Juttua tarvikejarruista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Jarrulevyt ei normaalioloissa pitäisi alkaa täristämään ollenkaan, kunhan asentaa ne huolellisesti. Mitään likaa ei saa jäädä. Tietysti asia on toinen, jos vaikkapa joku jumittava satula/ pala lämmittää levyn punahehkuun...
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja kostape »

NG-900:n takajarruremontti on menossa, 18 vuotta vanha mutta vain 140 tkm. Käsijarrussa ei ollut mitään elonmerkkiä, kun avasin niin se levitinmekanismi oli kovasti kiinniruostunut, aukesi vain vasaroimalla. Nyt on tulossa kunnostettu satula, käsijarrun kenkäsarja ym. Harvinaisen hankalaa hommaa, putkien nipat eivät aukea ehjänä, vain putkipihdeillä, tarvitaan uudet putket ja ne letkunpätkätkin. Mistä noita putkia saa?
Toinen puoli pitää avata, mutta taitaa sujua paremmin kun alkaa olla kokemusta.
äölkjhgf
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 14:54

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

kostape kirjoitti:tarvitaan uudet putket ja ne letkunpätkätkin. Mistä noita putkia saa?
Aika monessa varaosaliikkeessä tekevät putken asiakkaan mallin mukaan jos ei hyllystä löydy valmiina.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja SS »

patse kirjoitti:Bilteman sporttilaikkoja ei ole enää saatavilla.
Mistä alkaen? Ainakin nettiluettelon mukaan etulevyjä olisi varastossa 99e pari.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja kostape »

Ei onnistu käsijarrun säätö, NG-900 -96. On uudet jarrukengät ja jouset ym. Mutta vanhasta säätöelimestä puuttuu sisäkierre. Siinä hammastuksesta väännettävässä osassa on 7 mm ulkokierre, mutta vastakappaleen pohjalla on vain 9 mm poraus. Pitäisikö sinne olla krympättynä kierreholkki, jonka seinämän paksuus on 1 mm??
Pyörii hyppysissä helposti mutta pituus ei muutu.
Vai enkö jotain ymmärrä tästä Astra-teknologiasta.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja jus »

Hammastettu osa on mutteri, jonka kuuluisi pyöriä sen ulkokierteen ympärillä.
Kuva Kuva Kuva

EDIT: Linkkejä korjattu
Viimeksi muokannut jus, Ti Joulu 30, 2014 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja kostape »

Kiitos hyvästä neuvosta. Autoni säätöelementin ruuvattava pää oli niin tiukkaan pohjaan kierretty, että luulin sen olevan ihan yhtä puuta.
Ilmaisista neuvoista on joskus sanottu, että ne ovat hintansa arvoisia, ei taida pitää paikkaansa.
Jarru on kasattu ja rohkeasti olen avaamassa toista.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja patse »

SS kirjoitti:
patse kirjoitti:Bilteman sporttilaikkoja ei ole enää saatavilla.
Mistä alkaen? Ainakin nettiluettelon mukaan etulevyjä olisi varastossa 99e pari.
No, hyvä että on saatavilla. Mulle verkkokauppa näytti punaista ja nolla saldoa. Kävin jo Bilteman Ruotsin sivuilla katsomassa saatavuutta ja ihmettelin tavaramäärää.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin