Tehokkain ajamasi auto?
-
t-lahdenmaki
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Jollei työkaluani, 480-heppaista ja yli 2500Nm vääntävää scaniaa oteta lukuun, on tehokkain ajamani auto vuoden -91 Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Dynotettu teho takapyöriltä:
-426hv
-797Nm
Että repikää siitä.
Ps. Vakiokuntoinen Ferrari F360 Modena (2003) ei pärjännyt kiihdytyksessä 0-150 km/h. Ja vertailuvetoja otettiin kalajoen lentokentällä n. 10kpl......
Dynotettu teho takapyöriltä:
-426hv
-797Nm
Että repikää siitä.
Ps. Vakiokuntoinen Ferrari F360 Modena (2003) ei pärjännyt kiihdytyksessä 0-150 km/h. Ja vertailuvetoja otettiin kalajoen lentokentällä n. 10kpl......
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Eikö vain oo kohtuu räyhäköitä värkkejä?t-lahdenmaki kirjoitti:Jollei työkaluani, 480-heppaista ja yli 2500Nm vääntävää scaniaa oteta lukuun, on tehokkain ajamani auto vuoden -91 Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Dynotettu teho takapyöriltä:
-426hv
-797Nm
Että repikää siitä.
Aki Peltola #1132
-
^saabisti^
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
- Paikkakunta: Lappeenranta
Saako Mersulta muka tällaiseen vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai miten tuollaisen muutoskatstaminen muka onnistuut-lahdenmaki kirjoitti:Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Eski
Tuskinpa vaan. Ja ei taida olla niin vanhoja dieseli AMG nahkavasaroita olla nähtykään, vai... Näistä häkäpönttöjen ruuvaamisesta ja homman luonteesta yleensäkin kuvastaa tuo "superturbo" sanonta. Kuin suoraan jostain pikkupojille markkinoiduista nokian kumisaappaista. Muut ei käy, pitää olla ainakin superturbo. Ja mitä superia siinä nyt sitten on(paitsi se savu, siitä pisteet kotiin...Eski kirjoitti:Saako Mersulta muka tällaiseen vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai miten tuollaisen muutoskatstaminen muka onnistuut-lahdenmaki kirjoitti:Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.![]()
Eski
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
makri
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Puhutaanko tuossa nyt kuitenkin sitten "turbochargerin" ja "superchargerin" eroista jotka nyt siis ovat tietenkin eri vehkeitä? Supercharger on kait remmiahdin eli Mersumaailmassa Kompressori.e0000333 kirjoitti:Näistä häkäpönttöjen ruuvaamisesta ja homman luonteesta yleensäkin kuvastaa tuo "superturbo" sanonta. Kuin suoraan jostain pikkupojille markkinoiduista nokian kumisaappaista. Muut ei käy, pitää olla ainakin superturbo. Ja mitä superia siinä nyt sitten on(paitsi se savu, siitä pisteet kotiin...Laughing ).
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Tehokkaimman ja mielenkiintoisimman ajokokemuksen tähän mennessä on tarjonnut työnantajan Chevrolet Chevy Van. Luonnollisesti kuorma-autoksi rekisteröity vm 99. 6,5 litrainen turbodieseli ja kasina tietenkin.
Itse en tuollaista pitäisi ainakaan ainoana autona. On se tietynlainen lentotukialus käsiteltävyyden ja kulutuksen suhteen, mutta on ehkä äijimpiä autoja, mitä olen ajanut. Se ajamisen meininki on jotain muuta, kuin mihin on OG satkussa tottunut. Saattaa kuulostaa hassulta, kuinka joku kehuu pakettiautoa, mutta kokeiltuaan moni varmasti ymmärtää ja vetäisi mielellään stetsonin päähän ja lähtisi haiveille
Mutta ei väni ihan oikeasti mikään talviauto ole
Itse en tuollaista pitäisi ainakaan ainoana autona. On se tietynlainen lentotukialus käsiteltävyyden ja kulutuksen suhteen, mutta on ehkä äijimpiä autoja, mitä olen ajanut. Se ajamisen meininki on jotain muuta, kuin mihin on OG satkussa tottunut. Saattaa kuulostaa hassulta, kuinka joku kehuu pakettiautoa, mutta kokeiltuaan moni varmasti ymmärtää ja vetäisi mielellään stetsonin päähän ja lähtisi haiveille
Mutta ei väni ihan oikeasti mikään talviauto ole
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012