Hei,
9-3 TTID A19DTR-koneella tuntuu alakierroksilla vähän ponnettomalta. Ainut TTID jolla olen ajanut, joten vaikea sanoa, miltä tämän kuuluisi tuntua, mutta on myös mennyt muutaman kerran limp home -tilaan vikakoodilla EDC16 P0234 5B Boost pressure low due to mechanical fault, tämä nimenomaan pienen turbon kierrosalueilla ja kovalla kuormalla ajettessa.
10 000km sitten edellinen omistaja vaihtanut alipaineletkut, magneettiventtiilit, ja turbopaketin. Itse olen koeponnistuttanut ahtoputket ja ahtoilmajäähdyttimen, kaikki pitää.
eSidin hankittuani pisti silmään muutama juttu: pikkuturbon hukkaportti ei koskaan saa 100% signaalia, eli on aina vähän raollaan. Ei kai siinä mitään asentotunnistinta ole, eli tämä on käsky eikä mitattu asento? Onko muilla kokemuksia siitä, mikä on tyhjäkäynnillä pikkuturbon hukkaportin asentosignaali?
Ahtopaineita olen myös eSidistä seurannut. Tyhjäkäynnilläkään ahdot eivät tipahda vakuumille, vaan jäävät nollaan baariin. Tästäkin kuulen mielelläni havaintoja toimivista TTID:istä.
Turbon ja katalysaattorin välissä on pieni pakokaasuvuoto, joka ilmoittaa itsestään vain DPF:n polton yhteydessä (joka tapahtuu näin talvella 400-500km välein, tuntuu tiheältä sekin), mutta ei kai pakovuodot turbon jälkeen juuri enää ahtoja laske?
NG9-3 TTID ahdot hukassa, hukkaporttien toiminta?
-
hiltuspeke
- "Koeajolla"