Moni muukin on kertonut miten konttorilla on viime aikoina käynyt, niin kannetaanpa korsi kekoon
Konttorille menin mieli avoinna

No, jarrujen ja iskunvaimentimien kerrottiin olevan hyvässä kunnossa. Olivat takana hieman huonommat kuin edessä ja sen on kyllä kuorma päällä huomannut, ei tosin mitään dramaattisen huonoa vielä, että jos niillä vielä vuoden ajelis.
Pakokaasumittausta ei sitten saanut tehtyä, kun ei saanut putkea minun pakoputken jatkoksi

No eihän se niin suuri ole, sama ku 900 turbossa ja mittauksesta oli dokumentti mukana. Takaparkin "korjasin" kesken katsastuksen kopauttamalla takavalon lasiin, se ainakin pitää kohta vaihtaa, kun on monesti joutunut "herätteleen", simahtaa kohta. Konehuonetta katsoessa totesi moottorin olevan kuiva, päältä. Sisältä se on erittäin märkä

Siinä välissä irroittelin sitten turvaisuimelta, että pääsee inssi tarkistaan runkonumeron.
Nosturilla todettiin auton pohjan olevan ruosteeton

Ovissa sitä on pikkuisen, sen myönnän itsekin. Etupäätä "kitkuttaessa" inssi pyysi minua katsomaan, kuskin puolen alapallo on irti, siis ei kulunut vaan irti

No, ei ***vetti, oisko muka jääny vetarin suojakumea uusiessa kiristämättä. No, hard to say. Inssi kysyi onko mulla tarpeeksi isoja työkaluja, että voi kiristää. Eipä niitä ole, mutta konttorin seinältä löyty. Otin kuskin puolen renkaan pois, kiristin alapallon pultit ja mutterit. Uusi tsekkaus, ei mitään normaalista poikkeavaa
Auto meni kuudetta kertaa minun omistuksessa katsastuksesta läpi ilmaan suurempia mainintoja. No, kuskin puolen raidetangon pää olisi hyvä vaihtaa, siinä oli pienen pientä klappia. Ja sehän kyllä vaihdetaan.
P.S. Katsatuksen väli oli kahta päivää vaille vuosi ja mittariin oli tullut tuossa ajassa melko lailla tasan 20000km.