Todistetusti pitää tämä paikkansa. Pois sen saa tunnissa, jopa kahdessa. Liitoksen takaisinkiristys voi viedä jopa päiviä... Paskimpia DIY- hommia, mitä on vastaan tullut, tähän mennessäSS kirjoitti:Oikein olet ymmärtänyt. Hieman vaatii hermoja se putken pois pujottelu ja etenkin takaisin asennus ja liitoksen kiristys, mutta todistetusti onnistuu. Neolta saa edukkaasti uusia putkia.
Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
varmaan noiden pahoissa paikoissa olevien liitosten käsittelyyn kandeisi modailla erikoisavainta itse hitsaamalla vakioista.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Siihen alempaan liitokseen pääsee ihan hyvin käsiksi alakautta, kun ottaa pohjan muovit pois tieltä. Ihan normi avaimilla olen itse liitokset avannut/kiristänyt, eikä siinä mitään kummempia ongelmia ollut. Ensimmäisellä kerralla meinasi usko loppua sen putken pois pujottelussa ja uuden asentamisessa, mutta muuten ihan simppeli homma. Toinen vaihto (sillä kertaa siskon autoon) taisi sujua alle tunnissa, kun oli vielä muistissa, miten putket pujotellaan siellä akun alla.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Täytyy lainailla työpaikalta jälleen työkaluja. Jos löytyisi sopivankokoinen avattava "räikkälenkki" hydrauliikkaputkille, jonka saa putken liittimen ympäri. Esim. tuollainen->
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/K% ... n+BGS/3670
Eiköhän siihen työkalut löydy
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/K% ... n+BGS/3670
Eiköhän siihen työkalut löydy
Viimeksi muokannut patu, To Heinä 17, 2014 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
nannaa ovat kaikki erikoislelut.
entäs jos hylsyä halkaisee sen verran, jotta mahtuu nihkeesti letku siitä ja heppaa hylsyn kylkeen vaikkapa keskikoon jatkovarren. siitä ylettää jatkovarsilla ja nivelillä kääntelemään letkun suuntaisesti vaikka hylsy letkun ympäri pyöriikin.
lukituspihdit vastapuolen pitoon lie hyvät.
entäs jos hylsyä halkaisee sen verran, jotta mahtuu nihkeesti letku siitä ja heppaa hylsyn kylkeen vaikkapa keskikoon jatkovarren. siitä ylettää jatkovarsilla ja nivelillä kääntelemään letkun suuntaisesti vaikka hylsy letkun ympäri pyöriikin.
lukituspihdit vastapuolen pitoon lie hyvät.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Katkaisee ennemmin lenkkiavaimesta ja taivuttaa lämmöllä 90asteen kulmaan. Niitäkin on useampaa kokoa jo valmiina. Mutta katsotaan
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
ei siten saa vääntömomenttia aikaiseksi ja eiole syvyyssäätöä kuten räikän jatkovarsissa ja halkaistu lenkkikin on heikompi kuin hylsy ja lenkit kun on vakiona 12 nurkkaisia ( lipsuvat herkemmin yli), hylsyjä löytyy helpommin/ halvemmin 6. kulmaisina jne..
ja hitsivehkeet löytynee nykyisin lähes 10 kertaa useammasta töllistä kuin asettikalut..
mutta vapaa valinta.. monesta äiteet on komiampiakin kuin tyttäret
joskus tarvii molempiakin versioita..
ja hitsivehkeet löytynee nykyisin lähes 10 kertaa useammasta töllistä kuin asettikalut..
mutta vapaa valinta.. monesta äiteet on komiampiakin kuin tyttäret
joskus tarvii molempiakin versioita..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Jos nyt kuitenkin vaan ryömii sinne auton alle ja purkaa ne muovit pois, niin voi todeta, että ei tarvitse mitään työkaluja alkaa hitsailemaan kasaan...
Mutta eihän se toki ole mitään harrastamista, ellei ole ensin turannut puoli päivää jotain über-monimutkaista lenkkiavain-räikkä-viritelmää vain todetakseen, ettei sillä tee hevonv...
Mutta eihän se toki ole mitään harrastamista, ellei ole ensin turannut puoli päivää jotain über-monimutkaista lenkkiavain-räikkä-viritelmää vain todetakseen, ettei sillä tee hevonv...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Kyllä sen liitoksen yläkauttakin saa kiristettyä, ahtoputken irrotuksella saa mukavasti lisätilaa. Letku irti bypassilta ja taittaa sivuun.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Sais ny edes letkun ensiksi käsiin..Lahti411 kirjoitti:Jos nyt kuitenkin vaan ryömii sinne auton alle ja purkaa ne muovit pois, niin voi todeta, että ei tarvitse mitään työkaluja alkaa hitsailemaan kasaan...
Mutta eihän se toki ole mitään harrastamista, ellei ole ensin turannut puoli päivää jotain über-monimutkaista lenkkiavain-räikkä-viritelmää vain todetakseen, ettei sillä tee hevonv...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
lahden poika puhuu puhdasta asiaa, saabistihan ei ainakaan ekana päivänä ala konttaamaan, ensin mietitään ja otetaan neuvoa antavaa nestettä, sitten taas pyöritetään mietintämyssyn propellia, ja sitten ollaankin jo siinä kondiksessa, jotta kärryn alle kampeaminen on suorastaan kutsumus.
muijakin muuten varmaan potee tota letku- syndroomaa, liekö joku uusi direktiivihullutus :
-------------------
muijakin muuten varmaan potee tota letku- syndroomaa, liekö joku uusi direktiivihullutus :
-------------------
patu kirjoitti:Sais ny edes letkun ensiksi käsiin..Lahti411 kirjoitti:Jos nyt kuitenkin vaan ryömii sinne auton alle ja purkaa ne muovit pois, niin voi todeta, että ei tarvitse mitään työkaluja alkaa hitsailemaan kasaan...
Mutta eihän se toki ole mitään harrastamista, ellei ole ensin turannut puoli päivää jotain über-monimutkaista lenkkiavain-räikkä-viritelmää vain todetakseen, ettei sillä tee hevonv...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Tässä mun suosittelema erikoistyökalu kotiropaajalle:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808822/ ... 000-kgpari
Helpottaa kummasti työntekoa, on helppo käyttää ja varmasti turvallisempaa, kuin pelkän tunkin kanssa työskentely.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808822/ ... 000-kgpari
Helpottaa kummasti työntekoa, on helppo käyttää ja varmasti turvallisempaa, kuin pelkän tunkin kanssa työskentely.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Oletko uskaltanut ajaa autosi niiden päälle Ostin jokunen vuosi sitten kokeeksi vanhojen autopukkien tilalle.
A. Tonnarilla ei mitään asiaa, otti etuspoileri kiinni telineeseen jo ennen renkaita.
B. Isän 93sesta jouduin korjaamaan etuspoilerin, koska telineeltä tullessa teline liukui alta pois ja spoileri jäi telineisiin.
A. Tonnarilla ei mitään asiaa, otti etuspoileri kiinni telineeseen jo ennen renkaita.
B. Isän 93sesta jouduin korjaamaan etuspoilerin, koska telineeltä tullessa teline liukui alta pois ja spoileri jäi telineisiin.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Olen uskaltanut. Kyllä spoikka aika lähellä käy tuota ramppia, mutta varovaisesti ajamalla on onnistunut ihan ongelmitta. Etenkin alas tullessa pitää valutella hiljaa, ettei joustossa nappaa spoileri kiinni. Mulla siis Sport-korisarja ja Turbo Jubileen vakiojousitus. Siskon perus-9-3 menee ihan helposti rampeille, kun ei ole etuspoileria ja rengastuskin on korkeampi. Ehkä rampeille ajoa voisi helpottaa pienillä laudan pätkillä, jotka tukee ekoille askelmille.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ohjaustehostimen paineletkun/putken vaihto onnistui (DIY)
Ei ole kyllä enää tosi. Nyt pentele tuo vasta vuoden vanha paineletku jo vuotaa. Ensin oli vuoden ajan käytetty varaletku kun ei uutta saanut tilalle ja se vuoti koko ajan enemmän tai vähemmän. Viime kesänä uusin koko putkiston ohjausvaihteelta tehostimelle asti ja nyt moottoria putsatessa huomasin että on taas vaihteeksi letkunpätkä märkänä heti tuosta helmiliitoksen juuresta alkaen. Letkua veivatessa helmiliitoksen sisällä näkyy kosteaa, liekö itse puristus jotenkin höllä?
Son voivoi, tämän kesän korjauskiintiö on jo täynnä, pääsis vaan pian aloittamaan listalla olevia. Laittaisko purukumia tms. tuonne saumaan jos se sieltä puskee.
Son voivoi, tämän kesän korjauskiintiö on jo täynnä, pääsis vaan pian aloittamaan listalla olevia. Laittaisko purukumia tms. tuonne saumaan jos se sieltä puskee.