viistokeulaksi
viistokeulaksi
Vanhempi saab 900 viistokeulaksi onko kova homma, mahtaneeko mennä vain vaihtamalla umpiot ja maski? Umpiot niin huonot -86 vuotisessa ja ajattelin että jos tekisi siitä viistokeula samantien. Jos hirveä työ niin taidan jättää tekemättä.
Vaihtoon menee siis vilkut, umpiot, maski, puskuri, puskurin jatkopalat ja lampunpesijätkin on erilaiset. Muuten ei tarvitse reikiä porailla, mutta jatkopalojen kiinnitysreiät taitaa joutua tekemään. Tämän jälkeen auton etu- ja takapää ovat niin eri paria, että vaihtoon menee myös takapuskuri ja sen jatkopalat. Viime kesänä palautin tuon CD:n takaisin pystykeulaksi. Ei mikään iso homma, jos kaikki palikat löytyy.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Täältä löytyisi ylimääräinen viistokeulan etupuskuri. Hiukan projekti, sillä etuspoileri puuttuu/rikki (tosin eipä sitä muutenkaan aina ole ei-turboissa), ja puskurin sisäpuolen vahvikerauta on yhdestä kohtaa murtunut. Pitäisi kuitenkin olla kohtuuvaivalla korjattavissa. Ulkopuolelta ehjä, mutta ei supersiisti.
Sijaitsee Oulussa ja saa noutaa vaikka parinkympin hintaan/tarjous.
Sijaitsee Oulussa ja saa noutaa vaikka parinkympin hintaan/tarjous.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
carimat kirjoitti:Ja täältä löytyy se varkauden kohde -86 iivari joka muuttettiin vinokeulaks. Takapuskuri ja palat ok, etupuskurin alaosa saanu siipeensä ja sivupalat "takapenkillä". Toinen umpion lasi rikki(kuskipuoli). Joo elikkäs itse irrottaen ei maksa mulle vaivaa.Auto noin 70 km Tampereesta etelään päin. Puretaan itekin pikkuhiljaa ja keväällä kori paaliin.Kuvia koslasta tulee kun saan ne nettiin...tosin 1.2 M kameralla otettu mut kait niistä jotain näkee.
Lähetin YV:N
No se järki on ainaskin, että nykyään ei enää tahdo saada pystärin umpioita uutena... Jos siis ovat uusintakunnossa jonkun autossa, kannattaa pika pikaa haalia itselleen uudet, mikäli niitä enää minkään firman varastoon on jäänyt. Tuossa eräs klubitoveri kertoili tilanteen olevan tällä tolalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä niitä pystäreitä on ihan tarpeeksi taltioituna. Ihan hyvällä fiiliksellä viistottamaan.artsi j kirjoitti:No joooo... Tällä perusteella Suomessa pitäis tehdä tuhansia modifiointeja vanhoihin satkuihin? Kyllä varaosia vielä ainakin on tarjolla.
Säästäkää klassiset linjat. Voitko tietää onko nykyinen viistokeula kauniipi kuin abaut 5 vuoden kuluttua???

900C -86
Joo, moni ihminen tulkitsee jo pelkästään 80-luvun auton pitämisen, huoltamisen ja korjaamisen ihan hulluksi hommaksi. Meikäläisen autonkin tapauksessa myyntiarvo alkaa olla tosi huono, mutta silti mie vaan sillä ajan ja sitä pidän kunnossa.
En muuten, mutta kun OG900 on vaan niin hyvä auto. 


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 16:39
- Paikkakunta: Tampere
Miksi kritisoimaan toisen saab-harrastajan makua näissä asoissa, ja tuomitsemaan rakenteluja, oltais kaikki mieluummin tyytyväisiä kasvavasta joukostamme, jotka viitsii pitää näitä jo-klassikoita ja tulevia klassikoita edes hengissä. Ja voihan ne alkuperäiset palikat aina säilöä, ja jos ei säilö, niin varmasti vielä vuosikausia niitä saa sitten ainakin käytettynä hommattua meiltä asiaa harrastavilta. Onhan tuo oman Saabin rakentelu mieleisekseen mielestäni huomattavasti parempi vaihto-ehto kuin hilata kaikki vähän vikoja omaavat yksilöt sulattoon. Ja antaahan ne rakennellutkin yksilöt hieman väriä ja keskustelun aihetta keskuudessamme.
Tietenkin jokainen mielipiteensä antaa, ja pitääkin, että sitä keskustelua syntyy, mutta täytyisi senkin tapahtua kaiken "hyvän maun rajoissa".
Ollaan reiluja toisen maulle ja mielipiteelle niin kaikilla on mukavampi tuoda esiin niitä omia projekteja!
Itse arvostan sekä alkuperäisiä että rakenneltuja versioita.
Tietenkin jokainen mielipiteensä antaa, ja pitääkin, että sitä keskustelua syntyy, mutta täytyisi senkin tapahtua kaiken "hyvän maun rajoissa".
Ollaan reiluja toisen maulle ja mielipiteelle niin kaikilla on mukavampi tuoda esiin niitä omia projekteja!
Itse arvostan sekä alkuperäisiä että rakenneltuja versioita.