Turbo silencer

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Turbo silencer

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Onkohan tuon pois ottamisella mitään merkitystä mihinkään? Ihmetyttää kuitenkin miksi tuollainen kuristus on yleensä laitettu. Onkohan muissakin saabeissa silenceria, kun ng 900?
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

mikäs tää on? :oops:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

sen ku ottaa pois niin tulee "miehekkäämmät" äänet...



Esim. kaverin 16v cliossa on imuäänien vaimentaja, jonka poiston jälkeen on yhtä juhlaa kiihdytellä.


ne on niitä sivistyneiden keksintöjä :roll:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

saabracing kirjoitti:sen ku ottaa pois niin tulee "miehekkäämmät" äänet...

Mun mielestä ei ollu paljoo vaikutusta... vaikka samalla vaihtu tilalle crossflow ic.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbo silencer

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

deportivo kirjoitti:Onkohan tuon pois ottamisella mitään merkitystä mihinkään? Ihmetyttää kuitenkin miksi tuollainen kuristus on yleensä laitettu. Onkohan muissakin saabeissa silenceria, kun ng 900?
Mun ´99 9-3:ssa oli kanssa turbon silencer, mutta en sen poistolla huomannut mitään vaikutusta. Kuvittelin pienen turbon vinkumisen kuulleeni, mutta se saattoi johtua putken asennuksesta tai asentovirheestä.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ei oo "tulppaa" enää ainakaan -01 9-3:ssa.
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

tevisu kirjoitti:Ei oo "tulppaa" enää ainakaan -01 9-3:ssa.
MUTU: vaihtuiskohan samassa vuosimallissa kun muuttuu letkuliitännät eripuolille cooleria? Eli ilmeisesti Trionic 5 / 7 on se ratkaiseva asia.
Se silencer sijaisee nimenomaan siinä putkessa mikä menee ahtimelta "väärälle"puolelle cooleria.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

No, taidanpa kumminkin napata sen pois sieltä kuristelemasta.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

deportivo kirjoitti:No, taidanpa kumminkin napata sen pois sieltä kuristelemasta.


Niinpä tietenkin.... Mitä vaan, että pääsis kotoo hetkeks poisko?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Toki niinkin. Itte oot kyllä aina kun tilaisuus tulee tonnarias roplaamassa. Taidankin asentaa sen silencerin sun suuhus..Heh heh.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

ok. tää siis hiljentää turbon ääniä, vai? onko siitä mitään muuta hyötyä?
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

No ei kai se hyötyä ole, jos turbo muuttuu hiljaisemmaksi, häh ? :P
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Edustusautokäytössä ei niitä duNpin pihinöitä yms ääniä juurikaan kaivata, joten siksi turbo silencer.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Coltti kirjoitti:Edustusautokäytössä ei niitä duNpin pihinöitä yms ääniä juurikaan kaivata, joten siksi turbo silencer.
Huumorimiehiä..... :lol: :lol: :lol: NG900/OG9-3 edustusauto....juupa... :D
Vastaa Viestiin