Ensi näkemältä näyttää rumalle. Toisella kierroksella mafiapomon unelmalle. Kolmannella kierroksella, pidennettynä mallina hautausurakoitsijan unelma autoOIZXXX kirjoitti:Kyllä mäkin tykkään..nalleolut kirjoitti:nyt ei oo nallen lääkitys kohdallaan.. ihastuin kaupan pihalla nissan qube "paketti" autoon....
http://www.nettiauto.com/nissan/cube/3562577
Jännä toi takaovi, ja jollain pervolla tavalla tuo miellyttää silmää koko kampe..
Ihmettelyketju
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Ihmettelyketju
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Ihmettelyketju
PojatPojat, kohta tulee moderaattorit ja laittaa stopin tommoiselle pervoilulle
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Mainoksesta nissan cube: ¨näitä ei tule joka päivä vastaan.¨
Kommentti: onneksi !
Kommentti: onneksi !
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Cube ainakin oli, ellei ole edelleen, Japanin myydyin auto. Minkä muun tahansa maan kohdalla ihmettelisin suuresti mutta japanilaisilta jotain tuollaista osaa jo odottaa...
Ihmettelen sitä, että kun BMW on muuntanut mallistonsa muutamassa vuodessa tylsistä (3-sarja) ja/tai rumista (original X3) malleista varsin omaperäisiin ja hienoihin laitteisiin (nykyiset 1/3/5/6), niin milloin Baijerissa tajutaan että on ihmisiä jotka haluavat turvallisesti aliohjaavan ja talvella ylivoimaisen etuvetoisen auton. Mini on turhan mini. (petaan tässä sitä mahdollista tulevaisuudenkuvaa että Saab ei jatka ja täytyy valita uusi auto 2020-luvulla)
Ihmettelen sitä, että kun BMW on muuntanut mallistonsa muutamassa vuodessa tylsistä (3-sarja) ja/tai rumista (original X3) malleista varsin omaperäisiin ja hienoihin laitteisiin (nykyiset 1/3/5/6), niin milloin Baijerissa tajutaan että on ihmisiä jotka haluavat turvallisesti aliohjaavan ja talvella ylivoimaisen etuvetoisen auton. Mini on turhan mini. (petaan tässä sitä mahdollista tulevaisuudenkuvaa että Saab ei jatka ja täytyy valita uusi auto 2020-luvulla)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Johan se on tajuttu ja 1-sarjasta on jo lähdetty kehittämään kiskovaa vajaavetoa. Isommissa sarjoissa onkin jo ennestään tarjolla turvallisesti neljällä vetarilla voimaa renkaille siirtäviä malleja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Täytyy toivoa että saavat sen valmiiksi ennen kuin täytyy siihen suuntaan tähystää autovalinnassa. Tuo uusi 1-sarjalainenhan on kaikilta muilta osin ainakin koeajoraporttien perusteella erittäin hyvä tuote. Muotoilu on edelleen varsin omintakeista mutta uutta sentään voi kutsua ihan hyvällä omallatunnolla hyvännäköiseksi, vanhan kohdalla mentiin siinä vaiheessa myötätunnon puolelle...aero kirjoitti:Johan se on tajuttu ja 1-sarjasta on jo lähdetty kehittämään kiskovaa vajaavetoa.
Neliveto = paljon ylimääräisiä osia ja tietokoneita, ylimääräistä turvallisuuden tunnetta kiihdytyksissä ja mutkissa mikä pahimmillaan kostautuu jarrutuksessa (kun jarruttavien pyörien lukumäärä ei olekaan tuplat normaalista). En myöskään välitä siitä ikäänkuin leijumisen tunteesta joka tulee kun nelivetoisella autolla hidastetaan vauhtia kiihdyttämisen jälkeen liukkaalla pinnalla, sen tuntee turhan hyvin pelkääjänkin paikalle...Isommissa sarjoissa onkin jo ennestään tarjolla turvallisesti neljällä vetarilla voimaa renkaille siirtäviä malleja.
Mieluummin takaveto kuin neliveto, ja mieluummin etuveto kuin takaveto. Taidan olla melko yksin näiden mielipiteideni kanssa yliohjauksen ja quattron ihannoinnin aikakaudella, nooh siihen on jo totuttu, ei haittaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Neliveto > takaveto > etuveto. Ratin ja penkin välistä lopulta löytyy se ohjastaja, joka määrää suunnan lähes joka tapauksessa.
Seuraavan käyttökulkineen paikasta taistelee 02-05 9-5 Aero ja 00-03 BMW 530i/d.
Seuraavan käyttökulkineen paikasta taistelee 02-05 9-5 Aero ja 00-03 BMW 530i/d.
Re: Ihmettelyketju
Sopivan merkin kun valitsee niin eipä niissä paljon tietokoneita oo, epc yms. hommat vaatii ne anturit kuiteskii.Rattivaihde kirjoitti: Neliveto = paljon ylimääräisiä osia ja tietokoneita, ylimääräistä turvallisuuden tunnetta kiihdytyksissä ja mutkissa mikä pahimmillaan kostautuu jarrutuksessa (kun jarruttavien pyörien lukumäärä ei olekaan tuplat normaalista). En myöskään välitä siitä ikäänkuin leijumisen tunteesta joka tulee kun nelivetoisella autolla hidastetaan vauhtia kiihdyttämisen jälkeen liukkaalla pinnalla, sen tuntee turhan hyvin pelkääjänkin paikalle...
Mä pitkästä aikaa kävin ajelees tonnarin kanssa vähän pidemmän lenkin, joku vajaa pari sataa kilsaa ja mukavaa kyytiähän tuo tarjos, ainoo vaan kun kotimatkal rupes tiet vetää jäähän niin ei oikein tienny et itkeiskö vai nauraisko ku osittain jäisellä tiellä jopa matalapaineturbo sudahteli vähän välii. On vaa nelikolla ajelles päässy unohtuun et miten kovil nastat olikaa turboS:n kans.
Ei kai tuota leijumista esiinny kuin kiinteillä nelivedoilla ilman abseja?
Nykyajan kytkeytyvissä nelikoissahan veto jopa irtoo jarrutuksen ajaksi.
Valitettavasti, takatasku ei taivu saabin nelikoihin eikä ees 9-2x:ään ni saaabastelut on jääny kuupalla kruisailuun.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Ei se varmaankaan ihan samanlaista ole kuin jossain ralliautossa tai vastaavassa, mutta ainakin VAG-konsernin nelivetoisissa tuotteissa tulee kovemmassa vauhdissa liukkaalla hidastaessa sellainen olo kuin oltaisiin yhtäkkiä ilmapatjan päällä, hiukka vaikea kuvailla mutta ei ole koskaan tullut vastaavaa etuvetoisissa vastaan...tetammi kirjoitti:Ei kai tuota leijumista esiinny kuin kiinteillä nelivedoilla ilman abseja?
Nykyajan kytkeytyvissä nelikoissahan veto jopa irtoo jarrutuksen ajaksi.
Oma mielipiteeni nelivedoista on että maasturissa tyyliin Niva/Defender se on varmasti hyödyllinen maastossa, muutoin ihmiset ovat pärjänneet etu- tai takavetoautoillaan arkiajonsa tähänkin asti joten nelivedolle ei ole tarvetta. Jos tie nousee pystyyn vika on reitinvalinnassa tai tienhoidossa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Mitä ihmeen järkee on asentaa kilsan välein kelikameroita 1-tielle???
http://www2.liikennevirasto.fi/alk/keli ... rat_1.html
No on siinä järkee. Voi kilsan välein kotoa kattoon kuinka huonossa kunnossa asfaltti on kun kaikki päällysterahat on kulutettu kameroihin...
http://www2.liikennevirasto.fi/alk/keli ... rat_1.html
No on siinä järkee. Voi kilsan välein kotoa kattoon kuinka huonossa kunnossa asfaltti on kun kaikki päällysterahat on kulutettu kameroihin...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Niin mäki luulin kunnes nelikko tuli lähes vahinkos alle.Rattivaihde kirjoitti:Oma mielipiteeni nelivedoista on että maasturissa tyyliin Niva/Defender se on varmasti hyödyllinen maastossa, muutoin ihmiset ovat pärjänneet etu- tai takavetoautoillaan arkiajonsa tähänkin asti joten nelivedolle ei ole tarvetta. Jos tie nousee pystyyn vika on reitinvalinnassa tai tienhoidossa.
On se vaa vähän eri kun ei tarvii liikennevalois ja risteyksis sutii vaan voi vaan mennä.
Eiköhä suomen tiehoidon taso oo täsä muutamana talvena tullu selväks, tiestön kunto rapautuu sitä tahtii että tuskin rahaa irtoo nykyistä enempää aurauksiin.
Neliveto vaa helpottaa elämää huomattavasti, ite kärsin ennemmin kesällä vähä huonommista maantieominaisuuksist kuin sudin talvella.
Edit. Sanottakoon nyt sen verran ettei ihan lynkata ku muun merkkisii kehun saab-klubilla että tänäkin talvena ois useamman kerran näin maalaisena jääny työ-tai kotimatka vaiheeseen kun on vähän ollu kinoksii.
Toisekseen meillä on muksuja enempi ku muutamassa keskivertoperheessä niin varsinkin sillo toi risteyksistä lähteminen tuntuu tärkeältä.
Toki pitää olla sen verta fiksu ettei ulosmittaa hyötyjä tunkemalla liian pieneen väliin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää kyttääminen, nipotus, valitus ja pilkun nussinta.
Eikö nyt aikaansa vois käyttää järkevimminkin?
Eikö nyt aikaansa vois käyttää järkevimminkin?
Sininen Saab 9-3, '99
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Voisiko joku kertoa tietämättömälle, minkä takia useissa kannettavissa, ainakin niissä joihin olen törmännyt mukaanlukien tällä hetkellä käytössä oleva, on Fn-nappi näppäimistön vasemmassa alakulmassa? Paikassahan ei ole sinänsä vikaa, sormet löytävät sen oikein hienosti tarpeen vaatiessa, ongelman aiheuttaa se että normaalissa näppäimistöllä tasan samassa paikassa on ctrl. Miksei tuota useimmiten turhaa koneen omia säätöjä varten olevaa nappia ole voitu laittaa ctrl:in ja alt:in väliin, eli siihen missä monissa laitteissa on Windows-nappi? Terveisin nimimerkki Fn + C ei kopioi, eikä Fn + nuoli siirrä kohdistinta tekstissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Sää käytät vääriä läppäreitä. Osassa etenkin halpakurasta on tuolleen, oikeissa koneissa se nappi onkin ctrl:n ja alt:n välissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Fn napilla ohjataan läppärin omia astuksia. Äänenvoimaakkuus + näytön taustavalo ymymy. FN + F1 ja F2 --> välistä löytyy yleensä jotaki "asetuksia". Vaatii toki valmistajana oman ohjelmiston jokapyörii taustalla. Hetkeen ei PC läppäriä ole ollut joten jos täälä höpöttelen omia nii älkää tuomitko liikaa
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203