välijäähdytin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja frenzy »

eli nurkissa on pyörinyt jo jonkin aikaa peugeot 406 Tdi:n
välijäähdytin..

63x36x3,5cm (muovipäädyt)

olisiko mitään järkeä laittaa tuollainen NG900:sen nokalle

laskeeko tehot, vai mitä?

kestääkö painetta?
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Muovipäädyt kuulosta ainakin sen verran pahalta, ettei tuo kovin kummoisia paineita tulisi kestämään. Yleensäkin aika harvassa taitaa olla oikeasti hyvät orkkiscoolerit(korjatkaa, jos olen pahasti väärässä).
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

näyttää nää jotkin nykyaikaset ihan toimivilta...

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1609145
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tonnarin muovipäätyistä cooleria on kiusattu ainakin 1,7 barin paineilla ja hyvin on kestänyt. Mikähän on pesosen dieselin ahtopaine, 1 bar?

t. Mika

ps. Ja kaiken lisäksi tuo Seatin cooleri on suht edullinen, noin 300 €.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Onnistuha se jos ois vähä tee-se-itse miestä ni repis muovipäädyt pois ja hitsais alumiinista uudet(tietty jos se nyt on se on jotai muuta ainetta nii samast aineest), mut siin on sit se et kannattaako jos ei se kennosto virtaa kunnolla.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mimmi kirjoitti:
saabracing kirjoitti:näyttää nää jotkin nykyaikaset ihan toimivilta...

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1609145
Eipä näyttänyt muovipäätyiseltä coolerilta 8O

Yleensäkin aika harvassa taitaa olla oikeasti hyvät orkkiscoolerit(korjatkaa, jos olen pahasti väärässä).
kysyttii et onko päteviä orkkiskuulereita, ei ne kaikki oo muovipäädyil :wink:
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Jossain vanhassa topicissa oli jonkun toteamus, että muovipääty-cuulerit hajotetaan liian vähän joustavilla putkistoilla. Tottahan se on kun ajattelee, että 200hv vääntää konetta ja putkisto ei jousta. Saa olla melkoiset paineet, että syntyy vastaava rasitus.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Myös toimiva Dumppi/paipässi helpottaa asiaa. Paine iskun se poistaa joka noita on ainakin tuhonnut.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo ja muovipäätyinen EI kestä sitä jos kone ampuu imusarjaan täydet ahtopaineet päällä. :oops: :roll:
Aki Peltola #1132
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

mitäs arvioisitte mahdolliseksi tehonlisäykseksi?..vai auttaako lainkaan

kyseinen cooleri on aika tiheäkennoinen..eikö ns. tehocoolerit ole aika iso kennoisia? entä mikä niissä on arvioitu tehonlisäys vakioon verrattuna?
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Fakta on, että orkkiscoolerit pyritään tekemään halvalla, ja sellaisiksi, että juuri ja juuri täyttävät käyttötarkoituksen. Bisnestähän tuo autotehtailu on. Siksipä koskaan ei kilpa-autossa näy orkkiscooleria.
Kyllähän muoviåäädytkin [voivat] kestää, mutta onpa monella pääty
irronnut jo 1.1 baarillakin. Kennon voi turvallisesti käyttää, jos se on tarpeeksi hyvin virtaavaa mallia, mutta päädyt kannattaa ilman muuta vaihtaa.[/i]
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Fakta on, että orkkiscoolerit pyritään tekemään halvalla, ja sellaisiksi, että juuri ja juuri täyttävät käyttötarkoituksen. Bisnestähän tuo autotehtailu on. Siksipä koskaan ei kilpa-autossa näy orkkiscooleria.
Kyllähän muovipäädytkin VOIVAT kestää, mutta onpa monella pääty
irronnut jo 1.1 baarillakin. Kennon voi turvallisesti käyttää, jos se on tarpeeksi hyvin virtaavaa mallia, mutta päädyt kannattaa ilman muuta vaihtaa.[/i]
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Tuossa kuvia eri automallien vakiocoolereista. Näyttää siellä muutama täys alumiininenkin olla.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Näyttäisi kyllä joukkoon eksyneen muutama jälkiasennuscoolerikin.
Todella vähän löytyy tehtaan alkuperäisiä alupäätyjä noin yleensäkin. Vanhemmissa autoissa niitä oli (kuten kuvissa vaikka BMW 745), ennenkuin huomasivat, että muovista saa jotenkin siedettävän korvikkeen paljon halvemmalla...
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

mitä teidän mielestänne kannattaisi maksaa uudesta alumiini coolerista?
ns. bolt on malli
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Vastaa Viestiin