Raidetangonpää 99:iin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Raidetangonpää 99:iin

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Löytyykö TRW:ltä raidetangonpäitä ja mikä tämä Motonetin "saksalainen" on merkiltään? Tämä siksi, kun kuskin puolella havaittiin katsastusken yhteydessä pientä välystä. Ja muutenkin on käsitys ja kokemus (alapallot vaihdettu 1998, TRW-merkkiset, toimivat edelleen), että nivelosissa pitäis kääntyä TRW ja Saab originaalien osien puoleen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Ostin tuossa hiljattain Saabin alkuperäisen raidetangonpään ja siinä luki päällä TRW.
Eli ainakin tehostetulla ohjauksella varustetuissa malleissa Saabin alkuperäinen raidetangonpää = TRW.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Muistaakseni paikallisesta varaosaliikkeestä ostettuna TRW:n raidetangonpäät maksoivat about 22euroa/kpl. Saabin tiskiltä saa TRW-leimoilla olevia ylä/alapalloja ja raidetangonpäitä. Saabin tiskiltä ostettuna niissä on kahden vuoden takuu. Miten lie tavallisissa varaosaliikkeissä? Mie porasin rasvanipat oman saban ylä- ja alapalloihin. Saas nähdä miten pitkään tällainen paranettuversio kestää. :) Ensi kesänä tulee kaksi vuotta täyteen käytössä. Raidetangonpäihinkin pitää porata nipat, kuhan kesärenkaiden vaihtoaika koittaa. Laskelmoin, että yhdenkin vuoden jatkoaika nivelille antaa moninkertaisen hyödyn rasvarässin hinta huomioituna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kävin tänään ostamassa uuden raidetangon pään. Osa on Scan-Tech valmiste ja hintaa oli 25€. En sen kummemmin osaa sanoa oliko tuo kallis vai halpa, mutta paikallisen ex-Saabin merkkihuollon mukaan hyvä osa. Halvempikin olisi löytynyt 16€ hintaan mutta siinä on myyjän mukaan paskempi suojakumi eikä näin kestä pitkään.

Kyselin siinä samalla osan vaihtoa ja sille oli 70€ hinta (sisältää työn lisäksi aurauskulman säädön). Ei tuokaan kuulosta yhtään pahalta, joten pistänpä sukan varteen, niin saa kevään korvalla käydä vaihdattamassa :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se aurauksen säätäminenhän tossa paskamaisin homma juuri on kotikonstein.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin