Vikako
Vikako
Saab9000TA 147kw-91,satasen tasakaasulla lievää kuin moottorijarrutusta ei voi sanoa,että olis nykimistä.Tyhjäkäynti hyvä käynnistys ok ja hyökkää suteellisen hyvin täyskaasulla.Vilkkukoodit näyttäs 12231 joka viittaa"Vika käynnistyksen yhteydessä ei kierroslukupulsseja käynnistysmoottorin pyöriessä tai katkos ajon aikana."Mitä tuo sitten suomeksi tarkoittaa,voipi olla,että olis tullut lisääkin vikakoodeja mutta sekos jo niin monta kertaa etten saanut tolkkua.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vikako
Miten jarrut,kantaako..?
Omassa ex tontussa oli ainakin takajarrujen kanssa erinäistä ohjelmaa.
Omassa ex tontussa oli ainakin takajarrujen kanssa erinäistä ohjelmaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Vikako
Korjaamokirjasta:
Tuossa ei kerrota millainen kuittaus tuossa olisi kierroslukisignaalin löytymisestä luvassa, mutta jokseenkin selkeää on, että 12231 tulee aina. Seuraavat koodit ratkaisevat.Huomaa
Jos moottori on koestuksen yhteydessä sammutettuna, saadaan vikakoodi 12231 ensimmäisenä vikakoodina, ts. kierroslukusignaali puuttuu. Pyöritä käynnistysmoottoria n. 5 sekuntia. Jos vikakoodi häviää, sytytyssignaali on OK ja vika on joku muu. Heti kun kuittaus on saatu, päästetään virta-avain takaisin ajo-asentoon ja koestus jatkuu.
Re: Vikako
Koodeja lisää 12111 ja 12112 myös 12242,tämä viimeinen viittais im.mittariin joka vaihdettiin syksyllä silloin kone ei juuri käynyt ollenkaan.Talvi meni hyvin nyt on tullut tuota nykimistä joka tulee koneen lämmetessä ja tasakaasulla.Liekkö tuo 42 viimesyksyn vikakoodi vai nollaantuuko viat akkuirti?Nyt kun irroittaa akunkenkän ch valo sammuu mutta kolmannella käynnistyksellä syttyy.
Re: Vikako
Voisko nämä oireet johtua venyyneestä jakoketjusta sama ketju rallattanut 460 tuhatta,jotenki tuntuu ettei se ole sähkövika ei ole nykimistä vaan outoahiipumista vaikka vauhti pysyy satasessa tasakaasulla tuntuu ajoittaan kuin siirappiin ajais.Meinasin jos toi ketju muuttaa ajoitusta hampaanpuolikkaan.Nuo vikakoodit voivat olla viimesyksyn IMM viasta nollausta ei ole tehty jos ei tuo akunirroittaminen sitten tee nollausta.
Re: Vikako
Ettei taas olis tässäkin tapauksessa kyse venttiilinnostajien ääntämisestä jota nakutusanturi luulee nakutukseksi ja sotkee sytkäennakot ym. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 90&start=0
Re: Vikako
No niin nykimiset ja CH-valon polttaminen on vaihteeksi historiaa,talvenhan tuo valo paloi.Sytkäkasetti joka on ollut 10 vuotta peräkontissa paikalleen ja 300 tuhatta ajettu IMM mallia Bosh.Syksyllä vaihdettu Espaniasta hankittu biratti IMM ei sittenkään tainnut olla hyvä ostos (100e).Tänään katsastettu nolla vioilla.Jakoketju odottaa verstaan pöydällä paikalleen uittamista vanhan perässä.
Re: Vikako
Venttiilien kalinoiden pelossa on tullut laitettua joka öljynvaihdon yhteydessä "forte" käsittely tai vastaava. Ainakin yhdestä tonnarista kalinat väheni valtavasti, että ei se huonoakaan tee. Ongelman tosin jo ratkaisit, mutta lätistään silti 

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Vikako
Loppuun virunut ketju myöhäisti sytytystä ja mulla teki myös nykivää moottorijarrutusta tasakaasulla.
Omassa jakopää rempattu 403tkm ja alahammaspyörästä hampaat oli lähes poikki kuluneet joten pelkkä ketju saattaa olla tekohengitystä. Tp-ketju oli myös virunut ja lähti samalla aukaisulla.
Omassa jakopää rempattu 403tkm ja alahammaspyörästä hampaat oli lähes poikki kuluneet joten pelkkä ketju saattaa olla tekohengitystä. Tp-ketju oli myös virunut ja lähti samalla aukaisulla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01