Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti: Eikä tämäkään tutkimus kauheasti mairittele kyseistä konsernia:
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine
Tämä on kyllä totta. Siellä ne on Saabin tasolla Audi ja Volkkari. Nuo halvemmat vaggineet sentään pärjää hieman paremmin.

Johtopäätös: ajan 242 tkm ajetulla T7-koneisella etanolikonvertoidulla Saabilla, johon on joutunut uusimaan vasta turbon, bensapumpun ja asentoanturin. Ei kannata enää lotota, kun on jo tällainen voitto takataskussa 8)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja ei muuta ku lisää vaan egobuustia maailmalle:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014072918527191_au.shtml

Eilen tein myös jännittävän havainnon HongKong-tavaratalon sähkötyökaluhyllyllä. Siellä oli vaikka ja mitä ihka aidolla "Ford" logolla varustettuja vekottimia, pistosahaa, hiomakonetta jne.
http://www.ford-tools.com/2014/index.php

Pitääkin varmaan pistää ykshelkkarit (einhell) yms. powrcraftit kiertoon ja hommata tilalle Fordin tekeleet :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mennään vähän topicin sivuun, mutta onko kellään koeajo- tai muita kokemuksia PSA:n Pjjuuurrretechistä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Erään testaajan mielipide...
Uusi Peugeot Citroen PureTech-ihmemoottori oli Tuulilasin koeajossa. Toimittajan sanoja lainaten:

"PSA:n kolmisylinterinen PureTech 130-moottori on häkellyttävän hieno voimanlähde" -- "Fordin kolmisylinteriset Ecoboost-moottorit ovat tähän asti edustaneet ”kolmosten” parhaimmistoa. PureTech 130:n koeajon jälkeen valtikan voi huoletta siirtää PSA:n haltuun" -- Kulutus VTi 120:een verrattuna on laskenut 15 prosentilla." -- "Ainoa oikea tapa on saada houkuteltua kaikki epäilevät tuomaat koeajolle keinolla millä hyvänsä. Sen jälkeen kaupanteko on lasten leikkiä. Takaan sen."
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nojoo, mut toi Pösöhän onki tommoneen hirvee mörkö isolohko 1,2litranen :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja patse »

Onkos joku testannut & tutkinut 1.6 ecoboost Focusta? Onko näissä ollut mitään selkeitä downsizing ongelmia? Tai, siis eihän tuo 1.6 turbo taida enää oikein olla mikään downsizing-motti. Kaverilla tila-fordissa tais olla tuollainen motti ja siinä oli turbon kiinnitys ollut löysällä. Oli kuulemma ollut vetoja poissa ja jotain ylimääräistä ääntäkin pitänyt.

En tiedä onko täällä ollut juttua tuosta litrasen koneisen focuksen vetokoukun asennuksesta? Lueskelin netistä, että vaatii sähköisen vesipumpun jäähdytysjärjestelmään, jos koukun laittaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hölmöyttäni en koukkua ymmärtänyt speksata fokkeriin tilatessa, koska sen hetkisessä kulkineessa (ja itse asiassa tossa nykyisessäkin riisipussissa) oli koukku :(
Voisin itse asiassa kyllä kysyä sitä ensi huollossa, että mitä vaatii (ja firman liisinkiarkun vartijalta että mitä maksaa...), koska fillarin kuskaus on hiton paljon kätevämpää koukkuun asetetulla tellinkillä kuin takaronkkiin tungettuna...

P.S: 1,6ecoboostista ei ole ensikäden tietoa, mutta mutsilla käydessä pari kesää sitten joku fokkeristi elvisteli uudenkarhealla foocuksellaan, oli öykkäriyttään tilannut tommosen 1,6 turbon ja tehua oli kuulemma enemmän kun osaa tarvita...kaikki on niin suhteellista 200-300hv lukemiin tottuneelle saapistille, mutta ilmeisesti kuitenkin ihan jees pannu. Itse ostaisin kuitenkin omilla rahoilla tuon litrasen ekoihmeen, ja jos on vähän kaverinkin rahoja käytössä, niin pomppaisin suoraan saabitkin kyykyttävään ST malliin, eli aika väliinputoaja tuo 1,6 turbo ainakin omaan makuun.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

niin pomppaisin suoraan xxxxxxxx kyykyttävään ST malliin,
Jaa vai rupeaa tuo vag leiri kutsumaan... :lol:

http://www.seat.fi/seat/seat3.nsf/html/leonst?open
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja patse »

Pitäydytäämpä nyt otsikon mukaisessa merkissä ja aiheessa :wink:

Johan alkoi fokkerit kiinnostamaan, kun taasen ankaran nettisurffailun tuloksena sattui silmään MP - Mountune Performance jonka paketti loihtii 1.6 ecoboostista +50hv & +80Nm
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ST Fiaskossa taitaa olla 1,6 egobuusti, 182hv vakiona. Eli tolla aftermarket virisarjalla saanee varmaan likimain ST Fiestan pannun tehot, kun muistetaan vähentää se ~50% viripajan lupaamista arvoista :D
Vieläkin taitaa muuten olla niin, että 125hv 1,0ecoboostiin ei ole mitään virisarjaa edes tarjolla? 100hv malliinhan niitä kyllä on tyrkyllä, tässäkin threadissa mainittu...

Tuo meikäläisen liisinkiraketti pääseekin ensimmäiselle ulkomaan matkalleen ensi viikonloppuna. Täräytetään Fokkeri laivaan ja nokka Tallinnaan. Siellähän se ois hyvä hetki porsia kunnolla sen ensimmäisen kerran :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

Olethan muistanut hankkia maastavientiluvan auton omistajalta.

http://www.leaseplan.fi/fi-FI/kuljettaj ... ientilupa/
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä. Ja green cardin myös.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja tehave »

jossain näin valmistajan lausunnon näistä ihmemoottoreista, melkovarmaan oli peugeot kyseessä.
yritin etsiä sitä netistä mutta ei edes englanniksi enää löytynyt mistään...
vikajuttuja tuli kyllä vastaan :lol: :?: onko edes sisään ajettuja vielä.
asiaan:
siinä oli kuitenkin, että nämä koneet kestää n.200-300tkm.
eli näitä ei museoida...
eikai se ihme olekaan kun kaikki osat on kevennettyä ja tehot vain nousee.

kulutus on kuitenkin isompi kuin pienissä ruiskulla varustetuissa kipoissa....ainakin mitä on lueskellut käyttäjien kommentteja.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Paljonkohan uusi kone maksaa, ja jäädäänkö vaihtoajassa paljoa kuplan parissa asetetuista maailmanennätyksistä? Volkkarilla tuskin on kummassakaan kategoriassa nykyään mitään saumoja mutta esim. Fordilla mahdollisesti kylläkin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tehave kirjoitti: kulutus on kuitenkin isompi kuin pienissä ruiskulla varustetuissa kipoissa....ainakin mitä on lueskellut käyttäjien kommentteja.
Juu, vähän yli 900kg omapainoinen vm.2000 1,2 8v (60hv) Punto meni omissa ajoissa kulutuksessa aikalailla samaan mitä tämä litrainen ihmemoottori, ehkä jopa vähän vähemmällä mitä n. 300kg raskaampi Focus. Samoin jos omilla rahoilla meinaa hankkia, niin Foordista saa pulittaa parikytädonaa, kun 15v vanhan Punton saa muutamalla satasella :lol: Toki Focus on tuohon Puntoon verrattuna hitokseen isompi, suorituskykyisempi, hiljaisempi, varustellumpi (mm. ilmastointi jauhaa koko ajan, mitä Puntossa ei ollut), uudenaikaisempi, mukavampi jne.... Ei se massa ilmaiseksi liiku, oli mosan koko mikä hyvänsä.

Ja mitä kestoon tulee:

Eiköhän nämä ihmemoottorit porsi ihan siinä missä isommatkin, osaa ne (huhupuheiden mukaan) isot saapinkin pannut kuulemma hajota???? 8O

Muutenkin taitaa olla aika harvinaista koneiden ns. loppuunkuluminen. Yleensä jokin muu vika avustavissa laitteissa aiheuttaa sitten sen konerikon (esim. likaa öljynkierrossa, joku anturi antaa väärää dataa riittävän pitkään, turbo korkkaa ja turbiinisiiven jämät menee tekemään jekkujaan koneeseen, imusarjojen läpät käy kurkkaamssa kavereitaan männän laella, korkepaine-dieselpumppu tms. suoltaa koneeseen nipun metallisilppua jneetcyms) ennen kuin itse pata on kulunut niin väljäksi että ei ole enään puristuksia :lol: Vai mitä kenties sitten tarkoitetaankaan sillä perusmoottorin kestolla?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin