No niin, tuli eilen ölyt sitten vaihdettua. Ei muuten ollut 5 minuutin homma, koska helkkarin suodatin ei sitten millään halunut irrota. 3 tuntia (

) meni koko hommaan. Ensin käsillä eri kulmista auton alla yritin, sitten pesin sen jotta saisin kitan lisättyä, sitten koputtelin sen, sitten se helkkarin ihmepantatyökalu luisti vaan menemään. Oli alkanut jo hieman tuttaa tämä homma. Onneksi Halpa Hallista löytyi kunnon työkalu kympillä jossa on 3 sellaista käpälää jotka kiristyy vain kun lisää voimaa. 5 kierrosta ainakin piti saada että lähti pyörimään jo käsiin. Oli ihan helvetin tiukassa (helkkarin bosch suodatin).
No onneksi hoksasin käydä ostamassa tälläisen hyvän työkalun.
On muuten paskassa paikassa suodatin verrattuna 9-5:seen. Ei ainakaan ilman nosturia siitä saa kahdella kädellä kiinni. Vähän kaikki on edessä. Ei puhettakaan että ylhäältä sais hyvän otteen.
Pisin (ajallisesti) öljyvaihto koskaan.
Onpahan nyt työkalu sitten aina valmiina.

Ja proppu tosiaan on se 1/2 tuuman proppu mullakin. Täytyy enskerralla vaihaa siihenkin 22mm kannalla (vaihdoin heti 9-5:seen 22:sen), on sen verran helpompi ottaa kiinni. Toisaalta onneksi tuo aukesi.
Tiivisteenkin vaihdoin näin hifistelijänä alumiiniprikkaan (oli muuten halpa, 12 senttiä.

).
4 litraa sisälle laitoin, Min ja Maks välissä on, pitäis olla ihan jees.
Niin unohtui sanoa. Kaverin neuvosta kokeilin uutta konstia poistaa mahdollisimman paljon öljyä. En tiedä onko konsti hyväksi autolle. Eli puhalsin paineilmaa täyttörööristä alas 5 minuuttia. Öljyä tuli liruttamalla astiaan vaikkei enää edes tippaa tullut jos ei puhaltanut. Varmaan se tuli osittain suodattimesta. Silti suodatin näytti olevan ihan täynnä. Eli vissiin se puhali vielä vähän lisää öljyä ulos. Puhalsin niin kauan kunnes ei tullut enää kuin tippoja. Moisesta tavasta ennen ole kuullutkaan, tulipahan kokeiltua.