Ongelmana on, etten saa puhallusta kojelaudan suuttimista.
Joskus tulee kyllä vänkärin puolen suuttimesta ja harvoin kaikista.
Ilmansuuntausta muutettaessa kojelautaan, alkaa n. 10 sekuntia kestävä säätömoottorin rohina.
Moottori toimii, mutta siinä lienee akseli muuttanut paikkaansa, kuten joissakin Topiceissa kuvattu.
Jos moottorin ottaisi pois ja painaisi mahdollisesti ulos tulleen akselin sisemmäksi, niin saattaisi hyvinkin toimia.
Voiko moottorin ottaa irti ruuvaamalla Torx-ruuvit irti?. Moottorin numero on 4365474 ja löytyy ACC-paneelin takaa (=etupuolelta).
Moottori kyllä aina saa läpät käätymään niin, että puhallus toimii oikein tuulilasille ja jaloille, joten näinkin hyvin toimivaa puhallusta ei viitsisi turhaa laittaa toiminnasta, jos ei olisi tietoa vian korjaamisen mahdollisuudesta.
Auto on Saab 9-3, vm. 1998.
Mikkeli.
ACC ilmansuuntausmoottorin toiminta.
ACC ilmansuuntausmoottorin toiminta.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: ACC ilmansuuntausmoottorin toiminta.
Siis sehän rohisee se suunnan vaihto läpän moottori varmaan tythjää. Eli hanskalokeron kun otat irti niin voit katsella sitä miten liikkuu tangot.
Pitää ottaa muistaakseni koteloineen irti (normi ruuvit) ja sitten moottori irti kotelosta (jos siis akselin hammastus väärällä korkeudella).
Ohjeita (koskien lähinnä jos se muovi on pors): http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... ion_Motor/
Pitää ottaa muistaakseni koteloineen irti (normi ruuvit) ja sitten moottori irti kotelosta (jos siis akselin hammastus väärällä korkeudella).
Ohjeita (koskien lähinnä jos se muovi on pors): http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... ion_Motor/
Re: ACC ilmansuuntausmoottorin toiminta.
Kiitos hyvästä linkistä ja sen hyvintehdystä ohjeistuksesta.
Onkohan kuitenkin 9-3:ssa sama moottori heti ACC-paneelin takana.
Tämä samanlainen moottori raklattaa, kun vaihtaa ilmansuuntia.
Tuulilasille ja jaloille ilmanvirtauksen saa menemään normaalisti, vaikka kojetaulun puhalluksen asetettua ei ilmaa tulee oikein mistään.
Eli moottori toiminee "toiseen suuntaan" oikein ja toiseen vain vähän matkaa??
Pitänee kokeilla moottorin irrotusta ja vian löytämistä.
Onkohan kuitenkin 9-3:ssa sama moottori heti ACC-paneelin takana.
Tämä samanlainen moottori raklattaa, kun vaihtaa ilmansuuntia.
Tuulilasille ja jaloille ilmanvirtauksen saa menemään normaalisti, vaikka kojetaulun puhalluksen asetettua ei ilmaa tulee oikein mistään.
Eli moottori toiminee "toiseen suuntaan" oikein ja toiseen vain vähän matkaa??
Pitänee kokeilla moottorin irrotusta ja vian löytämistä.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: ACC ilmansuuntausmoottorin toiminta.
Juu. Ainakin mun 2000 mallin 93 suunnansäätömoottori on ACC panelin takana. Hanskalokeron takaa löytyy lämmönsäätömaattori. Mulla sen vaihteisto oli jäykkä eikä kunnolla säätynyt. Vähän kantta raottamalla sain vaihteiston liikkumaan herkwmmin. Otaksun että muoviset hammaspyörät ajan mittaa pullistuvat hampaiden sivusta ja alkavat hangata kotelon kylkeen.
Saabisti vuodesta-76
Re: ACC ilmansuuntausmoottorin toiminta.
Nyt on taas Saba kunnossa puhalluksien suhteen.
Tuli vaihdettua raitisilmasuodatin. Ei ollut vaihdettu varmaan koskaan, jos voisi veikata.
Ilmansuuntausmoottorin irrotin ja siirtoleukapihdeillä varovasti painoin akselia sisemmäksi. Laitoin moottorin ja pienen rattaan väliin n. millin puukepin ja painoin rattaan sitä vasten.
En tiedä, mikä olisi oikea kohta, mutta nyt toimii. Ratas oli varmaan 5-6 milliä irti moottorista.
Ks. kuva ennen moottorin takaisin asennusta.
http://aijaa.com/saEMdc][IMG]http://i4.aijaa.com/t/00100/13378381.t.jpg
Kiitoksia vinkeistä.
Tuli vaihdettua raitisilmasuodatin. Ei ollut vaihdettu varmaan koskaan, jos voisi veikata.
Ilmansuuntausmoottorin irrotin ja siirtoleukapihdeillä varovasti painoin akselia sisemmäksi. Laitoin moottorin ja pienen rattaan väliin n. millin puukepin ja painoin rattaan sitä vasten.
En tiedä, mikä olisi oikea kohta, mutta nyt toimii. Ratas oli varmaan 5-6 milliä irti moottorista.
Ks. kuva ennen moottorin takaisin asennusta.
http://aijaa.com/saEMdc][IMG]http://i4.aijaa.com/t/00100/13378381.t.jpg
Kiitoksia vinkeistä.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.