TOPIC: muuta keskustelua
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: TOPIC: muuta keskustelua
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=75 ... hlight=bcb
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... hlight=azd
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... hlight=azd
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Noniin nyt ehtii tästä aiheesta jatkamaan. Eli silloin kun valo syttyi ajossa auto kuulemma pysäytettiin tien varteen, sammutettiin ja käynnistettiin sitten uudestaan -> valo paloi edelleen. Sitten itse käynnistin sen puoli tuntia myöhemmin pihassa -> valo paloi, ja nyt se käynnistettiin tänään iltapäivällä pihasta -> valo paloi. Mutta sitten kun puoli tuntia myöhemmin käynnistettiin Prisman parkkihallista valo ei enää palanutkaan, eikä sen jälkeen syttynyt uudestaan.
Noita ffp-linkkejä katsoessa tuli mieleen että viimeksi netistä etsiessä oli unohtunut tuon moottorin koodin katsominen, ja kun auto on vuosimallia 2004, 1.4-litrainen ja tehoa on 75 hevosvoimaa, niin Wikipedian mukaan se on silloin tämä:
1.4 - AUA / BBY / BKY - I4 DOHC 16V, multi-point sequential fuel injection - 1390 cc - 75 PS (55 kW; 74 hp) @5000 rpm - 126 N·m (93 lb·ft) @3800 rpm - 2001–2007
Täytyy nyt uudestaan selata vähän paremmin noita foorumeita kun viimeksi en hirveästi asiaan aikaa käyttänyt, tuon koneen engine coden perusteella luulisi löytyvän. Mutta siis tarkoituksena on viedä auto vikakoodin lukuun jos valo syttyy uudestaan (ja tarvittaessa sitten vaikkei syttyisikään jos tuolta jotain aihetta sille löydän).
Edit: Lueskelin UltimateVW:n ja ffp:n foorumeilta tästä valosta ja ilmeisesti on kolmea tilannetta joissa se syttyy, eli
1) vilkkuu ja koko auto tärisee ja käy huonosti -> sytytyspuola,
2) palaa jatkuvasti, saattaa sammua ja syttyä uudestaan, saattaa kuluttaa enemmän bensaa -> lambda-anturi tai sen johto tai vaihtoehtoisesti moottorin uudelleenohjelmointi, ja
3) palaa satunnaisesti, voi olla pitkäänkin poissa tai hävitä kokonaan, ei mitään oireita muutoin -> normaalia VW-käytöstä, moottorin uudelleenohjelmointi saattaa lopettaa
Eli edelleen olen sitä mieltä että jos syttyy uudestaan niin viedään huoltoon, jos ei syty niin ei viedä...
(eli näihin ketjuihin perustan: yksi, kaksi)
Noita ffp-linkkejä katsoessa tuli mieleen että viimeksi netistä etsiessä oli unohtunut tuon moottorin koodin katsominen, ja kun auto on vuosimallia 2004, 1.4-litrainen ja tehoa on 75 hevosvoimaa, niin Wikipedian mukaan se on silloin tämä:
1.4 - AUA / BBY / BKY - I4 DOHC 16V, multi-point sequential fuel injection - 1390 cc - 75 PS (55 kW; 74 hp) @5000 rpm - 126 N·m (93 lb·ft) @3800 rpm - 2001–2007
Täytyy nyt uudestaan selata vähän paremmin noita foorumeita kun viimeksi en hirveästi asiaan aikaa käyttänyt, tuon koneen engine coden perusteella luulisi löytyvän. Mutta siis tarkoituksena on viedä auto vikakoodin lukuun jos valo syttyy uudestaan (ja tarvittaessa sitten vaikkei syttyisikään jos tuolta jotain aihetta sille löydän).
Edit: Lueskelin UltimateVW:n ja ffp:n foorumeilta tästä valosta ja ilmeisesti on kolmea tilannetta joissa se syttyy, eli
1) vilkkuu ja koko auto tärisee ja käy huonosti -> sytytyspuola,
2) palaa jatkuvasti, saattaa sammua ja syttyä uudestaan, saattaa kuluttaa enemmän bensaa -> lambda-anturi tai sen johto tai vaihtoehtoisesti moottorin uudelleenohjelmointi, ja
3) palaa satunnaisesti, voi olla pitkäänkin poissa tai hävitä kokonaan, ei mitään oireita muutoin -> normaalia VW-käytöstä, moottorin uudelleenohjelmointi saattaa lopettaa
Eli edelleen olen sitä mieltä että jos syttyy uudestaan niin viedään huoltoon, jos ei syty niin ei viedä...
(eli näihin ketjuihin perustan: yksi, kaksi)
Viimeksi muokannut Rattivaihde, Ti Tammi 04, 2011 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Tuo valokuvio tarkoittaa nimenomaan moottorin vikavaloa, joten ei johdu polttimoista tai muustakaan
Yleensä saattaa tarkoittaa että joku anturin arvo heittänyt hiukan tai seokset käyneet pielessä, jolloin tallentunut jokin vikakoodi muistiin, ei kannata tielle autoa jättää pelkän valojen takia jos koneen toiminta muuten tuntuu normaalilta. Toki kyseessä voi olla isompikin ongelma, mutta kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit valon palaessa niin selviää vika varmasti.
Mutta esin n. 00- 04 toyotissa yleistä että sytyttää moottorin vikavalon, jos päästöt hiukankin käynyt salllittujen rajojen ulkopuolella esim. kylmäkäynnistyksessä, niin jättää valon heti palamaan, ja siitä ei kannata sen enempää niissä yleensä murehtia.
Yleensä saattaa tarkoittaa että joku anturin arvo heittänyt hiukan tai seokset käyneet pielessä, jolloin tallentunut jokin vikakoodi muistiin, ei kannata tielle autoa jättää pelkän valojen takia jos koneen toiminta muuten tuntuu normaalilta. Toki kyseessä voi olla isompikin ongelma, mutta kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit valon palaessa niin selviää vika varmasti.
Mutta esin n. 00- 04 toyotissa yleistä että sytyttää moottorin vikavalon, jos päästöt hiukankin käynyt salllittujen rajojen ulkopuolella esim. kylmäkäynnistyksessä, niin jättää valon heti palamaan, ja siitä ei kannata sen enempää niissä yleensä murehtia.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Nimenomaan tuota anturin arvon heittämistä tai vastaavaa itsekin veikkaan sen perusteella että auto on toiminut täysin normaalisti ja että valo sammui tasan kolmen käynnistyksen jälkeen.
Tosiaan ei Poloa tien varteen jätetty mutta äiti joka oli yksinään liikkeellä oli pysäyttänyt varmuuden vuoksi tien varteen ja katsonut ohjekirjasta mitä moinen valo tarkoitti, ajoi sitten kyllä takaisin kotiin kun ei mitään muuta normaalista poikkeavaa autossa ilmennyt.
Viimeksi kun auton näin valo ei palanut, nyt se on tuolla kilometrin päässä eri pihassa mutta huomenaamulla nähdään onko syttynyt uudestaan, jos on lähdetään ensimmäisenä Keravan Laakkosen pikahuoltoon, jos ei ole niin lähdetään katsomaan yhtä myynnissä olevaa Saabia
Tosiaan ei Poloa tien varteen jätetty mutta äiti joka oli yksinään liikkeellä oli pysäyttänyt varmuuden vuoksi tien varteen ja katsonut ohjekirjasta mitä moinen valo tarkoitti, ajoi sitten kyllä takaisin kotiin kun ei mitään muuta normaalista poikkeavaa autossa ilmennyt.
Viimeksi kun auton näin valo ei palanut, nyt se on tuolla kilometrin päässä eri pihassa mutta huomenaamulla nähdään onko syttynyt uudestaan, jos on lähdetään ensimmäisenä Keravan Laakkosen pikahuoltoon, jos ei ole niin lähdetään katsomaan yhtä myynnissä olevaa Saabia
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Joko selvisi ? Taitavat ottaa nykyään koodien luvusta n.70-80€ ?Rattivaihde kirjoitti:Nimenomaan tuota anturin arvon heittämistä tai vastaavaa itsekin veikkaan sen perusteella että auto on toiminut täysin normaalisti ja että valo sammui tasan kolmen käynnistyksen jälkeen.
Tosiaan ei Poloa tien varteen jätetty mutta äiti joka oli yksinään liikkeellä oli pysäyttänyt varmuuden vuoksi tien varteen ja katsonut ohjekirjasta mitä moinen valo tarkoitti, ajoi sitten kyllä takaisin kotiin kun ei mitään muuta normaalista poikkeavaa autossa ilmennyt.
Viimeksi kun auton näin valo ei palanut, nyt se on tuolla kilometrin päässä eri pihassa mutta huomenaamulla nähdään onko syttynyt uudestaan, jos on lähdetään ensimmäisenä Keravan Laakkosen pikahuoltoon, jos ei ole niin lähdetään katsomaan yhtä myynnissä olevaa Saabia
Itse ajaisin vain huoletta jos kerta muuten toimii eikä kokoajan pala. Käyn parikertaa viikossa Jäkessä joten voin kyllä koodit vilkaista jos haluat.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Muistatko paljonko Juvosella velottivat lasista? Kyselin K-raudasta alkuperäistä Harvian varaosalasia, ja sillä oli hintaa "vain" 67e. Ihan niin paljon ei malttaisi investoida yhteen pieneen lasinpalaseen, muttei toisaalta huvittaisi polttaa saunaa/taloakaan jostain kakkuvuoasta tehdyn "lasin" vuoksiAlihankkija kirjoitti:Alkuperäisenä löytyy esim. rautakaupoista. Itse hain Vantaalla Lasiliike Juvoselta, leikkasivat sopivan palan. Todellinen tee se itse mies leikkaa sopivan vaikka lasivuosta:)ng900aero kirjoitti:Onko tietoa millainen lasi kestää kiukaan luukussa? Onnistuin saamaan eilen Harvian kiukaasta lasin halki kun halon kulma oli jäänyt liian pitkälle ulos pesästä ja läppäsin luukun kiinni vauhdilla
Millaisia lämpötiloja lasin tulisi kestää (veikkaus 500-800 celsiusastetta) ja missä pk-seudulla voi teettää moisia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Jos nyt oikein muistan niin oli n.20€ng900aero kirjoitti:Muistatko paljonko Juvosella velottivat lasista? Kyselin K-raudasta alkuperäistä Harvian varaosalasia, ja sillä oli hintaa "vain" 67e. Ihan niin paljon ei malttaisi investoida yhteen pieneen lasinpalaseen, muttei toisaalta huvittaisi polttaa saunaa/taloakaan jostain kakkuvuoasta tehdyn "lasin" vuoksiAlihankkija kirjoitti:Alkuperäisenä löytyy esim. rautakaupoista. Itse hain Vantaalla Lasiliike Juvoselta, leikkasivat sopivan palan. Todellinen tee se itse mies leikkaa sopivan vaikka lasivuosta:)ng900aero kirjoitti:Onko tietoa millainen lasi kestää kiukaan luukussa? Onnistuin saamaan eilen Harvian kiukaasta lasin halki kun halon kulma oli jäänyt liian pitkälle ulos pesästä ja läppäsin luukun kiinni vauhdilla
Millaisia lämpötiloja lasin tulisi kestää (veikkaus 500-800 celsiusastetta) ja missä pk-seudulla voi teettää moisia?
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: TOPIC: muuta keskustelua
No aamulla lähdettiin suoraan Hämeenlinnaan katsomaan Saabia kun valo ei palanut, toimi täysin normaalisti koko matkan sinne. Perillä koeajettiin vanhalla paapalla ollutta Saabia, naarmuja ja kolhuja mutta teknisesti oikein hyvä, päästiin sopimukseen varsin kohtuullisesta vaihtotarjouksesta Poloon. Sitten lähdettiin takaisin päin, pysähdyttiin Hyvinkäällä syömässä, pysähdyttiin Järvenpäässä ja jatkettiin sitten Myyrmäkeen. Monta kertaa käynnistettiin ja sammutettiin tänä aikana, valo ei palanut eikä mitään erikoista edelleenkään tuntunut. Polo seisoi pihalla muutaman tunnin ja sitten kun lähdettiin tulemaan takaisin Järvenpäätä kohti valo syttyi muutaman kilometrin jälkeenAlihankkija kirjoitti: Joko selvisi ? Taitavat ottaa nykyään koodien luvusta n.70-80€ ?
Itse ajaisin vain huoletta jos kerta muuten toimii eikä kokoajan pala. Käyn parikertaa viikossa Jäkessä joten voin kyllä koodit vilkaista jos haluat.
Aikaisemmin olisin voinut kirjoittaa tämän yhtä hyvin vitutus-topiciin, siinä määrin otti päähän se syttynyt valo. Matkalla kokeiltiin sammuttamista ja uudelleenkäynnistämistä, varmistettiin vielä sen tankinkorkin kiinnityskin. Edelleen palaa. Mitään erikoista ei autossa edelleenkään tunnu ja vitutuskin syntyi osittain siitä että ei voi edes arvata mistä on kyse, onko ollut joku hetkellinen häiriö joka on jättänyt valon palamaan vai onko se lambda-anturi tulossa käyttöikänsä loppuun (mittarissa 97 tkm ).
Huomenna ei luonnollisesti huolto ole auki ja perjantaina oli tarkoitus mennä renkaiden ja ilmoitusosan kanssa vaihtamaan Poloa Saabiin Milloinkas seuraavan kerran olet tänne päin tulossa Alihankkija, meille kävisi tässä lähipäivinä melkein milloin tahansa, laita vaikka YV:tä. Alkuperäinen suunnitelma oli perjantaina katsoa palaako valo ja sitten mennä huoltoon silloin tai maanantaina jos palaa mutta auttaisi huomattavasti jos saisi tässä jo aiemmin tietää onko suurempi vika (lambda-anturi) vai vain jokin hetkellisen häiriön aiheuttama vikakoodi (ja sekin olisi toki hyvä jos ei tarvitsisi maksaa suuria rahoja pelkästään siitä lukemisesta )...
viesti kirjoitettu väsyneenä puoli yksi yöllä, oikeudet virheisiin pidätetään
Edit klo 13:36: Valo ei pala
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Noniin, Polon valosaaga päättyy tähän, ei enää palanut tuon toisen kerran jälkeen, ja nyt en enää tiedä jos jossain vaiheessa syttyy, kun vaihdettiin tänään Polo foorumin viralliseen automerkkiin Siitä aiheesta jatkan kohta Fiilistelykuvia-topicissa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Sattuisko kenelläkään olemaan tarvetta pillerikapseleille? Ois yks sarja tiedossa joutilaana
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Olen tiistaina menossa Jyväskylään oikeudenkäyntiin, ja mietin tässä että mihinkä laitan Saabin parkkiin päiväksi? Mielellään maksuton paikka saisi olla ja läheltä oikeustaloa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Ilmaista parkkitilaa ei keskustan alueelta löydy, mutta pysäköinti talot on täällä mielestäni edullisia.
http://www.jyvas-parkki.fi/p-asema.php Tuonne itse parkkeeraisin.
http://www.jyvas-parkki.fi/p-asema.php Tuonne itse parkkeeraisin.
#3834
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Kiitokset, tuonne vien.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Voeha-.... sitä jouttuu vissii alottammaan hiihtoharrastuksen ku tuli hommattuu uuvet sukset, perintteisen mallin. Onha sitä tullu käytyy jopa kolomesti hiihtämässä, kaks ekkoo kerttoo ja turvallee, toisella kerralla olkapiä kippeeks kolomeks päivvee. Sitte kolomannella jo pysy pystyssä kun lähettii vähä tasasemmalta liikkeelle.
Tossa vieressä kulukkoo kyllä latu, mutta kallion rinnettä ylös ja alas.. ei meinoo tuo tasapaino oikein olla kohillaan, ei tässä muuta. Tosin siitähä se kehittyy kun aina tasapainoa tarvihtoo. Hyvä harrastus, ei siinä mitää.. löytys vua sitä motivaatiota, niinku moneen muuhunki asiaan.
Tossa vieressä kulukkoo kyllä latu, mutta kallion rinnettä ylös ja alas.. ei meinoo tuo tasapaino oikein olla kohillaan, ei tässä muuta. Tosin siitähä se kehittyy kun aina tasapainoa tarvihtoo. Hyvä harrastus, ei siinä mitää.. löytys vua sitä motivaatiota, niinku moneen muuhunki asiaan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Minä en ole sitten armeijan jälkeen suksiin koskenut pitkällä tikullakaan. On vielä tuoreessa muistissa se tosi rankka hiihtoreissu, etenkin kun menetin pahimmassa alamäessä suksieni hallinnan ja rysäytin rähmälleen naamalleni jorpakkoon saaden vielä kk:n niskaani. Mutta upea monivärinen tähtitaivas näkyi kuitenkin vaikka naama oli hangessa Matka kuitenkin jatkui vielä kun otin siinä hetken lukua ja korjasin romppeeni kasaan
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003