9-3 :n kokemuksia konin sporteista tai muista iskareista .
Kuten olen muutamaan kertaan tälläkin foorumilla kertonut, minulla on 9-3:ssa Aeron jouset ja Bilsteinin Sprintit. Tämä on sellainen mukavuuspainotteinen kompromissi, joka ei madalla autoa liikaa eikä tee siitä liian kovaa, mutta poistaa korin pahimman kiikkumisen ja kallistelun mutkissa. En kylläkään osaa sanoa paljonko noissa Aeron jousissa on eroa 9-3 turbon vakiojousiin, kun olivat ainakin päällisin puolin ihan samannäköiset, saman mittaiset ja samanvahvuista materiaalia. Jossain on väitetty, että Aeron alusta olisi 10 mm vakiota matalampi. Aeron jousia ei tietenkään kannata ostaa uutena (saat kaksi settiä madallusjousia samalla rahalla), mutta tälläkin foorumilla on usein myynnissä vähän käytettyjä jousia, jollaiset itsekin aikanaan hankin.
Kokemusta on myös Gm900:sta Konin Sporteilla ja Eibachin prokit-vietereillä ja se oli selvästi kovempi ratkaisu ja pohja kolisi maahan aika helposti...
Eski
Kokemusta on myös Gm900:sta Konin Sporteilla ja Eibachin prokit-vietereillä ja se oli selvästi kovempi ratkaisu ja pohja kolisi maahan aika helposti...
Eski
Jep, Tidissä on perus Sachsit ja Eibachin vieterit. Kesällä asfaltillla päästellessä mukavan jämäkkä, mutta kyllä ryttyyttää liikaa talvella ja hiekkateillä. Auto laskee ko. vietereillä ainakin sen 30mm ellei enemmän.Eski kirjoitti: Kokemusta on myös Gm900:sta Konin Sporteilla ja Eibachin prokit-vietereillä ja se oli selvästi kovempi ratkaisu ja pohja kolisi maahan aika helposti...
Eski
Itsellä Konin sport kit ja on todella hyvä. Ennen alustasarjan hommaamista mietin, että ei kai sillä säädöllä niin väliä. Nyt jälkeenpäin kun sarja ollut niin säädöstä on kyllä sanottava, että ihan loistava! Tulee paljon pyörittyä kaupungilla mukulakivillä ja on todella hyvä, että alustan saa melko löysäksi tarvittaessa. Mun mielestä ero kireimmältä löysimmälle on tosi suuri. Ja säätö tosi helppoa ja nopeaa.
Ongelmia yleisesti alustasarjan laitossa on, että etuiskarien kiinnitysmutteri tahtoo löystyä. Täytyy kiristellä välillä kun alkaa "naksumaan". Kannattaa varmaan vaihtaa mutteri samalla ja tarkastaa myös iskarin yläpään laakeri. Näistä taisi olla juttua jossain toisessa topicissa.
Ongelmia yleisesti alustasarjan laitossa on, että etuiskarien kiinnitysmutteri tahtoo löystyä. Täytyy kiristellä välillä kun alkaa "naksumaan". Kannattaa varmaan vaihtaa mutteri samalla ja tarkastaa myös iskarin yläpään laakeri. Näistä taisi olla juttua jossain toisessa topicissa.
Saab 9³
Näin juuri, ite ajattelin että tappiin vaan säädöt mutta kuukauden jälkeen piti höllentää kun ei sitä nyökkimistä enää kestänny.Happo kirjoitti:Itsellä Konin sport kit ja on todella hyvä. Ennen alustasarjan hommaamista mietin, että ei kai sillä säädöllä niin väliä. Nyt jälkeenpäin kun sarja ollut niin säädöstä on kyllä sanottava, että ihan loistava! Tulee paljon pyörittyä kaupungilla mukulakivillä ja on todella hyvä, että alustan saa melko löysäksi tarvittaessa. Mun mielestä ero kireimmältä löysimmälle on tosi suuri. Ja säätö tosi helppoa ja nopeaa.
.
Ero jäykän- ja löysän säädön välillä on huomattava.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Nerola: Eiköhän syyllinen paikkojen tippumiseen hampaista löydy Intraxin "jousista". Mitä ihmeen järkeä on laittaa Konien kaveriksi halpisjouset? Sama kun laitetaan 17" tai 18" OZ tai BBS alut ja niitten päälle hinkuvinkuintia halpispinnatut renkaat
Rouvan Passatissa on Eibachin -40mm madallusjouset. Tampereen mukulakivikadut ei ole sen epämukavammat niillä kuin vakiojousilla mutta maantiellä on ajettavuus ihan eri luokkaa. Mökkitiellä ei tarvi pelätä että huomaamatta jääneen töyssyn jälkeen raapisi maata ja vaikka on kuormaa niin perä ei laahaa maata. Samaa voi sanoa OG-satkusta Kilenin madallusjousilla. Molemmissa on iskareina Sachsin Advantaget.
Sijoita suosiolla laatumerkkeihin niin ei tule pettymyksiä ja saat samassa paketissa mukavan ja jämäkän alustan.

Rouvan Passatissa on Eibachin -40mm madallusjouset. Tampereen mukulakivikadut ei ole sen epämukavammat niillä kuin vakiojousilla mutta maantiellä on ajettavuus ihan eri luokkaa. Mökkitiellä ei tarvi pelätä että huomaamatta jääneen töyssyn jälkeen raapisi maata ja vaikka on kuormaa niin perä ei laahaa maata. Samaa voi sanoa OG-satkusta Kilenin madallusjousilla. Molemmissa on iskareina Sachsin Advantaget.
Sijoita suosiolla laatumerkkeihin niin ei tule pettymyksiä ja saat samassa paketissa mukavan ja jämäkän alustan.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=reflexpeinu kirjoitti:Onko kokemusta lyhyemmistä kiekuroista Monroen Reflexien kanssa?
Ainakin mitä tuossa linkissä saabracing ja Need more speed kommentoivat, niin ei taida olla suositeltava yhdistelmä. Vaikkakin minullekin on vakuuteltu että toimivat myös madallusjousien kanssa ja yksikin varaosamyyjä kehui oman autonsa alle laittaneensa madallusjouset mukaan lukien. Itsellä on 9-3 Reflexit Aeron-jousilla ja mielestäni ne toimivat hyvin. Esim. PCS:n Riku suositteli yhdistelmää. Takana yhdistelmä ainakin tuntuu melkoisen jämäkältä, kun ajaa johonkin koko kaistan levyiseen routaheittoon niin takajousitus "jysähtää" aika napakasti. Muutama kevyt kierros syksyllä Ahveniston märällä radallakaan ei tuonut pettymystä iskareihin. Eivät Reflexit varmaankaan ihan Konin tai Bilsteinin tasoisia ole, mutta napakammat kuin perus kaasuiskarit.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo tuo keskustelu oli tiedossa, mutta kuitenkin sun kokemukset on ensimmäiset mitä olen lukenut Reflexeistä ja joistakin muista kuin 9-3:n vakiojousista. Edelleen kaivattais kokemusta matalista ja reflexeistä.patse kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=reflexpeinu kirjoitti:Onko kokemusta lyhyemmistä kiekuroista Monroen Reflexien kanssa?
Ainakin mitä tuossa linkissä saabracing ja Need more speed kommentoivat, niin ei taida olla suositeltava yhdistelmä. Vaikkakin minullekin on vakuuteltu että toimivat myös madallusjousien kanssa ja yksikin varaosamyyjä kehui oman autonsa alle laittaneensa madallusjouset mukaan lukien. Itsellä on 9-3 Reflexit Aeron-jousilla ja mielestäni ne toimivat hyvin. Esim. PCS:n Riku suositteli yhdistelmää. Takana yhdistelmä ainakin tuntuu melkoisen jämäkältä, kun ajaa johonkin koko kaistan levyiseen routaheittoon niin takajousitus "jysähtää" aika napakasti. Muutama kevyt kierros syksyllä Ahveniston märällä radallakaan ei tuonut pettymystä iskareihin. Eivät Reflexit varmaankaan ihan Konin tai Bilsteinin tasoisia ole, mutta napakammat kuin perus kaasuiskarit.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11