viistokeulaksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

viistokeulaksi

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Vanhempi saab 900 viistokeulaksi onko kova homma, mahtaneeko mennä vain vaihtamalla umpiot ja maski? Umpiot niin huonot -86 vuotisessa ja ajattelin että jos tekisi siitä viistokeula samantien. Jos hirveä työ niin taidan jättää tekemättä.
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Vaihtoon menee siis vilkut, umpiot, maski, puskuri, puskurin jatkopalat ja lampunpesijätkin on erilaiset. Muuten ei tarvitse reikiä porailla, mutta jatkopalojen kiinnitysreiät taitaa joutua tekemään. Tämän jälkeen auton etu- ja takapää ovat niin eri paria, että vaihtoon menee myös takapuskuri ja sen jatkopalat. Viime kesänä palautin tuon CD:n takaisin pystykeulaksi. Ei mikään iso homma, jos kaikki palikat löytyy.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kiitos!

Siis hommiin vaan...niin osien keruuseen. :)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Täältä löytyisi ylimääräinen viistokeulan etupuskuri. Hiukan projekti, sillä etuspoileri puuttuu/rikki (tosin eipä sitä muutenkaan aina ole ei-turboissa), ja puskurin sisäpuolen vahvikerauta on yhdestä kohtaa murtunut. Pitäisi kuitenkin olla kohtuuvaivalla korjattavissa. Ulkopuolelta ehjä, mutta ei supersiisti.

Sijaitsee Oulussa ja saa noutaa vaikka parinkympin hintaan/tarjous.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

carimat kirjoitti:Ja täältä löytyy se varkauden kohde -86 iivari joka muuttettiin vinokeulaks. Takapuskuri ja palat ok, etupuskurin alaosa saanu siipeensä ja sivupalat "takapenkillä". Toinen umpion lasi rikki(kuskipuoli). Joo elikkäs itse irrottaen ei maksa mulle vaivaa :wink: .Auto noin 70 km Tampereesta etelään päin. Puretaan itekin pikkuhiljaa ja keväällä kori paaliin.Kuvia koslasta tulee kun saan ne nettiin...tosin 1.2 M kameralla otettu mut kait niistä jotain näkee.

Lähetin YV:N
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Täälläkin on takapalat tarjolla, sekä sedan että combi löytyy. Ovatten siis hitusen erilaiset. Ainakin combin puskurissa oli koukun lovi. Sivupalat löytyy myös kannakkeineen.
artsi j
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja artsi j »

Mietiannpä vaan mitä h...tin järkee tossa hommassa on?
Jos aihion hinta on 300-400e niin johan jo ao osien hinta tuplaa ellei triplaa koko homman.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No se järki on ainaskin, että nykyään ei enää tahdo saada pystärin umpioita uutena... Jos siis ovat uusintakunnossa jonkun autossa, kannattaa pika pikaa haalia itselleen uudet, mikäli niitä enää minkään firman varastoon on jäänyt. Tuossa eräs klubitoveri kertoili tilanteen olevan tällä tolalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
artsi j
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja artsi j »

No joooo... Tällä perusteella Suomessa pitäis tehdä tuhansia modifiointeja vanhoihin satkuihin? Kyllä varaosia vielä ainakin on tarjolla.

Säästäkää klassiset linjat. Voitko tietää onko nykyinen viistokeula kauniipi kuin abaut 5 vuoden kuluttua???
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

artsi j kirjoitti:No joooo... Tällä perusteella Suomessa pitäis tehdä tuhansia modifiointeja vanhoihin satkuihin? Kyllä varaosia vielä ainakin on tarjolla.

Säästäkää klassiset linjat. Voitko tietää onko nykyinen viistokeula kauniipi kuin abaut 5 vuoden kuluttua???
Kyllä niitä pystäreitä on ihan tarpeeksi taltioituna. Ihan hyvällä fiiliksellä viistottamaan. :wink:
900C -86
artsi j
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja artsi j »

No, rahaahan saa vaikka polttaa... (Dna???) Tai voit laittaa suoraan mun tilille!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

eikö sitä ny jokainen saa laittaa omaan autoonsa niin paljon rahaa kuin haluaa. ostaa sitten vaikka 500€ vunderpaumeja jos siltä tuntuu :roll:
Aki Peltola #1132
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, moni ihminen tulkitsee jo pelkästään 80-luvun auton pitämisen, huoltamisen ja korjaamisen ihan hulluksi hommaksi. Meikäläisen autonkin tapauksessa myyntiarvo alkaa olla tosi huono, mutta silti mie vaan sillä ajan ja sitä pidän kunnossa. 8O En muuten, mutta kun OG900 on vaan niin hyvä auto. 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kaarilahti
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 16:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaarilahti »

Miksi kritisoimaan toisen saab-harrastajan makua näissä asoissa, ja tuomitsemaan rakenteluja, oltais kaikki mieluummin tyytyväisiä kasvavasta joukostamme, jotka viitsii pitää näitä jo-klassikoita ja tulevia klassikoita edes hengissä. Ja voihan ne alkuperäiset palikat aina säilöä, ja jos ei säilö, niin varmasti vielä vuosikausia niitä saa sitten ainakin käytettynä hommattua meiltä asiaa harrastavilta. Onhan tuo oman Saabin rakentelu mieleisekseen mielestäni huomattavasti parempi vaihto-ehto kuin hilata kaikki vähän vikoja omaavat yksilöt sulattoon. Ja antaahan ne rakennellutkin yksilöt hieman väriä ja keskustelun aihetta keskuudessamme.
Tietenkin jokainen mielipiteensä antaa, ja pitääkin, että sitä keskustelua syntyy, mutta täytyisi senkin tapahtua kaiken "hyvän maun rajoissa".
Ollaan reiluja toisen maulle ja mielipiteelle niin kaikilla on mukavampi tuoda esiin niitä omia projekteja!
Itse arvostan sekä alkuperäisiä että rakenneltuja versioita.
artsi j
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja artsi j »

Pahoittelen kärkevää kirjoitustapaani!

Ei ollut tarkoitus tuomita tai loukata ketään. Olen vaan intohimoinen alkuperäisyyden puolestapuhuja. Toin mielipiteeni väärällä tavalla ilmi.

Vielä kerran pahoitteluni.
Vastaa Viestiin