Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Siinä vähän valaanpyrstön sovittelua. On se vaan niin paljon komeampi, kuin alkuperäinen kumiläpyskä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Leima tuli ensi yrittämällä, mutta sanomistakin oli. Vetokoukku oli läpimätä, takavaloissa maadoitusvika valot sekaisin, vetarien kumit pitää vaihtaa ja se vuotava öljykenno vaihtaa/ohittaa. Mutta hyvin kulkee.
Mistäs alan etsimään vikaa kun kuskin penkki ei lämpene, mutta vänkärin penkki pahtaa koko ajan täysillä. Siittä 4 asentoisesta lämmittimen säätimestä ei tapahdu mitään.
Sitten tuuletin puhaltaa koko ajan ikkunalle, eikä säätimestä tapahdu mitään. Kun pyörittelen säädintä niin ei kuulu sitä "huokailua". Toisekseen tuuletin puhalta kokoajan täysillä eikä mene pienemmälle, mutta jos säädän ilman tulemaan "naamalle" eli siihen toisiksi alimmaiseen asentoon, niin sitten tuuletin sammuu kokonaan. Johdot sekaisin? Oliskohan kenelläkääm kuvaa tuulettimen säätimien kytkennöistä.
Mistäs alan etsimään vikaa kun kuskin penkki ei lämpene, mutta vänkärin penkki pahtaa koko ajan täysillä. Siittä 4 asentoisesta lämmittimen säätimestä ei tapahdu mitään.
Sitten tuuletin puhaltaa koko ajan ikkunalle, eikä säätimestä tapahdu mitään. Kun pyörittelen säädintä niin ei kuulu sitä "huokailua". Toisekseen tuuletin puhalta kokoajan täysillä eikä mene pienemmälle, mutta jos säädän ilman tulemaan "naamalle" eli siihen toisiksi alimmaiseen asentoon, niin sitten tuuletin sammuu kokonaan. Johdot sekaisin? Oliskohan kenelläkääm kuvaa tuulettimen säätimien kytkennöistä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Pistin tuonne kuvatuksia: http://kuvablogi.com/blog/24112/16/Olli Kinaret kirjoitti:Oliskohan kenelläkääm kuvaa tuulettimen säätimien kytkennöistä.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
palatakseni edelliseen autoosi, jotenkin tuntuu siltä että isäukkokin jotenkin haki sitä turvallisuutta kun minulle rupes saabin hankkimisesta puhumaan, ja nythän sellainen on pihassa, onneksi
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Tänään vaihdatin vetonivelet, kun vasemmalle käännyttäessä on kuulunut epämääräistä "jyrinää". No eipä tullut sen kummemmaksi. Mikähän siellä nyt sitten ääntää, onko ehdotuksia?
Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus.
Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Pakkasta -16-18 astetta, tyhjäkäyntiä lämmitysmielessä pari-kolme minuuttia, auto kallellaan pituusakselin suuntaisesti vasemmalle noin kolmen asteen verran ja lievä tuuli mereltä päin? Tuttu juttu, aina mulle käy samoin kun käy marraskuun lopussa Pohojammaalla sukuloimassa...Olli Kinaret kirjoitti: Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus.
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Eikö kannattaisi vaan juotella keskuslukon releboksin läpireikäkomponentit uudestaan?Sprident kirjoitti:Pakkasta -16-18 astetta, tyhjäkäyntiä lämmitysmielessä pari-kolme minuuttia, auto kallellaan pituusakselin suuntaisesti vasemmalle noin kolmen asteen verran ja lievä tuuli mereltä päin? Tuttu juttu, aina mulle käy samoin kun käy marraskuun lopussa Pohojammaalla sukuloimassa...Olli Kinaret kirjoitti: Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus. :D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Niin siis minulla ei ole ollut ongelmia lukkojen kanssa. Huomasin vain, että tarpeeksi kun avainta käänsin niin meni kaikki ovet lukkon.Jope kirjoitti:Eikö kannattaisi vaan juotella keskuslukon releboksin läpireikäkomponentit uudestaan?Sprident kirjoitti:Pakkasta -16-18 astetta, tyhjäkäyntiä lämmitysmielessä pari-kolme minuuttia, auto kallellaan pituusakselin suuntaisesti vasemmalle noin kolmen asteen verran ja lievä tuuli mereltä päin? Tuttu juttu, aina mulle käy samoin kun käy marraskuun lopussa Pohojammaalla sukuloimassa...Olli Kinaret kirjoitti: Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Vaihda etunapojen laakerit niin loppuu jyrinät. Itekki vaihtelin ekaksi murrokset vereksiin ja jyrinät melkeen paheniOlli Kinaret kirjoitti:Tänään vaihdatin vetonivelet, kun vasemmalle käännyttäessä on kuulunut epämääräistä "jyrinää". No eipä tullut sen kummemmaksi. Mikähän siellä nyt sitten ääntää, onko ehdotuksia?
Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Joo paikallistin jyrinän vänkärin puolen laakeriin. Onkohan nuo laakerit kalliita?arvi kirjoitti:Vaihda etunapojen laakerit niin loppuu jyrinät. Itekki vaihtelin ekaksi murrokset vereksiin ja jyrinät melkeen paheniOlli Kinaret kirjoitti:Tänään vaihdatin vetonivelet, kun vasemmalle käännyttäessä on kuulunut epämääräistä "jyrinää". No eipä tullut sen kummemmaksi. Mikähän siellä nyt sitten ääntää, onko ehdotuksia?
Huomasin tuossa vahingossa, että autossa on myös toimiva keskuslukitus.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Motonetissä näyttäs joku laakerisarja olevan 25€ ja SKF/FAG sarja 50€.
#3834
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Hyvää alkavaa vuotta 2011!
Täällä 2011 alkaa hyvissä merkeissä, kun maanantaina saa viedä auton maalarille
Tuskin maltan odottaa uutuuttaan kiiltelevää maalipintaa. Tällä kertaa satsaan ammatti maalariin 4 x auton hinnan Kun tuohon ensimmäiseen satkuun tehtiin oli vähän semmoinen budjetti maalaus.
Pyörän laakerikin on hankittu, 52€ valmistaja FAG.
Täällä 2011 alkaa hyvissä merkeissä, kun maanantaina saa viedä auton maalarille
Tuskin maltan odottaa uutuuttaan kiiltelevää maalipintaa. Tällä kertaa satsaan ammatti maalariin 4 x auton hinnan Kun tuohon ensimmäiseen satkuun tehtiin oli vähän semmoinen budjetti maalaus.
Pyörän laakerikin on hankittu, 52€ valmistaja FAG.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Maalarin tallissa tällä hetkellä tämmöstä.
Ruostetta olikin vähemmän kuin odotin Ja se ei kyllä haittaa yhtään.
Ruostetta olikin vähemmän kuin odotin Ja se ei kyllä haittaa yhtään.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Ota ihmeessä ikkunat pois, niin saa putsattua, korjattua ja maalattua myöskin karmit. Ainakin omat kokemukset esim. tuosta takaluukusta on sen suuntaisia, että siinä alareunassa voi olla jopa reikiä, kun ottaa tiivisteen pois. Samoin tuulilasin karmi voi olla pahimmillaan ihan seula, kuten oli omassa 99:ssä. Ennen tuulilasin irroitusta ainoat moitteita aiheuttavat seikat olivat pari ruostekukkaa tiivisteen reunassa. Takasivulasien alakarmeissakin on nähty ruostetta tiivisteen alla. Viimekädessä lasien poisto säästää muutenkin vaivaa, kun ei tarvitse niitä tiivisteitä ja laseja suojailla tms. Sama juttu on noissakin takavaloissa, ne on parilla mutterilla kiinni korissa, ja ne avaamalla lähtee valo pois, samoin tiiviste. Ilmanpoistoritilät lähtevät kanssa avaamalla ne ruuvit ja ne muovihärpäkkeet pujahtaa pois aukosta leikiten. Kermana kakun päällä maalipinta jatkuu valmiissa autossa nätisti tiivisteen alle asti ja se antaa mielestäni oikein hyvän vaikutelman tehdystä työstä jälkikäteen tarkasteltuna. Varjopuolena tietysti on pölyn meno sisälle autoon hiottaessa ja maalattaessa. Tosin aukot voi suojata ja teipata, kun laittaa teipit ensin auton sisälle ikkunan reunoihin ja sitten paperi siihen kiinni. Jälkiviisaana voin kertoa omasta kokemuksesta, että auton sisusta ja lattiaverhoilut kannattaa ottaa myös pois hionnan ja maalauksen ajaksi, niin ne on paljon helpompi imuroida siistiksi auton kokoamisvaiheessa. Pakkelipöly menee tuohon pörröiseen verhoiluun yllättävän syvään...
kuva suojauksista
kuva 2kuva suojauksista
hapan ikkunankarmi
hapan ikkunan karmi 2
No, näitä projekteja voi tietysti tehdä niin monella tapaa. Tässä oli minun näkemykseni.
kuva suojauksista
kuva 2kuva suojauksista
hapan ikkunankarmi
hapan ikkunan karmi 2
No, näitä projekteja voi tietysti tehdä niin monella tapaa. Tässä oli minun näkemykseni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -92 900s
Annoin auton ammattilaiselle (jolla on myös saabeja) johon luotan, enkä ole tekemässä mitään täys kunnostusta. Autoon olin jo ennen maalauksille menoa vaihtanut matot, penkit ja kojelaudan. En jaksa enään purkaa sisustaa maalauksen takia. En usko että ikkunan ympärystä olisi mätä, kun ovenhelmatkaan eivät olleet sitten kumminkaan puhki, pinta ruosteessa vain. Valojen ympärystä on kuulemma terve, joten mitä niitä turhaan irrottelemaan. Hyvä siitä tulee Parashan tulisi jos maalaisi täysin puretun korin, mutta ei ole aikaa eikä varsinkaan rahaa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06