Mimmi kirjoitti:Tänään olin totaalisesti stabiilisti ajokyvytön, koska en ajanut edes suurinta sallitua nopeutta. En kyllä nähnyt ketään muutakaan ajamassa suurnta sallittua tai "vapaata nopeutta".
Valitettavasti kerkesin tänäänkin kotiin ilman kolaria tms.
Kävin tänään Jyväskylässä. Onnistuin kerran ylittämään nopeusrajoituksen. Pyydän anteeksi, mutta hyvänä puolena stabiili ajokyvyttömyyteni kehittyi mahdollisesti parempaan suuntaan.
Saappi Kuski kirjoitti:Ohitukseen lähdetään tietysti kaikkien taiteen sääntöjen vastaisesti ilman pienintäkään hajua siitä missä kohtaa pitäisi palata takaisin jonoon. Ohitetaan vaan niin monta kuin ehditään kun oma tyhmä pää kertoo että tälleen sitä pääsee nopeammin perille.
Paniikki seuraa siinä vaiheessa kun tulee kylttejä ohituskaistan päättymisestä. Sitten tungetaan mihin väliin tahansa.
Kyllähän ohituksen jälkeen pitää takasin kaistalle päästä. Ei ole enää ohittajan vika jos väli mihin aikoo palata on liian pieni. Suurin ongelma ohitustilanteessa taitaa olla omasta jonopaikasti kynsin hampain kiinni pitävät Saappi Kuskit
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Olisinkin ihmetellyt jos tätäkin ei olisi saatu väännettyä täällä näin päin. Ei tietenkään ohitettava saa haitata ohitusta, mutta sitä koskee vain velvollisuus "pysyä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta". Kaikki muu ohitettavan syyllistäminen on valitettavasti ainakin lain näkökulmasta toiveajattelua.
Laki lähtee siitä että ensisijainen vastuu ohituksen onnistumisesta on ohittajalla. Lista vaatimuksista: TLL 18-19§.