Tehokkain ajamasi auto?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

keltanen vanhakoppa ecceri 8) kyllä LÄHTI :twisted:... +600hv!!!
Viimeksi muokannut HARTSA, La Helmi 11, 2006 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Oma tonttu kai vähä päälle 200hv..
Seat Cordoba TDI -03
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Virallinen tehokkain on varmaan BMW 530D-E39 malli 184Hv

Ja oma Tonnari jossa 175Hv +
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Jollei työkaluani, 480-heppaista ja yli 2500Nm vääntävää scaniaa oteta lukuun, on tehokkain ajamani auto vuoden -91 Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.

Dynotettu teho takapyöriltä:

-426hv
-797Nm

Että repikää siitä.

Ps. Vakiokuntoinen Ferrari F360 Modena (2003) ei pärjännyt kiihdytyksessä 0-150 km/h. Ja vertailuvetoja otettiin kalajoen lentokentällä n. 10kpl...... 8)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

t-lahdenmaki kirjoitti:Jollei työkaluani, 480-heppaista ja yli 2500Nm vääntävää scaniaa oteta lukuun, on tehokkain ajamani auto vuoden -91 Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.

Dynotettu teho takapyöriltä:

-426hv
-797Nm

Että repikää siitä.
Eikö vain oo kohtuu räyhäköitä värkkejä? :lol:
Aki Peltola #1132
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Kaverilla on joku? 3 litranen hiukka piristetty mersu, tehoja puheiden mukaan jossain 300 nurkilla. 200 km/h tuntu ainakin herkästi keräävän, siinä vaiheessa petti kantti enempää painaa kun alueella oli 60km/h rajoitus....
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
^saabisti^
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja ^saabisti^ »

ysitonninen saabi............170 hp 260nm -94
http://www.tehoa_lisaa.com/muulla_ei_valia
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Aksu900 kirjoitti: Eikö vain oo kohtuu räyhäköitä värkkejä? :lol:
Onhan ne joo.... :D
Mutta on se ikävän kuuloista kun naftaa hakataan savuksi.
Ja taitaa se modena vielä syödä annetun etumatkan kiinni jos kiitorata sattuu muuttua mutkaiseksi.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

t-lahdenmaki kirjoitti:Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Saako Mersulta muka tällaiseen vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai miten tuollaisen muutoskatstaminen muka onnistuu :?: :?:

Eski
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eski kirjoitti:
t-lahdenmaki kirjoitti:Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Saako Mersulta muka tällaiseen vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai miten tuollaisen muutoskatstaminen muka onnistuu :?: :?:

Eski
Tuskinpa vaan. Ja ei taida olla niin vanhoja dieseli AMG nahkavasaroita olla nähtykään, vai... Näistä häkäpönttöjen ruuvaamisesta ja homman luonteesta yleensäkin kuvastaa tuo "superturbo" sanonta. Kuin suoraan jostain pikkupojille markkinoiduista nokian kumisaappaista. Muut ei käy, pitää olla ainakin superturbo. Ja mitä superia siinä nyt sitten on(paitsi se savu, siitä pisteet kotiin...:lol: ). Jos "tavallisella" tisleellä liikkuvassa turboautossa on 300-400 heppaa niin ei siinä vielä paljon henkseleitä paukutella pystybaarissa. En tiedä sitten jos niistäkin tulisi sitä savua.... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

e0000333 kirjoitti:Näistä häkäpönttöjen ruuvaamisesta ja homman luonteesta yleensäkin kuvastaa tuo "superturbo" sanonta. Kuin suoraan jostain pikkupojille markkinoiduista nokian kumisaappaista. Muut ei käy, pitää olla ainakin superturbo. Ja mitä superia siinä nyt sitten on(paitsi se savu, siitä pisteet kotiin...Laughing ).
Puhutaanko tuossa nyt kuitenkin sitten "turbochargerin" ja "superchargerin" eroista jotka nyt siis ovat tietenkin eri vehkeitä? Supercharger on kait remmiahdin eli Mersumaailmassa Kompressori.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ja kun saab-foorumissa ollaan, niin ei unohdeta, että Saab esitteli vuonna 1979 Saab 900 Super Turbon, jossa oli 170hv 8-venttiilinen turbo vesiruiskulla... mutta superturpomersu ei taida olla tehtaan lanseeraama keksintö :lol:

Eski
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

No kyllä tuo 797Nm on aika superia sama mitä kateelliset sanoo. Tuollaiset väännöt on kyllä Saabin koneessa (kokoon katsomatta) työn ja tuskan takana.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Olli Kinaret kirjoitti:No kyllä tuo 797Nm on aika superia sama mitä kateelliset sanoo. Tuollaiset väännöt on kyllä Saabin koneessa (kokoon katsomatta) työn ja tuskan takana.
Turha verrata dieseliä ja bensakoneita keskenään...
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Tehokkaimman ja mielenkiintoisimman ajokokemuksen tähän mennessä on tarjonnut työnantajan Chevrolet Chevy Van. Luonnollisesti kuorma-autoksi rekisteröity vm 99. 6,5 litrainen turbodieseli ja kasina tietenkin. :lol:

Itse en tuollaista pitäisi ainakaan ainoana autona. On se tietynlainen lentotukialus käsiteltävyyden ja kulutuksen suhteen, mutta on ehkä äijimpiä autoja, mitä olen ajanut. Se ajamisen meininki on jotain muuta, kuin mihin on OG satkussa tottunut. Saattaa kuulostaa hassulta, kuinka joku kehuu pakettiautoa, mutta kokeiltuaan moni varmasti ymmärtää ja vetäisi mielellään stetsonin päähän ja lähtisi haiveille :lol:
Mutta ei väni ihan oikeasti mikään talviauto ole :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin