Riston vanhojen Saabien projektit!
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Ai että kun on mukavan näköinen työmaa. Siisti tulee. Kyllä tuolla kelpaa päästellä 
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
900/99/90 vaihteistojen kunnostukset, korjaukset ja muutokset Tampereella
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
900/99/90 vaihteistojen kunnostukset, korjaukset ja muutokset Tampereella
Siistiltä näyttää! Saako kysyä mitä on tuo eriste jota käytät?
Harrasteautot:Saab 96 V4 -75 MR
Ford Mustang GT " foxbody" -89
Ford Mustang GT " foxbody" -89
Kuvan osat 35 ja 36 on samaa (bitumi)mattoa kuin muutkin eristeet. 39 ja 40, mitkä Veenelkussa on kovalevyä, on peltiä.

Oikeassa olet ”aero”! Nyt alkaa äänieristys olla valmis! Vielä pitää pohdiskella tuota moottoritilan seinän eristyksen toteutusta? Luulen äänieristyksen pohjaksi tätä käyttämääni bitumimattoa ja sitten sen päälle tämä alkuperäinen ns. ”Palolevy” , mutta hiukan modernisoituna. Tuossa alkuperäisessä palosuojana on ollut lasivilla, mutta minä aion sen tilalle laittaa 10mm palolevyn ja kiinnitän sen paikoilleeen alkuperäisillä muovikilpseillä.

”Vehkasalo” kyseli käyttämästäni bitumimatosta. Olen hankkinut sen Motonetin hyllystä 11,90e/ levy. Kokonaisuudessaan tähän tarvitaan 10 levyä.
”Mikko_h” laittoi nuo eristys kuvat näkyviin. Ajattelin laittaa kovalevyt kumimattojen alle kuten V4-nelkussakin, en peltilevyjä, mitkä taitaa sinne oikeasti kuulua?
Täytyy sanoa, että kyllä tämä kasausvaihe ihan kivalta tuntuu, kun näkyvää tulee kaiken aikaa!

”Vehkasalo” kyseli käyttämästäni bitumimatosta. Olen hankkinut sen Motonetin hyllystä 11,90e/ levy. Kokonaisuudessaan tähän tarvitaan 10 levyä.
”Mikko_h” laittoi nuo eristys kuvat näkyviin. Ajattelin laittaa kovalevyt kumimattojen alle kuten V4-nelkussakin, en peltilevyjä, mitkä taitaa sinne oikeasti kuulua?
Täytyy sanoa, että kyllä tämä kasausvaihe ihan kivalta tuntuu, kun näkyvää tulee kaiken aikaa!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen