Raidetangonpää 99:iin
Raidetangonpää 99:iin
Löytyykö TRW:ltä raidetangonpäitä ja mikä tämä Motonetin "saksalainen" on merkiltään? Tämä siksi, kun kuskin puolella havaittiin katsastusken yhteydessä pientä välystä. Ja muutenkin on käsitys ja kokemus (alapallot vaihdettu 1998, TRW-merkkiset, toimivat edelleen), että nivelosissa pitäis kääntyä TRW ja Saab originaalien osien puoleen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Muistaakseni paikallisesta varaosaliikkeestä ostettuna TRW:n raidetangonpäät maksoivat about 22euroa/kpl. Saabin tiskiltä saa TRW-leimoilla olevia ylä/alapalloja ja raidetangonpäitä. Saabin tiskiltä ostettuna niissä on kahden vuoden takuu. Miten lie tavallisissa varaosaliikkeissä? Mie porasin rasvanipat oman saban ylä- ja alapalloihin. Saas nähdä miten pitkään tällainen paranettuversio kestää.
Ensi kesänä tulee kaksi vuotta täyteen käytössä. Raidetangonpäihinkin pitää porata nipat, kuhan kesärenkaiden vaihtoaika koittaa. Laskelmoin, että yhdenkin vuoden jatkoaika nivelille antaa moninkertaisen hyödyn rasvarässin hinta huomioituna.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kävin tänään ostamassa uuden raidetangon pään. Osa on Scan-Tech valmiste ja hintaa oli 25€. En sen kummemmin osaa sanoa oliko tuo kallis vai halpa, mutta paikallisen ex-Saabin merkkihuollon mukaan hyvä osa. Halvempikin olisi löytynyt 16€ hintaan mutta siinä on myyjän mukaan paskempi suojakumi eikä näin kestä pitkään.
Kyselin siinä samalla osan vaihtoa ja sille oli 70€ hinta (sisältää työn lisäksi aurauskulman säädön). Ei tuokaan kuulosta yhtään pahalta, joten pistänpä sukan varteen, niin saa kevään korvalla käydä vaihdattamassa
Kyselin siinä samalla osan vaihtoa ja sille oli 70€ hinta (sisältää työn lisäksi aurauskulman säädön). Ei tuokaan kuulosta yhtään pahalta, joten pistänpä sukan varteen, niin saa kevään korvalla käydä vaihdattamassa

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001