vikakoodit p0340 ja p1107

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Mreq 1200 ja mair jäi tuonne 1000, normi ajossa seuras kivasti toisiaan. Miten nyt pitäis edetä?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pyynti on oikein eli softa toimii edelleen.

Toteutunut ilmamassa on reilusti ali ja jos ahtopaine on tota luokkaa niin immu on ok eli joudut etsimään ahtovuotoa jostain. En ole varma aiheuttaisiko pielessä olevat nokat tuon verran.
Onhan evapin takaiskujen vaikutus tetattu, tulppaa mankkuvenan R-tapsiin menevä letku.
Onhan peruspaine ok ? Saatko kaasujalla tasapainottamalla vedätyksessä mAirin sinne 1200 paikkeille jos otat mankkuvenalta hukkaportille menevän letkun kokonaan pois.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

https://www.dropbox.com/s/bia1vz50408q6 ... 174154.mp4 tuossa vielä liikkuvaa kuvaa mreg vs mair.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

vesa67 kirjoitti:Pyynti on oikein eli softa toimii edelleen.

Toteutunut ilmamassa on reilusti ali ja jos ahtopaine on tota luokkaa niin immu on ok eli joudut etsimään ahtovuotoa jostain. En ole varma aiheuttaisiko pielessä olevat nokat tuon verran.
Onhan evapin takaiskujen vaikutus tetattu, tulppaa mankkuvenan R-tapsiin menevä letku.
Onhan peruspaine ok ? Saatko kaasujalla tasapainottamalla vedätyksessä mAirin sinne 1200 paikkeille jos otat mankkuvenalta hukkaportille menevän letkun kokonaan pois.
Pystynkö testaamaan peruspaineet C -> W yhteen ja R tukkoon niin menis peruspaineilla kun polkaisee ja pinlissä lukema 1400=0,4bar? Tangot on kyllä tehtaan setupissa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Letkuhan siellä oli kaasuläpällä hapristunu poikki. Samalla uusittiin muutama muu pätkä.
https://www.dropbox.com/s/bot0v23844h70 ... .16.26.mp4
Rupes toimimaan paremmin, pinlikin nousi 1950...

Nyt mair jää huipussaan noin 60-70, ilmeisesti ihan normaalia? Paljonko tuommosen vähän piristetyn aeron pitäis oikein ahtaa?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Makwe kirjoitti:Letkuhan siellä oli kaasuläpällä hapristunu poikki. Samalla uusittiin muutama muu pätkä.
https://www.dropbox.com/s/bot0v23844h70 ... .16.26.mp4
Rupes toimimaan paremmin, pinlikin nousi 1950...

Nyt mair jää huipussaan noin 60-70, ilmeisesti ihan normaalia? Paljonko tuommosen vähän piristetyn aeron pitäis oikein ahtaa?
Riippuu siitä mregistä, eli pyynnistä.
Koitappa pyöräyttää vähän lisää peruspainetta, 0,45-0,5bar.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Pyynti näytti olevan vähän päälle 1200, paljonko pitäis ahtojen tuolloin olla?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

vähän päälle 1,0bar
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tänään kun vähän rivakammin kiihdytin niin nyki muutaman kerran ja sytytti moottorin vikavalon joka vilkkui. Vikavalo sammu noin kilometrin ajon jälkeen, koodit luettua tuli p1304 ja p0400. Kasetti on vaihdettu viime syksynä mallia motonet/kiina ja tulpat ei paljon ajetut varmaan alta 10tkm. 3" kiinan dp vaihdettu jokunen päivä sitten jonka jälkeen on oireet alkaneet. Lampda seilaa minusta enemmän kuin ennen (ehkä) amul arvot hyvät. Vai onkohan tuo kiinan sytytyskasetti tosiaan noin paska?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Kiinan kassu on tosiaan niin paska.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Mitähän tuo koodi p0400 meinaa? Pitää käydä maanantaina motonetissä reklamoimassa kasetista...
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole P0400:sta, taas pirkkatesterin väärinlukuvika
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

aivan, nerr oli 1 ja testeri löysi 2 koodia.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Kasettihan se oireili ja on nyt takuuvaihdettu uuteen samanlaiseen, toivotaan nyt enemmän kilometrejä tälle yksilölle kuin edelliselle.

Mutta, kertokaahan viisaammat pitääkö softaa muokata kun tuon 3" dp jutun laittoi keulille?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ei. Mahdollisesti 2 lambdan poisto jos alkaa sytyttää vikavaloo. Mikäli sul vakiosuuttimet ja viina niin ovat suuttimet tapissa jo stage 1 softal.

Tuut kyl juoksee motonettiin vaihtaa kasetteja vähä väliin....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin