

Eikö vain oo kohtuu räyhäköitä värkkejä?t-lahdenmaki kirjoitti:Jollei työkaluani, 480-heppaista ja yli 2500Nm vääntävää scaniaa oteta lukuun, on tehokkain ajamani auto vuoden -91 Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Dynotettu teho takapyöriltä:
-426hv
-797Nm
Että repikää siitä.
Saako Mersulta muka tällaiseen vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai miten tuollaisen muutoskatstaminen muka onnistuut-lahdenmaki kirjoitti:Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.
Tuskinpa vaan. Ja ei taida olla niin vanhoja dieseli AMG nahkavasaroita olla nähtykään, vai... Näistä häkäpönttöjen ruuvaamisesta ja homman luonteesta yleensäkin kuvastaa tuo "superturbo" sanonta. Kuin suoraan jostain pikkupojille markkinoiduista nokian kumisaappaista. Muut ei käy, pitää olla ainakin superturbo. Ja mitä superia siinä nyt sitten on(paitsi se savu, siitä pisteet kotiin...Eski kirjoitti:Saako Mersulta muka tällaiseen vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai miten tuollaisen muutoskatstaminen muka onnistuut-lahdenmaki kirjoitti:Mercedes-Benz 190 AMG (Nk. SuperTurbo). Autoon on asennettu alkuperäisen bensakoneen tilalle 3,0-litrainen mersun kutosdiesel (300D) ja mikä parasta, siinä on kuorma-autoissakin useasti käytetty turboahdin (Holset HX-40) ja ahtopaineet 2,5 bar. Autossa on manuaalinen Getragin 5-pykäläinen laatikko. Auto on laillisesti rekisteröity Suomen tieliikenteeseen.![]()
Eski
Puhutaanko tuossa nyt kuitenkin sitten "turbochargerin" ja "superchargerin" eroista jotka nyt siis ovat tietenkin eri vehkeitä? Supercharger on kait remmiahdin eli Mersumaailmassa Kompressori.e0000333 kirjoitti:Näistä häkäpönttöjen ruuvaamisesta ja homman luonteesta yleensäkin kuvastaa tuo "superturbo" sanonta. Kuin suoraan jostain pikkupojille markkinoiduista nokian kumisaappaista. Muut ei käy, pitää olla ainakin superturbo. Ja mitä superia siinä nyt sitten on(paitsi se savu, siitä pisteet kotiin...Laughing ).