ACC automaattiasento ja mittarivalojen säädin
ACC automaattiasento ja mittarivalojen säädin
Tuli uusi lemmikki taloon: 9000CSE -96 2.3T A
Ihmetyttää tuo ilmastointilaite. Edellisessä -92 mallissa se meni heti
kiltisti AUTO - asentoon käynnistyksen jälkeen, eikä toimintaan yleensä
tarvinut sitten puuttua. Nyt tässä uudemmassa laite on jonkinlaisessa
manuaalitilassa startin jälkeen, ja se pitää itse komentaa automaatille.
Kalibrointiakin kokeilin, mutta ei vaikutusta.
Vaikuttaa olevan eri versio ainakin tuo säädinpaneeli. Vanhemmassa oli ylös- ja alas- nuolet vierekkäin, tässä on alekkain.
Paneelista on myös AUTO, ECON ja OFF nappien valot pimeänä, mutta siihen löytyikin apua aikaisemmista viesteistä.
Toinen juttu on mittarivalojen himmennin, joka ei toimi. Valot ovat koko ajan täysillä. Lieneekö koko rulla rikki vai joku muu osa?
Ja voi! Tässä "ilmatyynyaluksessa" ei olekaan hansikaslokeroa!
Johannes
Ihmetyttää tuo ilmastointilaite. Edellisessä -92 mallissa se meni heti
kiltisti AUTO - asentoon käynnistyksen jälkeen, eikä toimintaan yleensä
tarvinut sitten puuttua. Nyt tässä uudemmassa laite on jonkinlaisessa
manuaalitilassa startin jälkeen, ja se pitää itse komentaa automaatille.
Kalibrointiakin kokeilin, mutta ei vaikutusta.
Vaikuttaa olevan eri versio ainakin tuo säädinpaneeli. Vanhemmassa oli ylös- ja alas- nuolet vierekkäin, tässä on alekkain.
Paneelista on myös AUTO, ECON ja OFF nappien valot pimeänä, mutta siihen löytyikin apua aikaisemmista viesteistä.
Toinen juttu on mittarivalojen himmennin, joka ei toimi. Valot ovat koko ajan täysillä. Lieneekö koko rulla rikki vai joku muu osa?
Ja voi! Tässä "ilmatyynyaluksessa" ei olekaan hansikaslokeroa!
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Mittariston kirkkaussäädön vika on todennäköisesti reostaatissa, eli siinä potikkahässäkässä. Aikaisemmista poiketen koko elektroniikka on siinä paketissa eli erillistä "tehovahvistinta" ei ole.
Saattaa olla ettei potikan nuppi osu itse potikkaan, jos joku omatoimiasentaja on sen joskus ottanut auki. Kansi pitää painaa kiinni, niin että potikka ja nuppi molemmat on keskiasennossa.
Saattaa olla ettei potikan nuppi osu itse potikkaan, jos joku omatoimiasentaja on sen joskus ottanut auki. Kansi pitää painaa kiinni, niin että potikka ja nuppi molemmat on keskiasennossa.
Ja numero sinne GM Finlandille on 09 615 88242
Itse tilasin suomenkielisen käyttöohjekirjani n. kk sitten. Toimittivat sen perille todella nopeasti ja ilmaiseksi.
Ohjekirja löytyi postilaatikosta heti seuraavana päivänä soiton jälkeen!
Itse tilasin suomenkielisen käyttöohjekirjani n. kk sitten. Toimittivat sen perille todella nopeasti ja ilmaiseksi.
Ohjekirja löytyi postilaatikosta heti seuraavana päivänä soiton jälkeen!

Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Kuulostaapa hyvältä palvelulta, pitää soitella ensi vuonna 
Kun yritin rääpiä (alkuperäistä?) Kenwoodin soitinta autosta irti, tuli otettua myös ACC:n paneeli hetkeksi pois. Soittimen irroitusraudat ovat jääneet jonnekin välille eikä tunnu sitten millään tulevan ulos ilman.
No, nyt kuitenkin huomasin että ACC:n AUTO/ECON/OFF valot palavat .. liekö jokin liitos jossakin ollut löysällä...
Johannes

Kun yritin rääpiä (alkuperäistä?) Kenwoodin soitinta autosta irti, tuli otettua myös ACC:n paneeli hetkeksi pois. Soittimen irroitusraudat ovat jääneet jonnekin välille eikä tunnu sitten millään tulevan ulos ilman.
No, nyt kuitenkin huomasin että ACC:n AUTO/ECON/OFF valot palavat .. liekö jokin liitos jossakin ollut löysällä...
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
ACC AUTO asento alussa...
Kiitokset vain kommenteista. Ohjekirjakin tuli jokunen aika sitten, ilmaiseksi ja nopeasti - kuten vihjattiinkin. Hyvä palvelu.
Sain ACC:n muistit tyhjiksi ja auto-asento on päällä kun starttaan. Ihmetyttää kuitenkin, että puhallin puhaltaa heti alusta asti täysillä. Entinen ei tuota tehnyt, vaan pysyi pienillä kierroksilla siihen asti, että puhallettava ilma oli jonkin verran lämmintä.
Sitten kun sisäilma on lämmennyt tarpeeksi niin puhallin kyllä vähentää kierroksia.
Jossain taitaa olla (kennossa?) anturi nesteen tms. lämpötilalle. Lieneekö jotain vikaa hänessä?
Johannes
Sain ACC:n muistit tyhjiksi ja auto-asento on päällä kun starttaan. Ihmetyttää kuitenkin, että puhallin puhaltaa heti alusta asti täysillä. Entinen ei tuota tehnyt, vaan pysyi pienillä kierroksilla siihen asti, että puhallettava ilma oli jonkin verran lämmintä.
Sitten kun sisäilma on lämmennyt tarpeeksi niin puhallin kyllä vähentää kierroksia.
Jossain taitaa olla (kennossa?) anturi nesteen tms. lämpötilalle. Lieneekö jotain vikaa hänessä?
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Re: ACC AUTO asento alussa...
Juuri näin pitää toimiakkin.johkar kirjoitti:Kiitokset vain kommenteista. Ohjekirjakin tuli jokunen aika sitten, ilmaiseksi ja nopeasti - kuten vihjattiinkin. Hyvä palvelu.
Sain ACC:n muistit tyhjiksi ja auto-asento on päällä kun starttaan. Ihmetyttää kuitenkin, että puhallin puhaltaa heti alusta asti täysillä. Entinen ei tuota tehnyt, vaan pysyi pienillä kierroksilla siihen asti, että puhallettava ilma oli jonkin verran lämmintä.
Sitten kun sisäilma on lämmennyt tarpeeksi niin puhallin kyllä vähentää kierroksia.
Jossain taitaa olla (kennossa?) anturi nesteen tms. lämpötilalle. Lieneekö jotain vikaa hänessä?
Johannes
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Juuri näin: ACC1 ja ACC2 pitäisi ainakin toimia niin ettei autossa ole pakkasmyrskyä startin jälkeen; puhallusta tulee auto-asennolla lisää vasta ilman lämmettyä.
Joskushan on tilanteita, että puhku pitää laittaa täysille ennenkuin automatiikka ehtii, mutta yleensä se on tehtäviensä tasalla. En tiedä onko ohjelmaa muutettu ACC3:een. Ainakaan 9-5 taas ei puhalla heti täysiä...
Joskushan on tilanteita, että puhku pitää laittaa täysille ennenkuin automatiikka ehtii, mutta yleensä se on tehtäviensä tasalla. En tiedä onko ohjelmaa muutettu ACC3:een. Ainakaan 9-5 taas ei puhalla heti täysiä...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Mistä vuodesta lähtien tuo ACC3 on?
Ainakaan minulla (mikä ACC sitten onkaan) ei puhalla heti täysillä, vaan vasta kun lämmintä ilmaa on saatavilla. ts. ACC lämmittää/jäähdyttää matkustamon haluttuun lämpötilaan mahdollisimman nopeasti ja pitää sen sitten parhaansa mukaan siinä.
Ainakaan minulla (mikä ACC sitten onkaan) ei puhalla heti täysillä, vaan vasta kun lämmintä ilmaa on saatavilla. ts. ACC lämmittää/jäähdyttää matkustamon haluttuun lämpötilaan mahdollisimman nopeasti ja pitää sen sitten parhaansa mukaan siinä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Tulee mieleen että ehkä puhallus on täysillä että saavutettaisiin maksimaalinen huurteenpoisto vasta käynnistetyssä autossa.. Mutta
sen voisi sitten tehdä käsinkin.
Pakkasella tosiaan vain aika kylmää touhua kun alkaa tulla
heti täysillä ilmaa tupahan...
Foorumikirjoituksista päättelin, että tämä -96 mallisen ACC on tuo
ACC3, kun siinä on lämpötilansäätönamikat alekkain, toisin kuin
edellisessä ACC2:ssa.
Johannes
sen voisi sitten tehdä käsinkin.
Pakkasella tosiaan vain aika kylmää touhua kun alkaa tulla
heti täysillä ilmaa tupahan...
Foorumikirjoituksista päättelin, että tämä -96 mallisen ACC on tuo
ACC3, kun siinä on lämpötilansäätönamikat alekkain, toisin kuin
edellisessä ACC2:ssa.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Minulla tonttu (ilmeisesti ACC3) puhaltelee hiljakseen, kunnes kone on lämmennyt.
Alussa oikean reunan ylin ledi palaa (eli ilman suuntaus on ylös) ja muutaman kilometrin ajon jälkeen valo siirtyy näin talvella kolmanteen lediin.
Huurteenpoistoa kun painaa alkaa melkoinen puhallus, mikä ei ole mitenkään miellyttävää, varsinkin jos kone on kylmäja. Onneksi sitä ei tarvitse painaa kovin usein.
Alussa oikean reunan ylin ledi palaa (eli ilman suuntaus on ylös) ja muutaman kilometrin ajon jälkeen valo siirtyy näin talvella kolmanteen lediin.
Huurteenpoistoa kun painaa alkaa melkoinen puhallus, mikä ei ole mitenkään miellyttävää, varsinkin jos kone on kylmäja. Onneksi sitä ei tarvitse painaa kovin usein.
9-5 2,0T Vector Wagon -03
(Saabilla yli 30 vuotta; 9000 2.0t CSE-97, 9000i CS-92, 900i 16v-89,
900 turbo-84, 900 turbo-81, 99 ems-77, 99 ems-75, 99 Le-74
rinnalla myös muita japsista amerikanrautaan; nyt Golf ja C3)
(Saabilla yli 30 vuotta; 9000 2.0t CSE-97, 9000i CS-92, 900i 16v-89,
900 turbo-84, 900 turbo-81, 99 ems-77, 99 ems-75, 99 Le-74
rinnalla myös muita japsista amerikanrautaan; nyt Golf ja C3)
Re: ACC automaattiasento ja mittarivalojen säädin
Onko joku mahdollisesti korjannut mittariston valonsäädintä?
Kun itsellä on mitä ilmeisemmin se itse säätö-komponentti entinen kun sitä sorkkii silloin kun mitaristo on pimentynyt niin saa valot takaisin.
Potikassa lukee PIHER SPAIN 47K 549ME.
Google ei löydä, mutta http://www.elfaelektroniikka.fi tuolta vastaavia löysin mutta mikä niistä passaa, vai passaako mikään?
Ja tuo T1 12v 60mA poltin on sama mikä ko säätimessä ja penkinlämmittimien säätimissä on?
Kun itsellä on mitä ilmeisemmin se itse säätö-komponentti entinen kun sitä sorkkii silloin kun mitaristo on pimentynyt niin saa valot takaisin.
Potikassa lukee PIHER SPAIN 47K 549ME.
Google ei löydä, mutta http://www.elfaelektroniikka.fi tuolta vastaavia löysin mutta mikä niistä passaa, vai passaako mikään?
Ja tuo T1 12v 60mA poltin on sama mikä ko säätimessä ja penkinlämmittimien säätimissä on?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: ACC automaattiasento ja mittarivalojen säädin
Multa oli sen säätörullan kotelon takaosassa olevista liittimen nastoista juotokset murtuneet, teki juuri tuota että säädintä hipelöimällä valot tuli välillä takaisin ja välillä sammuivat.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366