomattavasti, ite kärsin ennemmin kesällä vähä huonommista maantieominaisuuksist kuin sudin talvella.

Edit. Sanottakoon nyt sen verran ettei ihan lynkata ku muun merkkisii kehun saab-klubilla että tänäkin talvena ois useamman kerran näin maalaisena jääny työ-tai kotimatka vaiheeseen kun on vähän ollu kinoksii.
Toisekseen meillä on muksuja enempi ku muutamassa keskivertoperheessä niin varsinkin sillo toi risteyksistä lähteminen tuntuu tärkeältä.

Toki pitää olla sen verta fiksu ettei ulosmittaa hyötyjä tunkemalla liian pieneen väliin. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ihmetyttää kyttääminen, nipotus, valitus ja pilkun nussinta.

Eikö nyt aikaansa vois käyttää järkevimminkin?
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Voisiko joku kertoa tietämättömälle, minkä takia useissa kannettavissa, ainakin niissä joihin olen törmännyt mukaanlukien tällä hetkellä käytössä oleva, on Fn-nappi näppäimistön vasemmassa alakulmassa? Paikassahan ei ole sinänsä vikaa, sormet löytävät sen oikein hienosti tarpeen vaatiessa, ongelman aiheuttaa se että normaalissa näppäimistöllä tasan samassa paikassa on ctrl. Miksei tuota useimmiten turhaa koneen omia säätöjä varten olevaa nappia ole voitu laittaa ctrl:in ja alt:in väliin, eli siihen missä monissa laitteissa on Windows-nappi? Terveisin nimimerkki Fn + C ei kopioi, eikä Fn + nuoli siirrä kohdistinta tekstissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

Sää käytät vääriä läppäreitä. Osassa etenkin halpakurasta on tuolleen, oikeissa koneissa se nappi onkin ctrl:n ja alt:n välissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Fn napilla ohjataan läppärin omia astuksia. Äänenvoimaakkuus + näytön taustavalo ymymy. FN + F1 ja F2 --> välistä löytyy yleensä jotaki "asetuksia". Vaatii toki valmistajana oman ohjelmiston jokapyörii taustalla. Hetkeen ei PC läppäriä ole ollut joten jos täälä höpöttelen omia nii älkää tuomitko liikaa :D
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Vastaa Viestiin