Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
luckyluke94
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:14

Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja luckyluke94 »

Luultavasti matala jännite ( huono akku ) sytytti SRS-merkkivalon, (oli seisonnassa talven). Kun laittaa virrat päälle valo syttyy, sammuu, syttyy uudestaan ja jää palamaan. Millä laitteella saa vikakoodin pois ja missä siihen tarkoitettu pistoke sijaitsee. Auto on Saab 9000 CD -95. Auto pitäisi katsastaa ja on hieman kiire
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ainoastaan Tech2 laitteella, joita löytyy merkkihuolloista, mutta myös hyvin varustautuneilta Saab-harrastajilta ympäri Suomea. Asiaa toki auttaisi, jos kertoisit missä päin Suomea vikakoodi pitäisi lukea/nollata.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
luckyluke94
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:14

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja luckyluke94 »

G-mies kirjoitti:Ainoastaan Tech2 laitteella, joita löytyy merkkihuolloista, mutta myös hyvin varustautuneilta Saab-harrastajilta ympäri Suomea. Asiaa toki auttaisi, jos kertoisit missä päin Suomea vikakoodi pitäisi lukea/nollata.

Matti
Asun Orimattilassa eli auto on Päijät-Hämeessä. Mistähän löytyisi lähin Tech2?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kouvola, Lahti, Vantaa ja Hämeenlinna ainakin löytyy harrastajilta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Sama homma täällä ja oulun seudulla ollaan. Onko täällä suunnalla kellään
tech2:sta? Akku ei enään parhaassa terässä ja valoissa huolimattomuuttaani
Saabbi sammui jonka jälkeen srs-valo jäi palamaan...
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ainoastaan Tech2 laitteella, joita löytyy merkkihuolloista, mutta myös hyvin varustautuneilta Saab-harrastajilta ympäri Suomea. Asiaa toki auttaisi, jos kertoisit missä päin Suomea vikakoodi pitäisi lukea/nollata.
Ei muuten pidä enää paikkaansa että onnistuu pelkällä techillä. Eilen nimittäin juuri käytin piuhan päässä tonnarin ja paikallinen bosch huolto jollain omalla testerillä (oisko ollu autocom adp 186) sai nollattua tuon (15€).

Heillä olisi ilmeisesti ollut myös ISAT liittimellä varustettuun joku adapteri(eli onko se nyt MY93 ja vanhemmat), mutta en sitten tiedä oisko saanut nollattua sellaisen pommarin.
timotapani
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 17:43

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja timotapani »

Terve!

Sama juttu täällä!
Löytyykö Porin seudulta SRS-valon kuittaajaa?

Jouduin vedättämään ysitonnarin startilla trailerille kun bensapumppu
lakkasi toimimasta --> akun jännite putosi liian alas eikä SRS järjestelmä tykännyt siitä.
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1115
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja eegas »

timotapani kirjoitti: akun jännite putosi liian alas eikä SRS järjestelmä tykännyt siitä.
Kuinka alas tuo akun jännite saa mennä startatessa, että ei ala SRS-valo palamaan, itsellä n. 8,5volttia ollut alimmillaan, joka jää muistiin startin jälkeen. Akku varmaankin pian finaalissa, 3 viikon seisonnan jälkeen alle 12volttia napajännite. Olen kyllä ladannut älylaturilla ennen lähtöjä akun täyteen. SAAB 9000 2,0i -94.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

SRS järjestelmä suorittaa oman diagnostiikan virtojen päällelaiton jälkeen.
Mikäli huono akku tai alhainen jännite ja yrittää heti starttia jolloin jännite laskee lisää saattaa valo syttyä.

Foliohattu päässä voi käntää virrat päälle, ja odottaa sen verran että SRS valo sammu (diagnostiikka on valmis) ennen kuin yrittää starttia. Tällä estää jänitteen notkahtamisen diagnostiikan aikana mikä johtaa normaalisti valon syttymiseen.

nim.m. kokemusta sisävalo jäänyt autoon päälle. En huomannut ensin mutta virtojen päällelaiton jälkeen huomasin että merkkivalot himmeet, akkujännite ~8V.
En edes yritttänyt kynnistää. Apuvirralla käyntiin ilman SRS vikaa.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kysymys liittyen airbagin vikakoodiin!

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

itsekin oppinut aina odottamaan ennen starttia että bensapumppu sammuu ja mittarit aktivoituvat ja srs valo sammuu..jäänyt vaan sellainen tapa,eipä tuo aikaa paljon ota kun ei tule heti lähdettyä muutenkaan "nappi laudassa" baanalle..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin